[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:03

Jaaa, eindelijk!
Vorige week dinsdag was Patries hier (Patriciavt) en die heeft wat leuke rijfoto's gemaakt!
Geen hoogstandje want het was erg mistig, maar ben alsnog errug blij met de foto's!

Robijn is net 3 maanden van mij, en zijn nu ongeveer 2 maanden bezig onder het zadel!

Eigenlijk vraag ik niets van haar, ik bied haar alleen een contactteugel aan, rijdt en richt haar vanuit de romp van achteren naar voren, en dan is het voor de rest aan haar!

Onze moeilijke punten zijn sturen Clown
Ze snapt de hulpen nog niet helemaal, en valt nogal snel door mijn binnenbeen! Zodra ze echter haar rug loslaat enzo, is dit probleem ook helemaal weg!

Mijn linkerhand heb ik heel veel moeite mee, al jaren eigenlijk, en ben ik druk mee bezig! gelukkig is het al veeeeel minder!
Mijn hakken ben ik op aan het letten, alleen tijdens de foto's maken een beetje vergeten Bloos

Verder zit ik al veel rechterop als een tijdje geleden op een vorig verzorgpaard, ben ik al heel blij om Lachen

Galoperen doen we heeeel af en toe, als de bak fijn is, en als ze ontspannen genoeg is, dat gaat dus nog echt nergens over Clown

Ons niveau is trouwens eigenlijk nog niets, want ben dus nog bezig met inrijden!

Nou, hier de foto's!

Net in de bak, even een leuke gewone foto:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... bijn/1.jpg

Instappen:
Afbeelding

1e drafje:
Afbeelding

handen iets meer dragen en hakken!!
Afbeelding

Jas uit en weer stappen, ben erg blij met haar achterhand hier!
Afbeelding

steeeds meer ontspanning:
Afbeelding

Afbeelding

galopje, opletten dat ik niet teveel naar voren val, heb nog de neiging haar te veel te 'duwen'
Afbeelding

En daar is de ontspanning! Ik hoef zelf ook niet na te gaan geven Clown
Afbeelding

Tenen naar binnen houden, been lang!
Afbeelding

Afbeelding

Een ontzettend fijn drafje!
Afbeelding

Galopje andere kant:
Afbeelding

Dan valt ze eruit, weet ze niet meer wat ze moet doen, en dan krijg je dit Clown
Afbeelding
(wel fijne achterhand en mooi beengebruik Vork )

Weer een fijn drafje:
Afbeelding

en lekker uitdraven!
Afbeelding

Nou, commentaar hartelijk welkom, maar wel onderbouwd, en let erop dat wij klassiek rijden Lachen
Nog even ter vergelijking, ons vorige topic, anderhalve maand geleden Clown
[HAW] Robijn (fries X KWPN) @ work!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-08 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel toegevoegd.

Deleted

Re: Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:05

Probeer niet teveel naar voren te vallen en probeer je handen rechtop te houden. Houd je buitenhand er wat meer aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:08

Gaaf, de foto's!!

Wat zien jullie er super uit zeg, zo samen!
Je setje staat onwijs mooi!

Rijden ziet er ook al goed uit, dat gaat wel goed komen met jullie saampies! Knipoog

dan nog even de opbouwende kritiek:
probeer nog iets rechterop te zitten... Cool

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:11

Eindelijk de foto's!

Voor een net ingereden paard vind ik het er al echt netjes uitzien, zitten echt hele mooie stukjes Ja

Je weet waar je aan moet werken, maar zal toch ff herhalen omdat mijn bericht anders wordt verwijderd Tong uitsteken
Wat rechter zetten en handen wat meer dragen en je hakken uitdrukken Lachen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:11

Hey

Allereerst, je zadel ligt niet goed, ligt achter veel te hoog, dus kiep je zowat naar voren.
Verder vind ik, klassiek of niet (vind klassiek trouwens de basis van alles) dat dit er dan niet zo goed uitziet. Klassiek is rechtrichten, activiteit, regelmaat. Ik zie een weggedrukte rug, tegen de hand, een niet actief achterbeen, sterk gebruik van de handen. Verder is je houding niet het van het.

Wat ik aanraad is zowieso dit paard sterker laten worden, achterhand is echt zwak gespierd, dus zonder een goede motor kom je nergens. Ik wens je veel succes verder met je paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:12

Wauw! Wat een verschil zeg, je ziet duidelijk wanneer ze losgereden is..
vind het er errug netjes uit zien, zeker als je bedenkt dat jullie pas zo kort aan het rijden zijn OK dan!
Mijn commentaar; rechtzitten, been lang en bekken kantelen in de galop.
You go girl!!

Ing__

Mooie foto's zeg!
Het ziet er lekker ontspannen uit!

Probeer iets minder naar je knappe paard te kijken, maar wat meer vooruit Knipoog

_Irene11_

Allereerst: Wat een fantastisch gecombineerde set (ook met jou kleding erbij)! OK dan!
Probeer je hakken meer uit te drukken en je handen rechtop te houden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:14

Leuke foto's Jolijn, ziet er al goed uit, ze loopt steeds meer ontspannen Pling . Setje is ook erug stoer Cool . Hoe oud is ze nu precies? Vind dr wel ingevallen lijken Nagelbijten / Gniffelen , ze is iig heel slank vind ik, had dr graag wat voller gezien..

Rijtechnisch, wat jezelf al aangeeft, rechtop blijven zitten. Probeer ook op je tenen te letten, die draai je naar buiten toe. Succes, jullie doen het goed Lachen !

Mizsz_Kitty

leuke fotos! voor die 2 maanden heb je haar ook al lekker aan het lopen.
als tip dan maar, let erop dat je niet te ver naar voren valt...

Anoniem

bulck schreef:
Hey

Allereerst, je zadel ligt niet goed, ligt achter veel te hoog, dus kiep je zowat naar voren.
Verder vind ik, klassiek of niet (vind klassiek trouwens de basis van alles) dat dit er dan niet zo goed uitziet. Klassiek is rechtrichten, activiteit, regelmaat. Ik zie een weggedrukte rug, tegen de hand, een niet actief achterbeen, sterk gebruik van de handen. Verder is je houding niet het van het.

Wat ik aanraad is zowieso dit paard sterker laten worden, achterhand is echt zwak gespierd, dus zonder een goede motor kom je nergens. Ik wens je veel succes verder met je paardje

Bedankt, de zadelmaker is geweest, en we wachten heel even met het aanpassen omdat ze idd nog veeeel meer body moet krijgen! Ze is iets aan de schrale kant!

Niet goed??
Rechtrichten is ons hoofddoel nu Clown
Als jij behalve op de blunder foto een weggedrukte rug ziet mag jij me zeggen waar?
Tegen de hand?
Sterk gebruik van de handen? Nagelbijten / Gniffelen Knap hoor Clown
Ik doe juist echt helemaal niets (bewust)

Achterhand heb je helemaal gelijk in!

Ilona: Wat voller moet ze idd, ik heb haar al flink omhoog gezet in (ruw)voer!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:19

he robijntja.
leuk paard heb je Ja heel fijn dat je vriendelijk bent in zijn mond,maar probeer wel contakt te houden met de teugels,en niet los gooien,ook mag je je tenen wat meer naar binnen draaien,dan zal je waarschijnlijk ook wat beter in het zadel blijven zitten,en sluiten je boven benen beter aan.
probeer met je paard veel overgangen te rijden,maar houd de training niet te lang,ik denk dat het een laad bloeier is,ze ziet er nog jong en slungelig uit haha.en verder borst vooruit en kin omhoog. Knipoog
komt vast helemaal goed.
en erg leuk setje heb je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:21

amazone77 schreef:
he robijntja.
leuk paard heb je Ja heel fijn dat je vriendelijk bent in zijn mond,maar probeer wel contakt te houden met de teugels,en niet los gooien,ook mag je je tenen wat meer naar binnen draaien,dan zal je waarschijnlijk ook wat beter in het zadel blijven zitten,en sluiten je boven benen beter aan.
probeer met je paard veel overgangen te rijden,maar houd de training niet te lang,ik denk dat het een laad bloeier is,ze ziet er nog jong en slungelig uit haha.en verder borst vooruit en kin omhoog. Knipoog
komt vast helemaal goed.
en erg leuk setje heb je Haha!

Contact houden is idd de essentie Lachen
We rijden zo 3 keer in de week een half uurtje rond, that's it! Het is denk ik idd een laatbloeier, ze is overigens 4!

Tenen naar binnen heb je helemaal gelijk in Ja

Dankjewel voor de rest Haha!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:25

bulck schreef:
Hey

Jolijn rijd dit dier echt heel fijn! De eerste drafjes (daar waar ze niet ontspannen loopt en met de neus in de lucht) was haar stalgenootje als een achterlijke met haar IJslander(s) aan het telgangen en tölten over de onverharde weg naast de rijbaan.
Robijn is een jong dier en kijkt, het begon heel gespannen maar je zag haar echt met de minuut meer en meer ontspannen!!
Ik heb écht genoten van het foto's maken van deze twee, zou willen dat er meer mensen waren die hun jonge dier zó fijn aanrijden als Jolijn doet met Robijn.
En tja, zwakke achterhand, het dier is nét 2 mnd onder zadel Nagelbijten / Gniffelen Plus dat ze nog een achtergrond heeft ook...
Wat verwacht je? Echt ik ben ervan overtuigd dat deze combinatie nog wel eens ver zou kunnen komen..
En wat ik ook tegen Jolijn zei, ik ben benieuwd hoe Robijn er over een jaar uitziet Knipoog

Nee, van mij zul je geen commentaar horen over haar manier van rijden (houding is anders, maar dat weet ze zelf ook Vork )

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:28

Ziet er super uit Meis *LOL* Robijn is nog jong en je hebt ze aardig voor elkaar. Geen commentaar Lachen
Maar omdat het moet: iets meer aan je voeten denken maar zet ze niet vast, blijf altijd vering houden op je enkels.
Denk er ook aan dat je je voetjes niet helemaal recht moet zetten.
Je knie moet los kunnen komen van je wrong. Dus eeen natuurlijk houding.
Zo licht mogelijk zitten voor je paard. Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:33

Heej Jolijn Haha! Wat doet ze het braaf zeg, ben je nu ook die seniorbrok aan het voeren? Dat moet echt wel aan gaan zetten, dan wordt ze vast snel wat voller. Tis echt nog een puppy he, met van die slungelige ledematen die alle kanten opvliegen Haha! Ik vind het er wel vriendelijk uitzien, en in het kader van het verplichte commentaar: de kans dat haar hoofd er opeens afvalt is relatief klein, dus je kunt best voor je kijken Tong uitsteken

Je moet maar snel eens bij Yippie komen kijken, we gaan niet zo hard als jullie maar mijn rijpaard-in-wording doet goed haar best en gaat goed vooruit Haha!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:15

Ziet er goed uit al voor zijn jonkie! Lekker ongedwongen.
Ook met haar koppie zodat ze zelf haar balans kan vinden.

En een leuke set!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:23

Dankjewel Patries Bloos

Esmee: Vering op mijn enkels vind ik idd vrij moeilijk! Ik trek ze of op, of zak er helemaal doorheen! Daar ben ik dus druk op aan het letten!

Bianca: Ja, ze staat op Senior Priores, al een paar weken, een kilo per dag Nagelbijten / Gniffelen
Dacht het vandaag echt te zien, maar nog maar even afwachten!
Kom zeker snel kijken naar jullie Haha!

Danielle, bedankt Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:09

Wat een verandering Jolijn!
Vind dat Robijn het heel netjes doet hoor!!

Draffoto's zien er lekker ontspannen uit en in de stap zie je al een actieve achterhand. En zoals Daan als zegt, lekker ongedwongen, zo zie ik het graag Ja

Wel op je houding letten, maar daar ben je je van bewust.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:37

Nog best duidelijke foto's voor dat slechte weer zeg, k vind het een erg leuk en aansprekend paardje. Na een tijdje gaat ze lekker ontspannen lopen en je rijd op een vriendelijke manier. Denk aan je kapstokjes Knipoog

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:26

Aah daar is de beeb van Jolijntje weer Lachen

Wat ik al eerder zei, ik zie haar nu toch echt al iets voller worden, kan je nagaan hoe smalletjes ze eerst was, maar die body komt wel joh, gewoon lekker doorgaan.

Je houding, tja Lachen Ik denk dat je er niet zo veel aan kan doen, omdat je zadel's boom toch echt te groot is. Het zwartepunt ligt niet in het midden en daardoor word jij 'schuin' gedrukt. Kijk zelf maar eens goed naar de foto's, vooral aan je beenligging is dat goed te zien. Lijkt me eigenlijk ook niet lekker rijden, vind het knap dat jij je balans kan vinden daarin!

Ik snap helemaal dat je hem nog niet compleet wil aanpassen, verwachtig is natuurlijk dat ze nog een stuk breder wordt, maar ik denk dat je er toch wel iets aan moet veranderen, voor je eigen houding, en voor robijntje, want als jij straks wel recht zit moet zij weer helemaal opnieuw haar balans leren vinden. Overleg eens met je zadelmaker wat de opties zijn, en anders toch iets aan je boom sleutelen, dat maakt het voor jullie beiden makkelijker.

Verder helemaal toppie Lachen Kan niet wachten tot ze echt bespierd gaat worden!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:35

Wat een onwijs leuk dier zeg Wow!
Ik vindt het er erg ontspannen uitzien.De hals is mooi lang met een open kaak. Ik vindt het echt een fijn beeld geven. Ik ben beniewd naar je volgende topic's.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:30

Klassieke dressuur houdt volgens mij in dat je eerst het paard vanaf de grond sterk genoeg maakt en dus voldoende bespiering geeft, zodat wanneer je er uiteindelijk op gaat zitten, het paard meteen voldoende kracht heeft om de ruiter te kunnen dragen. Dat zie ik hier absoluut niet naar voren komen, jammer.
Verder is het bij alle dressuur, maar zeker bij klassieke dressuur toch wel van groot belang dat je in evenwicht op je paard zit. Ik zie dat het er hier nog wel eens aan schort. Zitlessen lijkt me een goede optie voor je. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:34

Dorientje: je hebt in de klassieke dressuur verschillende stromingen Knipoog Wij maken het paard iid niet vanaf de grond sterk! Natuurlijk doe ik wel grondwerk met haar, maar niet in zoverre dat ik er niet op ga zitten Clown

Houding en zit let mijn instructeur zelf op, en is al veel, heeeel veel verbeterd Ja Dus dat laatste stukkie komt ook wel goed!

Alabaster: Bedankt zeg Bloos

Lisam: Bedankt, afspraak met de zadelmaker staat, dus het komt goed Lachen

Deniece: dankjewel!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:44

Van klassieke dressuur heb ik geen kaas gegeten maar vind het er erg netjes uitzien!
Heel mooi ongedwongen en je laat Robijn jou opzoeken ipv dat je der dwingt Ja

Ze loopt keurig zeker voor een paardje dat nog maar zo kort eronder zit, je hulpen komen vanzelf wel.. lekker oefenen en dan komt het allemaal goed Haha!

Let er wel op dat je recht op blijft zitten, op de fotos lijk je je schouders naar voren te doen en een beetje voorover te hangen
je hoofd rechtop, hakken uitdrukken.. de wereld mag zien dat je trost ben op je mooie paardje!