Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

suleilitha schreef:[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...
Gewoon je post neerzetten na de laatste, is niet zo moeilijk volgens mij.
JennyQuirini schreef:ach ja 'k snap er helemaal niets meer van !
ik stop er mee .. ik heb hier niets aan

suleilitha schreef:JennyQuirini schreef:ach ja 'k snap er helemaal niets meer van !
ik stop er mee .. ik heb hier niets aan
Dolei, veel plezier dan!!! Of wou je dat we je een stangbit gaven met sleepkabels?

JennyQuirini schreef:heey ,
ik heb een D pony die heel moeilijk te rijden is
ze wil absoluut niet aan de teugel en wil heel de tijd gaan lopen ..
als ik een martingaal aan doe dan gaat ze heel de tijd haar hoofd er onderuit trekken
ik d8 dat het misschien haar zadel was .. dus heb ik een nieuw zadel gekocht
maar blijkbaar ligt het daar niet aan .. de tandarts is geweest .. de fisioterapeut .. niets helpt
op advies van dierenarts 4 maanden rust en dan op nieuw beginnen met veel longeren
heeft ook niets uitgehaald .. nu zeggen ze dat het misschien wel aan het bit ligt,
hebben jullie misschien een idee wat voor bit ik kan proberen ?
groetjes jenny
sorry voor als het op de verkeerde plaats staat maar ik kan er voor de rest niets van vinden ..
JennyQuirini schreef:ja dat heb ik allemaal geprobeert en toen hebben wij een ander zadel gekocht ( op maat laten maken )
op raad van dierenarts heeft ze 4 maanden op rust gestaan en daar na moeten beginnen met longeren ..
en de tandarts is geweest , fisioterapeut .... en nog veel meer

JennyQuirini schreef:ja dat heb ik allemaal geprobeert en toen hebben wij een ander zadel gekocht ( op maat laten maken )
op raad van dierenarts heeft ze 4 maanden op rust gestaan en daar na moeten beginnen met longeren ..
en de tandarts is geweest , fisioterapeut .... en nog veel meer
Miepie1980 schreef:Jenny, hoe gaat het met je andere paarden. Zie in je profiel dat je er 6 hebt. Neem aan dat als het daar wel bij lukt dit dan niet bij jou ligt.
Toch via je instructeur vragen wat het beste is. Natuurlijk wel eerst lichamelijke problemen uitgesloten hebben.
Loopt ze met longeren wel over de rug of dan ook niet? Als ze het dan ook niet doet ligt het dus niet aan het bit.
Je moet proberen niet zo kortaf te reageren. Andere bokkers proberen je alleen maar tips te geven waar je ook kan kijken zonder dat je zelf direct een topic aanmaakt. Ook van andermans ervaringen kun je leren. En misschien ligt het wel helemaal niet aan het bit maar aan de manier waarop je pony z'n rug gebruikt en belast.