Zo ontzettend trots op mn ventje.. @ Cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Zo ontzettend trots op mn ventje.. @ Cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:19

Mijn paardje heeft 7 maanden stilgestaan nadat hij tegen een betonnen muur was gelopen. Zn heup was gekneust en zn ruggenwervels verschoven. Ik had uiteindelijk weinig hoop meer, zou dit Ooit nog goedkomen? Ik heb hem 2 weken meegenomen naar Groningen (vanuit België) en hem laten behandelen door een osteopaat.. hij is inmiddels Zo verschrikkelijk goed opgeknapt dat ik vandaag rustig aan, voor het eerst ben gaan crossen...

We mochten een terrein op, die normaal gebruikt word voor de wedstrijden, maar je mag daar ook "vrij" rijden. Dus we hebben lage sprongetjes opgezocht... en geprobeerd. Meneer vond het Super, zijn aller eerste keer crossen.. nouja crossen, we hebben een sprong genomen en dan rustig wat gestapt, ipv het hele parcours af te leggen.

Iets over het niveau dan nog even snel... Voor hij kreupel werd reden we L1 dressuur (net startgerechtigt) springen deden we eigenlijk niet, of af en toe recreatief.. crossen heeft hij bij mij nooit gedaan..

Ohja het gaat trouwens op een inmiddels alweer 10 jarige ruin, van alfonso NRA (animo) x Clavecimble. NRPS x KWPN van 1m80.
Je mag uiteraard commentaar hebben op de foto's waarop ik geen cap op heb. Echter heb ik eerst met cap gereden en hij was ontzettend rustig dus ik heb voor de foto's mn cap afgehad, tussen de enkele sprongen door die ik gemaakt heb heb ik hem wel gewoon opgehad Lachen
Nou genoeg gepraat.. hier de foto's:

Afbeelding
Eerst instappen natuurlijk..

Afbeelding
Beetje rondgalopperen...

En dan de bossen in:
Afbeelding
Moet ik daar echt over ja baas? Haha! Het was ook zo hoog he voor m Haha! Haha!

Afbeelding
Braaf knollie

Afbeelding

Afbeelding
Opsprong die ik toch wel eng vond Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moet ik dat nu toch echt wel springen ja baasje?

Afbeelding
Oké oké ik ga al..

Afbeelding

Afbeelding
Ik zet heus niet vroeg af hoor Vork

Afbeelding
Echt niet hoor Schijnheilig
Hij werd me hier iets te enthousiast haha

En dan hier iets waar ik zo ontzettend trots op ben, ik kan het gewoon niet vertellen hoe trots.. meneertje gaat Eindelijk in t water zonder te protesteren of mij eraf te gooien Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker samen..

We hebben een heerlijke middag gehad. Heb super genoten..
Commentaar is uiteraard welkom Lachen We gaan zeker vaker gaan..

Voor de oplettende kijker als laatste nog even... Rolando gooit zijn tong eruit, dat weten we.. we proberen zoveel mogelijk eraan te werken en soms houd hij hem netjes binnen, maar soms lukt het dus niet...

Meraki

Re: Zo ontzettend trots op mn ventje.. @ Cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:21

Haha de hoofden van die fietsers.. vind het leuke foto's!
Heb niet echt commentaar Lachen misschien soms wat meer meegeven

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:27

Rolando Haha!????
Jaaaa! Ik zag het in je profiel! Lang geleden, kweet zelf niet of je me nog kent Lachen! Maar prachtige foto's allesinds, en het blijft zo'n prachtig paard!

1Sigrid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:28

hele leuke foto's ! Haha!
ook fijn dat je nu lekker met hem het water in kan!
heb verder geen commentaar Lachen

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:38

Wauw prachtige foto's! Echt op het goede moment genomen. Mooi dat hij weer zo hersteld is, hij lijkt het ook erg leuk te vinden! Hoe kwam het dat hij tegen een betonnen muur op was gelopen? Bloos! was hij in paniek of iets?

Commentaar.. kan ik niet echt bedenken.. dus dan maar zeggen dat je je cap opmoet Extreme duivel

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:11

Bedankt voor alle leuke reakties Lachen
Meneer was toen hij bij ons kwam panisch voor water, zelfs afspuiten ging niet. Afspuiten gaat nu prima met de waterslang, maar plassen en het water ingaan ging dus niet... Vanmiddag eerst bij de waterbak gestopt maar kreeg hem er absoluut niet in en hij werd alweer wat flipperig, dus we zijn verder gegaan en kwamen onderweg mensen tegen met ook 2 paardjes die daar in het meertje aan het rondrijden waren, dus achter hun aan ging hij zomaar ineens zonder panisch te doen... was zo blij.. en daarna nog wat rondgehobbelt en uiteindelijk zelfs door de waterbak gegaan op dat terrein...

Noekje: Me zusje zette hem gewoon buiten zoals normaal, dan moet hij door een deur waar hij zelf doorheen loopt want direkt daarachter is het land... en hij maakte waarschijnlijk een inschattingsfoutje waardoor hij in galop (wat hij normaal ook al bijna nooit doet...) tegen de muur aanliep met zn heup.. Hij heeft ongeveer 2 weken op 3 benen gelopen en daarna liep hij weer op 4, maar is maandenlang kreupel gebleven... Daarna alleen nog als je hem aan de longe zette, op rechte stukken niks te zien (bijv. in de wei ging hij wel uit zn dak, bokkesprongen, rennen niks was te gek)...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:13

Leuke foto's! Paard en ruiter genieten allebei, dat is erg belangrijk.
Ik kan het echter niet laten een opmerking te maken over het rijden van vaste hindernissen zonder helm en zonder bodyprotector... Erg jammer.

Veel plezier verder en sterkte met de rest van de weg van het herstel!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:17

Dat ziet er uit als een mooi terrein om wat sprongetjes te doen Lachen. Hij lijkt er ook echt plezier in te hebben Lachen

Voor de foto had ik het juist mooier gevonden als je wel een cap op had gehad.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:12

Dus als ik het goed begrijp is je paard sinds 2 weken weer goed? En dan ga je nu al met hem crossen??? Scheve mond
Zou je het rijden dan niet rustig gaan opbouwen? Veel stappen, af en toe een drafje ipv dit? Echt hoor, ik snap dit niet

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:13

Gaaaf! Ontzettend leuk om te zien dat zowel ruiter als paard ontzettend genieten Haha! Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:34

Nickeltje schreef:
Ik kan het echter niet laten een opmerking te maken over het rijden van vaste hindernissen zonder helm en zonder bodyprotector... Erg jammer.

Ben ik met je eens

Aangezien je paard er ook nog onervaren in is.

Maar wel leuk paard. veel plezier verder.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:54

Pasterza schreef:
Dus als ik het goed begrijp is je paard sinds 2 weken weer goed? En dan ga je nu al met hem crossen??? Scheve mond
Zou je het rijden dan niet rustig gaan opbouwen? Veel stappen, af en toe een drafje ipv dit? Echt hoor, ik snap dit niet

Mwoah leren lezen misschien?
Ik heb Nergens het woord 2 weken getypt...
Daarbij is hij al langer goed.. en ik weet inmiddels écht wel hoe ik mijn paard moet opbouwen na een blessure.. helaas...

Ik had mn cap op moeten houden, ik weet t.. maargoed gedane zaken nemen geen keer Knipoog

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:12

ja idd die cap vind ik helemaal bij crossen verstandig. Mischien is er nog nooit wat met hem gebeurt maar alsnog Knipoog Verder leuke foto's, hij heeft er inderdaat duidelijk plezier in!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:10

Paard en jij hebben er idd duidelijk plezier in. Alleen dat van die cap snap ik dus echt niet. Op de eerste paar foto's heb je hem keurig op maar zodra je in het bos bent is hij ineens verdwenen, met als argument dat je paard heel rustig is. Als er bij ons op stal gecrosst wordt (we hebben een crossterrein bij stal) is cap en BP verplicht voor iedereen, en dat is echt niet voor niks. Een paard kan super rustig zijn en dan toch ineens onverwachts ergens van schrikken, of weigeren en wegschieten. Dan ben je als je eraf valt blij dat je bescherming aan en op hebt.

Ik vind je houding trouwens keurig, je geeft goed mee boven de sprong en hindert je paard nergens.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:17

ziet er erg goed uit (nja behalve cap dan....) je paard heeft er ook echt lol in zo te zien! hij springt alles ruim. succes verder en hopelijjk is zn bessure helemaal over!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:20

Ik vind het leuke foto's! Over de cap hoor je mij niks meer zeggen, dat weet je ondertussen wel.

Verder vind ik je vanaf de fot's behoorlijk instabiel zitten. Op de eerste springfoto is je teugel los, Zeker in het bos is dat gevaarlijk. Vaak zijn je armen niet aangesloten, en je benen zwabberen naar achteren. Probeer je knieen aan het zadel te houden boven de sprong. Misschien je beugels een gaatje korter dat je wat meer steun kan zoeken boven de sprong. Probeer ook boven de sprong je had toch wat te dragen en niet op de hals te leggen.

Leuek combi zijn jullie! Mooi dat hij het weer zo goed oppakt!
Succes!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:27

Op zich ziet het er leuk uit! Jullie hebben er duidelijk plezier in! Is dit trouwens bij de Mosten?

Maar zonder cap, BP (en wat mij betreft ook betere beenbescherming voor je paard) met een onervaren paard crossshindernissen springen...

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:29

wat leuk om te zien het plezier straalt ervan af!!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:06

Bitterbal schreef:
Pasterza schreef:

Mwoah leren lezen misschien?
Ik heb Nergens het woord 2 weken getypt...
Daarbij is hij al langer goed.. en ik weet inmiddels écht wel hoe ik mijn paard moet opbouwen na een blessure.. helaas...

Ik had mn cap op moeten houden, ik weet t.. maargoed gedane zaken nemen geen keer Knipoog

Er staat dat je weinig hoop meer had en dat je hem 2 weken geleden naar een osteophaat bracht. Nogal wiedes dat ik dacht dat je nogal snel begon. Het staat er niet zo duidelijk.
Maar fijn dat ie blijkbaar al langer goed is Lachen

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:13

Pasterza schreef:

Er staat dat je weinig hoop meer had en dat je hem 2 weken geleden naar een osteophaat bracht. Nogal wiedes dat ik dacht dat je nogal snel begon. Het staat er niet zo duidelijk.
Maar fijn dat ie blijkbaar al langer goed is Lachen[/quote]

Er staat dat ze hem 2 weken mee heeft genomen naar Groningen. Niet dat ze hem 2 weken geleden mee heeft genomen.

Verder een erg mooi paard en het ziet er ook erg leuk uit!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 12:16

@ Leandra, bedankt voor je reaktie, dan hoef ik dat zelf niet te doen Haha!
@ Miriam: Is in de mosten ja..
@nacho_lein: Bedankt voor je commentaar. Ik moet zeker nog beter leren zitten met springen... en dat komt ook helemaal goed nu we gewoon weer kunnen gaan beginnen met hem. Want voordat hij kreupel werd zat ik toch wel wat netter met springen... Ik ga eraan werken.. Knipoog

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:51

Ziet er echt super leuk uit!!
Mooi paard heb je ook.
Jullie hebben er veel plezier in zo te zien

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:13

SusanH schreef:
Een paard kan super rustig zijn en dan toch ineens onverwachts ergens van schrikken, of weigeren en wegschieten. Dan ben je als je eraf valt blij dat je bescherming aan en op hebt.

En je hebt te maken met vaste hindernissen, iedereen kan een keer struikelen he, je paard ook.

Verder supermooie plaatjes, ben er jaloers op?! ik zou het niet durven.... (zelfs niet met helm Knipoog)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:17

Ik vind dat je paard er echt uitziet alsof hij er zeer veel plezier in heeft Ja net als jij Ja
Probeer net wat meer aangesloten te blijven zitten, verder heb je een nette houding Ja

Ben je naar Roelinde geweest?

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:22

Ziet er superleuk uit Haha!
SOrry dat ik er nog eens over begin, maar losrijden met cap, en dan je cap afzetten omdat je gaat crossen??? Dat gaat mijn logica echt te boven...
Je handen mag je meer meegeven vind ik, maar dat je zit wat achterblijft is op zich niet zo erg boven de vaste hindernissen.
Verder leuk paard, en leuk dat er toch nog mensen zijn die zich zonder setje op bokt durven te vertonen Haha! Haha!