Trekpaard meike@ L1 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Trekpaard meike@ L1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:25

Dag mensen,

Gister met mijn verzorg trekpaard weer een onderlinge wedstrijd gehad. Na een aantal keren onderling gestart te zijn in de B, wat telkens goede punten opleverde hebben we het nu maar eens in de L1 geprobeerd.
Meike is nu 5 jaar (pfoei wat gaat de tijd toch hard).
Ik ben zelf erg tevreden over de proef! hier en daar vind ik hem wat aan de lage kant gejureerd, maar het blijft natuurlijk een jury sport, en met een 2e plaats en 170 punten mogen we niet mopperen!

( Helaas staat niet de gehele proef er op, de niet van paarden verstand hebbende vader vond een paar stukjes film ook wel genoeg Knipoog )

http://www.youtube.com/watch?v=Zu651qBphIk

Candace

Re: Trekpaard meike@ L1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:32

Ziet er leuk uit! Leuk dat je start met een trekpaard! Dat is toch wel even iets heel anders als een kwpnner! Haha! Echt commetaar heb ik eigenlijk niet. Misschien proberen om te kijken of je paard iets minder zn koppie omhoog kan gooien zo af en toe. Hij is erg onrustig met zn hoofdje. Vork

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:36

Ziet er leuk uit Doreen!
Wat blijft Meike toch een knap paard zeg!
Ik vind dat muziekje eronder echt heel grappig staan! Op het begin zie je dat de mensen allemaal je knollie willen aaien!
Is ze goed aan het been ofniet? Want misschien is ze wel onrustig met haar hoofd omdat ze niet genoeg aan het been is. Dat is bij sommige manege paarden bij ons ook zo.
Succes verder!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:36

Wat een leukerd! ziet er echt ontspannen uit..! Haha!
Gefeliciteerd met je 2e plaats..

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:37

hey , dat was op de boleemhoeve toch ??? Tong uitsteken
Heb gister daar ook mee gedaan !
Hé jammer dat ik je niet heb gezien !

Maar het echt een mooi beessie , zie wel dat je een beetje een knikje in je pols hebt, let daar op Sigaar Haha!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:38

Gaaf zeg! Ziet er al heel netjes uit.
Omdat ik commentaar moet geven: ik vind je nog wat onrustig in je hand. Vandaar waarschijnlijk ook het onrustige hoofd.
Ik zou nog meer aan een onafhankelijke zit gaan werken!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:40

Ja dat klopt! dit doet ze voornamelijk als ik ga doorzitten ( ghehe, ze hobbelt nogal Knipoog, helemaal als ze haar hoofd omhoog gooit, en dr rug aanspant dan word je gewoon gelanceerd ). Ik heb het eigenlijk een tijdje te weinig goefend en nu heeft ze zichzelf een beetje aangeleerd doorzitten = galop. dus ik heb hier de afgelopen 2 week wel hard aan gewerkt en ze blijft nu al een stuk rustiger met doorzitten! Dus daar moeten we nog even verder aan gaan werken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:45

erg leuk (wel jammer dat de staart onbreekt) hmm commentaar volgens mij zit je in 't begin op 't verkeerde been.... maar verder heb ik zo geen commentaar. Rijd je wel eens zónder zadel en/of zonder beugels? is heel goed voor je zit Ja zou je geen officiële wedstrijden willen rijden? lijkt me geweldig om zo'n paard daar tussen te zien dat je al die 'dressuurmiepen' maar eens een poepie laat ruiken Haha!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:48

Dat is een goede tip van maartje1990 zonder zadel of beugels.
En nog een goede vraag (goed bezig maartje Haha!) : waarom ga je idd geen officiele wedstrijden rijden!
Het ziet er goed uit en beetje promotie voor het trekpaard

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:52

Dorientjee schreef:
Ziet er leuk uit Doreen!
Wat blijft Meike toch een knap paard zeg!
Ik vind dat muziekje eronder echt heel grappig staan! Op het begin zie je dat de mensen allemaal je knollie willen aaien!
Is ze goed aan het been ofniet? Want misschien is ze wel onrustig met haar hoofd omdat ze niet genoeg aan het been is. Dat is bij sommige manege paarden bij ons ook zo.
Succes verder!

Ze is wel goed aan het been, té goed af en toe, ik houd haar hier bewust ook iets meer 'terug' omdat ze anders op vreemd terrein nogal eens de neiging krijgt om over haar tempo heen te gaan lopen.

Def schreef:
Gaaf zeg! Ziet er al heel netjes uit.
Omdat ik commentaar moet geven: ik vind je nog wat onrustig in je hand. Vandaar waarschijnlijk ook het onrustige hoofd.
Ik zou nog meer aan een onafhankelijke zit gaan werken!

klopt ook, voornamelijk tijdens het doorzitten word ik onrustig in mijn zit/hand, en daarnaast zit meike nou ook niet echt heel erg lekker door, en al helemaal niet als ze haar rug aan spant en denkt dat ze mag galloperen Knipoog. Ik ga er aan werken!.

Citaat:
hey , dat was op de boleemhoeve toch ???
Heb gister daar ook mee gedaan !
Hé jammer dat ik je niet heb gezien !

Maar het echt een mooi beessie , zie wel dat je een beetje een knikje in je pols hebt, let daar op

ja is idd op de boleemhoeve.

Maartje1990 schreef:
erg leuk (wel jammer dat de staart onbreekt) hmm commentaar volgens mij zit je in 't begin op 't verkeerde been.... maar verder heb ik zo geen commentaar. Rijd je wel eens zónder zadel en/of zonder beugels? is heel goed voor je zit Ja zou je geen officiële wedstrijden willen rijden? lijkt me geweldig om zo'n paard daar tussen te zien dat je al die 'dressuurmiepen' maar eens een poepie laat ruiken Haha!

Tja ik heb geen vervoer, dat wil zeggen, mn ouders hebben geen zin om vaker dan 2x per jaar mij naar een wedstrijd toe te slepen Knipoog.
zonder zadel en beugels doen we ook regelmatig!

Afbeelding

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:01

ik vind het leuk wat je doet, toch vind ik je draftempo wat aan de lage kant. Hij mag wel dikke benen hebben en een lomp lichaam, dat betekend niet dat ze niet goed voorwaarts kan lopen. Verder probeer haar rustig neerwaarts te rijden. Ze beweegt veel met haar hoofd waardoor het neusje steeds voor-achter-voor de loodlijn gaat. En mijn laatste tip, werk aan de overgangen. Dan lijkt het veel strakker in de proef EN het is ook weer goed voor het voorwaartse van je paard. Maar top dat je het gewoon doet!!Succes en zie graag je volgende proefje hierop bokt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:10

Zelf vind ik haar in draf niet erg constant wat betreft het tempo, een paar passen loopt ze heerlijk voorwaarts en ontspannen maar al snel valt ze daar in terug. Hoofd houding is al vaker gezegd, die is ook niet erg constant en wat onrustig Lachen
Doorzitten vind ik er zelf niet bepaald confortabel uit zien en niet erg netjes, heel veel oefenen dan gaat het van zelf beter.
De overgang draf-galop en galop-draf is niet erg netjes, ze valt uit een dat terwijl de galop zelf een stuk netter is. En in tegenstelling tot de draf een stuk constanter in tempo.

Blijf het een pracht paard vinden, en jullie zijn een leuke combi Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:22

Leuk hoor zo met een Trekpaard.
Ik vind haar alleen wat sloom, en dan vooral in de draf, ook niet regelmatig in het tempo. Ik vind haar hoofdhouding idd ook wat onrustig, en met het wijken lijkt het net of je maar een beetje schuin oversteekt, probeer anders eens een stukje opzij en weer rechtuit en weer opzij en weer rechtuit. Helpt echt. Ja

Succes!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:33

Wat leuk dat je met een trekpaard zo dressuur rijdt.
Het muziekje wat je onder je fimpje hebt vind ik geniaal ROFL
Als commentaar zou ik zeggen dat ze iets meer door mag lopen. Het totaalplaatje mag wat actiever.

mieke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:37

Wat leuk om te zien, en idd het muziekje is heel grappig Haha!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:19

hihi, ja staan een paar van die standaard muziekjes op dat programma,, ik vond dit pom pom ritme wel grappig, precies t deuntje van meike!.

Klopt dat ze wat actiever mag, alleen heeft ze dan de neiging om vooral op vreemd terrein zich nogal sterk te maken en dan nogal over haar tempo en rennerig te worden. Zeker met doorzitten ( wat niet bepaald het ons sterkste kant is ), dus ik heb haar bewust iets meer terug gereden. Waardoor zei af en toe inderdaad een beetje ging twijfelen of ze niet naar stap moest, dus dan kwam ze terug, en dan duw ik mn kuit aan en dan vloog ze weer naar voren..Ik had haar idd nét een tikkeltje actiever moeten rijden. Het wijken klopt, dat deed ze maar matigjes in de proef!

bedankt voor alle tips/adviezen en berichtjes, gaan we aan werken!.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:40

ik vind het er heel netjes en ontspannen uitzien!
Het enige dat mij stoort is dat je af en toe op het verkeerde been zit, als je L rijdt moet dat er wel inzitten toch Knipoog
Succes met dat mooie paard.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:47

Geweldig paard zeg!
En zonder staart vind ik nou echt mooi, dat negatieve gezeur altijd.
Ik zou zeggen lekker trainen, probeer 'm wat meer op te sluiten, en dan gaat het zeker weten nog beter!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:04

eerlijk gezegt vind ik het dr niet echt lekker uit zien, een erg onrustige hand en een onrustige hooft.
verder mag je ook nog iets netter op de bordjes rijden Ja .

Wel erg mooi paard!, ik dat je dr mee wedstrijden rijd enzo, kom je niet vaak tegen Knipoog

EDIT;'ik zie dat het al gezegt is, sorry Knipoog

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:25

Zeker ontzettend gaaf, en erg knap dat je al in de L zit met dit paard! Zoals je al zei, het blijft een jurysport, en als ik al kijk naar de KWPN tuiger waar ik mee rijd, daar zijn ook niet alle jury's fan van.

Zag dat het doorzitten af en toe erg hobbelig is (kan ik me zeker voorstellen hoor) Trucje wat nog wel eens wil werken: met je hakken echt de grond willen raken. Bij de een helpt het, bij de ander niet. Je kunt het altijd proberen!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:40

Ik ben fan ! Haha!
Vind het echt zo onwijs knap van jullie hé!
Wat een mooie galop heeft Meike. Lekker ontspannen ! Lachen Probeer haar nog iets lager te rijden in de draf en probeer je teugels wat meer op constante druk te houden. Jullie komen er wel hoor ! Haha!

Go jij! Go jij! Ik ben FAN !

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:48

Hee Doreen! Vind haar lekker soepel lopen, het wijken heb ik geloof ik gemist? Staat dat op de film?
Bij het doorzitten storen je schouders me een beetje, alsof je ze vastzet.
Verder vind ik het gewoon super wat je met haar bereikt hebt! Je puntjes zijn helemaal niet slecht voor de eerste keer. En maar gauw je E achter B voor je verjaardag vragen he Knipoog

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:48

Hai Doreen! Ik vind het filmpje er ook wel goed uit zien hoor!
Er zijn al een boel punten genoemd die ik ook zou noemen (bv. handen/polsen, lichtrijden, etc) dus dat ga ik lekker niet herhalen!
Zoals Ingeborg zegt: E halen!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:47

Erg leuk dat je met zo een paard je best doet om er een dressuurpaard van te maken!! Blijkt maar weer dat je daar geen dressuurgefokt paard voor hoeft te hebben. Zolang je maar allebei plezier erin hebt!!

Je vond zelf je punten behoorlijk laag, maar persoonlijk vind ik ze niet meer dan terecht. Je mist de basis, iets wat in de B bevestigd had moeten zijn voordat je L had kunnen gaan starten. Je geeft zelf al aan dat je het tempo niet goed onder controle hebt en dat je beenhulpen niet goed afgestemd zijn op haar reactie. Het is heel erg belangrijk om hieraan te gaan werken!! Je hebt nu namelijk absoluut geen impuls, waardoor je voor geen enkel onderdeel een 7 zou krijgen. Het paard draaft, maar daar is ook alles mee gezegd. Ook een trekpaard kan je met wat meer actie rijden. Maar doordat jij bang bent dat ze rennerig wordt (of is), vergeet je haar achterhand te activeren, waardoor ze maar wat rondhobbelt.
Galop is daarentegen een stuk beter!! Zelfs de middengalop laat je daar hartstikke netjes zien. Hier zie je ook meteen, dat wanneer jij meer gaat rijden en je been eraan zet, dat ze actiever gaat lopen en netjes nageeflijk wordt.

Dus ga werken aan de gehoorzaamheid en ga eraan rijden!! Ze zal er vast niet zomaar als een debiel van doorgaan. Maar je moet echt gaan rijden om haar aan het werk te krijgen. Met actief naar voren rijden los je alle problemen op die je nu tegenkomt; matige overgangen, wijken, hoofd-halshouding, actie.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:14

Sjonniej schreef:
Erg leuk dat je met zo een paard je best doet om er een dressuurpaard van te maken!! Blijkt maar weer dat je daar geen dressuurgefokt paard voor hoeft te hebben. Zolang je maar allebei plezier erin hebt!!

Je vond zelf je punten behoorlijk laag, maar persoonlijk vind ik ze niet meer dan terecht. Je mist de basis, iets wat in de B bevestigd had moeten zijn voordat je L had kunnen gaan starten. Je geeft zelf al aan dat je het tempo niet goed onder controle hebt en dat je beenhulpen niet goed afgestemd zijn op haar reactie. Het is heel erg belangrijk om hieraan te gaan werken!! Je hebt nu namelijk absoluut geen impuls, waardoor je voor geen enkel onderdeel een 7 zou krijgen. Het paard draaft, maar daar is ook alles mee gezegd. Ook een trekpaard kan je met wat meer actie rijden. Maar doordat jij bang bent dat ze rennerig wordt (of is), vergeet je haar achterhand te activeren, waardoor ze maar wat rondhobbelt.
Galop is daarentegen een stuk beter!! Zelfs de middengalop laat je daar hartstikke netjes zien. Hier zie je ook meteen, dat wanneer jij meer gaat rijden en je been eraan zet, dat ze actiever gaat lopen en netjes nageeflijk wordt.

Dus ga werken aan de gehoorzaamheid en ga eraan rijden!! Ze zal er vast niet zomaar als een debiel van doorgaan. Maar je moet echt gaan rijden om haar aan het werk te krijgen. Met actief naar voren rijden los je alle problemen op die je nu tegenkomt; matige overgangen, wijken, hoofd-halshouding, actie.

Ik ben het met een groot deel van de punten ook eens hoor, de punten die je noemt kloppen precies! Hier werken we aan, maar een aantal onderdelen als het halsstrekken die ze heel netjes vertoonde ( jammer genoeg niet op de film ) kreeg ik een 4. ik had daar niet per sé een 8 voor hoeven hebben, maar had daar toch wel een 6 voor verwacht. er werd weinig commentaar bijgeschreven op de puntenlijst.. dus ik kon af en toe de beweegredenen van de jury niet helemaal volgen. Zo heb ik bijvoorbeeld voor het aanspringen in de galop een 6, die ik persoonlijk niet heel netjes vond, ze was rommelig in het hoofd en liep eerst 2 drafpassen onder me vandaan, en ze sneed de bocht daarbij af, vervolgens ging de middengalop best netjes naar mijn idee, en daar krijg ik dan een 5 voor. Ik had die punten eerder andersom verwacht...
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ga ik zeker wat mee doen!.