6 jarige KWPN merrie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon86

6 jarige KWPN merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:15

Hoi,
Leuk dat je komt kijken. Vanmiddag heb ik met 2 stalgenootjes lekker gereden en geoefend voor mijn 1e aankomende wedstrijd. (14 dec Luttenberg dressuur B. )
Ik heb mijn paard nog maar net. Ik heb haar 2 maanden geleden gekocht en ik rij nu 3 maanden op haar. In het begin moest ik erg wennen, vooral omdat ik niet veel kende en zij met haar vorige eigenaar M2 liep. Soms snappen we elkaar nog niet helemaal maar het gaat steeds beter. Hier het resultaat van hoe wij er nu voor staan.

*eigen punten zijn, wat meer naar beneden rijden en armen bij mij houden. (=lastig met die lange armen van mij Haha! )

Commentaar is welkom maar hou het netjes Lachen

Standfoto
Afbeelding

Instappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna naar buiten, werd te donker binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze houd van hard gaan Lachen
Afbeelding

Poging mislukt
Afbeelding

Afbeelding

Doeiiiii
Afbeelding

Cheese! Go jij! Go jij!

geerke

Re: 6 jarige KWPN merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:20

wauw,wat een mooi paard!ze heeft een zwarte bles...een leuk sprekend hoofd!
Je rijd haar netjes met een vriendelijke hand....ik heb eigenlijk alleen paar positief commentaar....dat is toch ook commentaar?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:22

Leuk paard.
Idd je bovenarmen meer langs je lichaam houden, en je mag je teugels wel wat korter nemen Knipoog

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:23

Je hebt een erg leuk paardje! vind haar wel wat lang lopen, maar dat komt misschien omdat haar hals vrij lang is. Probeer haar iets meer op haar achterhand te rijden. Bijvoorbeeld veel overgangen te rijden en veel figuren te rijden. Is ze erg sterk in de mond?

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:26

Wat een knapperd! Lachen

Ik heb het idee dat ze wat op de voorhand loopt, kan er helemaal naast zitten hoor. Om haar achterhand iets meer te activeren, kun je veel overgangen rijden en bijvoorbeeld eens balkjes draven. Succes met je wedstrijd!

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:26

Ja ze is erg sterk in de mond, daarom heb ik ook wat moeite met omlaag en ontspannen laten lopen. Maar we werken eraan en gaat steeds wat beter. 1e maand kreeg ik dr niet eens aan de teugel. Zal de teugels wat korter nemen Lachen
En sterke achterhand heeft ze wel, alleen misschien bij mij niet zo zichtbaar. Ze kan ook goed springen.
Afbeelding
Let niet op mijn mond, ik ben ook geen held in springen.
Afbeelding

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:00

Hey Manon,

Leuk om je nieuwe paard te zien. Lijkt me een paard wat goed aansluit bij je wensen vooraf. Leuk dat jullie binnenkort de eerste wedstrijd hebben.

Ze lijkt idd nog niet helemaal ontspannen, maar met de hulp die je hebt, komt dat vast goed.

Succes op 13 december!!!!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:08

Leuk paard maar mag nog iets meer ontspannig komen. Als ze moeilijk mond heeft beetje kneden en goed je been er aan. Op sommige foto's doe je je schouders wat te vernaar achter. Ook mag jeje beugels nog wel 1 gaatje langer doen.
Heel veel suc 6 met je wedstrijd!

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:13

Ja de ontspanning komt vast helemaal goed, we moeten gewoon nog echt aan elkaar wennen. mijn merrie heeft nog nooit een andere ruiter op dr rug gehad ! Vandaar dat er soms wat spanning is. Maar de ene keer is ze ontspannender dan de andere keer. Komt wel goed.
Thanx Lin, kom je keer kijken of samen in de Lut rijden? Lijkt mij gezellig.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:05

leuk paard joh.

ze loopt naar mijn idee wat op de voorhand, ik zie ook dat je haar nog maar net hebt. dus dat zal zeker wel goed komen,

iig van achteren uit werken.
en inderdaad mogen je beugels gaatje langer.

gr en s6 met de wedstrijd

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:19

Leuke foto's! Leuk ook je beschermers in combinatie met je rijbroek!

Probeer alleen met de springfoto's meer je handen naar voren te plaatsen zodat je beter meegeeft. Ziet er wel leuk uit Lachen

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:49

Thanx Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:06

buiging in de hals,het loopt laag en heel misschien aan de teugel maar niet nageeflijk.
knik in je elebogen je rugniet hoil maken Knipoog
en voor t mooie actiever van achter
jullie zijn wel een ehle leuke combinatie op de foots te zien ( mooie kleur ook Haha! )

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:55

Leuke foto's
probeer alleen iets meer mee te geven (met het springen)
voor de rest super leuke combi zijn jullie zeg,!
en succes met jullie wedstrijd

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:45

@ Naoom thanx, en ik zal wat meer meegeven ( springen heb ik echt nooit gedaan, mijn paard vind het leuk vandaar dat ik het doe Lachen )
Laatst bijgewerkt door Annetje op 27-11-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd bericht uit quote verwijderd

WillyoWonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:40

xDreamerx schreef:
Leuk paard.
Idd je bovenarmen meer langs je lichaam houden, en je mag je teugels wel wat korter nemen Knipoog

en je beugels misschien een gaatje langer Lachen
Verder ziet het er heel goed uit. (leuk dat rose bij een schimmel)

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:31

Leuk paard! Ik vind dat ze een heel leuk koppie heeft.

Ik vind alleen dat ze op sommige foto's wel heel erg op de voorhand loopt. Op de één na laatste foto zie je dat bijvoorbeeld heel erg.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:32

heb de zelfde rijbroek als jij Tong uitsteken
maar vind het er netjes uit zien hoor, alleen lijkt het afentoe wel of je je armen te voren naar voren steekt en dat lijkt heel gespannen. maar voorderest vind ik dat je er netjes op zit Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:41

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de nieuwe regels voldoen zijn verwijderd

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:26

Ik vind dat je een mooi paardje hebt en met goed begeleiding komt het vast wel goed met jullie, maar op dit moment vind ik het eigenlijk niet zo goed. Je paardje loopt op bijna alle foto's heel erg uit elkaar en vaak loopt ze ook te diep en daardoor op de voorhand.
Ik zou heel veel overgangen gaan rijden om de achterhand meer te activeren. Ze mag daarbij niet harder gaan dan dat jij wil in elke gang en anders moet je meteen een ophouding maken om haar weer terug in jouw tempo te krijgen. In de overgang goed je been eraan houden zodat ze ook dan lekker licht in je hand blijft.
Verder goed opletten dat je haar niet achter de loodlijn laat komen, als ze dat zelf doet even goed je been erbij houden.

Jullie hebben echt nog wel wat werk als combinatie voordat ze netjes loopt.
In ieder geval veel suc6 met je wedstrijd en met trainen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:37

Leuk paardje en idd het past zeker bij wat je graag wou.
Is niet hetzelfde ras al je vorige, waarom niet??? Ben wel benieuwd naar de reden. Bloos

Zou het voor het plaatje fijner vinden al jij bijv je beugels nog een gaatje of twee langer zou doen. Ook je handen iets meer dragen.
Het lijkt ook dat jij je handen erg naar beneden drukt in de galop.
En probeer iets meer van achter naar voren te zijn. Eerst de achterhand en dan de voorkant. ( rijden van achter naar voor Knipoog )

Het is wel een lekker ding om te zien!

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:41

Aurora3 schreef:
Ik vind dat je een mooi paardje hebt en met goed begeleiding komt het vast wel goed met jullie, maar op dit moment vind ik het eigenlijk niet zo goed. Je paardje loopt op bijna alle foto's heel erg uit elkaar en vaak loopt ze ook te diep en daardoor op de voorhand.
Ik zou heel veel overgangen gaan rijden om de achterhand meer te activeren. Ze mag daarbij niet harder gaan dan dat jij wil in elke gang en anders moet je meteen een ophouding maken om haar weer terug in jouw tempo te krijgen. In de overgang goed je been eraan houden zodat ze ook dan lekker licht in je hand blijft.
Verder goed opletten dat je haar niet achter de loodlijn laat komen, als ze dat zelf doet even goed je been erbij houden.

Ben het met veel dingen niet eens die jij schrijft, ze loopt heel netjes mijn tempo en te diep lopen valt ook wel mee ze moet meer losjes worden aan de teugel.
Beugels zijn al wat langer gemaakt, ophoudingen rijden doe ik veel vooral stap -galop en stap -draf.
En vergeet niet dat ik haar nog maar net heb en nooit met een M2 niveau paard heb gereden dus voor mij is het ook nieuw. Maar wat dat betreft gaat het al best goed !

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:46

ik ben het eigenlijk eens met aurora...vind het beeldo ook niet zo fijn..niet dat je paardje pijn doet ofzo, maar gewoon het totaliteit plaatje
Je paard loopt echt op de voorhand...en meid...pak dit zo snel mogelijk aan want je paard gaat spieren verkeerd ontwikkelen...
Met wat begeleiding en de tips die hier al staan komt het zeker wel goed, daar ben ik van overtuigd!

Het is iig echt een leuk diertje, heel apart die zwarte bles , en ik hou van zwarte bles Haha!

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:49

Word ook zeker hard aan gewerkt, ik heb gewoon prive les en de vorige eigenaar waar ze M2 mee liep helpt mij ook omdat ze mijn staleigenaresse is.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:07

Manon86 schreef:
Aurora3 schreef:

Ben het met veel dingen niet eens die jij schrijft, ze loopt heel netjes mijn tempo en te diep lopen valt ook wel mee ze moet meer losjes worden aan de teugel.
Beugels zijn al wat langer gemaakt, ophoudingen rijden doe ik veel vooral stap -galop en stap -draf.
En vergeet niet dat ik haar nog maar net heb en nooit met een M2 niveau paard heb gereden dus voor mij is het ook nieuw. Maar wat dat betreft gaat het al best goed !

Ik weet wel dat je haar nog maar net hebt. Het commentaar was ook niet vervelend bedoeld ofzo. Maar ik vond dat alle reacties hierboven wel heel positief waren. Daarom wilde ik toch even zeggen dat ze nu op dit moment nog niet zo heel erg goed loopt. Met alle hulp die je hebt zal het vast wel goedkomen en dat kost natuurlijk ook een hoop tijd.
Maar als je foto's op HAW zet dan neem ik aan dat je objectief commentaar wil op hoe je paardje loopt en waar je nog aan moet werken. Ik denk dat ik dat gegeven heb en ik heb geprobeerd je uit te leggen hoe ik dat aan zou pakken. Hopelijk heb je er iets aan.

Suc6 met je paardje

edit: Wat dat te diep lopen betreft, het is de bedoeling dat je je paard kunt instellen op allerlei verschillende hoogtes zonder dat ze dan zwaarder in de hand wordt of het tempo verandert of iets anders. Dat kan alleen als het paard enigsinds verzameld is en in ieder geval op eigen benen loopt. Daarom moet je veel overgangen rijden, zodat de achterhand meer onder je paard komt. Probeer je te richten op de achterhand van je paard in plaats van op haar voorhand. Ze zal vanzelf lichter in de hand worden als haar achterhand actiever wordt. Hoe hoog of hoe laag ze loopt is dan eigenlijk van ondergeschikt belang, als jij er maar de controle over hebt. Ze mag in ieder geval niet achter de loodlijn komen.

Dat stukje over dat ze jouw tempo moet blijven lopen had ik erin gezet omdat veel paarden onder je uit gaan proberen te lopen als je de achterhand actief wil maken. Ik weet natuurlijk niet of jouw paard dat ook gaat doen, maar dat is iets waar je op zou kunnen letten.