Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:48

hallo,

Ik heb vandaag voor het eerst op Whitney gezeten, Whitney is nu 3 jaar, en ze is van Amber (ambiiee hier op bokt). Ze pakt het super op, we hebben haar voor af eerst aan de longe gehad, 1,5 maand geleden zijn we begonnen met longeren en deden we dit 2 keer in de week en vandaag was de dag. Het ging echt super goed en dit hadden we echt niet verwacht in het begin want Whit was best moeilijk, bv 5 keer in een half uur achter over met zadel en al..... We hebben het lekker rustig aan gedaan, veel gestapt, klein stukje gedraaft. Ben benieuwd wat jullie van der vinden, voor mij is het er wennen, want mijn eigen paard heeft een schofhoogte van 1.76m, en heeft hele grote passen, Whitney daarin tegenin een stuk kleiner, is door het paint wat er in zit achter hoger dan voor, dus zit echt heel anders, ff wennen maar ging echt super!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

afstappen....braaaf
Afbeelding
En klaar.....Braaf paard!!
Afbeelding

roxyolly

Re: Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:51

Ziet er goed uit!
lekker ontspannen
veel succes verder

Orchidee21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:55

ziet er redelijk ontspannen uit.
Het paard houdt je nu nog goed in de gaten maar pas op als dat anders wordt, dan komen vaak de schrikreacties en streken. Goede zaak dat je een touw om de hals hebt. Maar als je straks los gaat rijden zorg je dan asjeblieft voor een goede afzetting... anders lig je straks met paard en al in de mais of wat er dan ook onder het zwarte zeil ligt, Succes!!!

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:40

ik vind het er leuk uit zien, alleen denk wel aan je handen.
Ik snap ook dat je hem een beetje wilt ontlasten met je zit, maar probeer niet al te gespannen ze gaan zitten.
En oja nog een tip voor je eigen veiligheid, als je afstapt doe dan eerst beide beugels uit en zwaai dan je been er over. Want nu heb je nog 1 voet in de beugel en als die dan weg springt hang je er achter aan.

Verder ziet het er netjes en vriendelijk uit! succes verder Knipoog

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:47

5x achterover geslagen met zadel op in een half uur ???

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:54

broadway schreef:
5x achterover geslagen met zadel op in een half uur ???

Jep, en dit deed ze dan niet gewoon 1 dag maar meerdere keren, totdat ze ontzettend op der sodemieter heeft gekregen en nu is het klaar, ze doet het niet meer, je houd het natuurlijk wel altijd in de gaten Knipoog

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:55

echt heel braaf!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:56

Susy_Q schreef:
ziet er redelijk ontspannen uit.
Het paard houdt je nu nog goed in de gaten maar pas op als dat anders wordt, dan komen vaak de schrikreacties en streken. Goede zaak dat je een touw om de hals hebt. Maar als je straks los gaat rijden zorg je dan asjeblieft voor een goede afzetting... anders lig je straks met paard en al in de mais of wat er dan ook onder het zwarte zeil ligt, Succes!!!

Ik snap wat je bedoeld, aan de ene kant is de omheining goed (de kant waar vandaan de foto's werden genomen, en aan de andere kant idd nog niet, daar moeten we nog wat op vinden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:14

dammm wat een harstikke leuk ding volgens mij wel een ondeugd he Tong uitsteken

probeer mee te zitten en niet aan de teugels te trekken
op foto 8 zichtbaar

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:51

Leuk Nathalie dat je erop ging.. Jammer dat Amber er zelf niet op kan.
Ze pakt t wel netjes op. With ziet er goed uit.
Ben benieuwd wanneer amber erweer op kan. Maar dat vraag ik wel x aan dr.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:09

Mag ik vragen wat je probeert te bereiken met je buitenhand? Als je daarmee wilt sturen, probeer dan je hand van je af te zetten (dus van de hals) ipv omhoog, want zo werk je voor je paard niet fijn in. Of is het mischien een kwestie van balans van de ruiter?

Het ziet er verder heel relaxed uit Haha!. Ga zo door Ja

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:15

Een paard laat zich achterover vallen en krijgt op dr flikker!?? Euh juist ja..het paard oogt op elke foto gespannen, je trekt hem onwijs in zijn mond! Leer eerst eens zelf onafhankelijk zitten en ga dan een paard inrijden *zucht*

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:34

zap schreef:
Mag ik vragen wat je probeert te bereiken met je buitenhand? Als je daarmee wilt sturen, probeer dan je hand van je af te zetten (dus van de hals) ipv omhoog, want zo werk je voor je paard niet fijn in. Of is het mischien een kwestie van balans van de ruiter?

Het ziet er verder heel relaxed uit Haha!. Ga zo door Ja

haha Clown ik kwam er inderdaad achter dat ik de foto's zag, het is gewoon een rare tik denk ik, want deed er niks mee, ik zie het idd op meerdere foto's, maar weet het verder niet, probeerde er ook niet mee te sturen ofzo, want echt druk had ik er niet mee, hele lichte druk meer niet. Zal er idd de volgende keer op letten, dit staat een beetje knullig Bloos

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:38

Let er goed op inderdaad, houd je desnoods met die hand ook vast aan het touwtje rond zijn hals. Het lijkt erop alsof je een beetje balans zoekt met die hand en je paardje reageert er volgens mij duidelijk op Ja. Het is volgens mij een leuk, maar gevoelig ding Ja

@Jeanine84 wat wilde je dan doen? Er zijn paarden die zich op die manier onder het werk uit proberen te komen.. ik 'ken' er ook een paar die gewoon gaan liggen als het zadel in het zicht komt (en die mankeren echt niks en worden ook echt niet 'verziekt' tijdens het beleren).

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:46

Jeanine84 schreef:
Een paard laat zich achterover vallen en krijgt op dr flikker!?? Euh juist ja..het paard oogt op elke foto gespannen, je trekt hem onwijs in zijn mond! Leer eerst eens zelf onafhankelijk zitten en ga dan een paard inrijden *zucht*

Ja een paard die zich bij ons achterover laat klappen, uit het niets, krijgt bij ons echt ons z'n mieter ja! Whit was heel erg ontspannen, alles behalve gespannen, denk dat dit echt moment opnames zijn, ik trek der niet in de mond, bij 1 foto zie je dat idd. Maar ik heb in de 10min dat ik op der heb gezeten, geen 1 keer veel druk gevoeld. Zelfs niet dat ze een spurtje nam en een bokje gaf(ik denk de druk van nog geen halve kilo, dus in der mond heb ik niet getrokken)maar ja, als jij dat op de foto idd zo ziet, dan mag je dat idd denken. Dat is 1 foto waar je dat op ziet(ik heb het helemaal niet doorgehad, daarin tegen heb ik heerlijk ''gereden'' meer kan ik er nu ook niks aan veranderen), dus denk echt een moment opname, ik kwam er later idd achter wat mijn hand daar deed, volgende zal ik daar op letten dat niet te doen, maar in der mond trekken

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:49

Ik ben van mening dat een paard zich niet zomaar achterover laat klappen! Ik heb meerdere paarden zadelmak gemaakt en heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval! Heb nu mijn eigen 2.5 jarige op stal staan en kan me niet voorstellen dat zij dat ooit zal doen..misschien ben je dan toch echt ergens te snel gegaan?

Oke foto's kunnen vertekend zijn idd! Maar let dan wel op je handen..want het lijkt zo heel streng over te komen!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:57

@Jeanine84, ik heb er inderdaad ook al meerdere gedaan, waarvan dit nu de eerste lastbak was, ze deed dit best vaak en Ambiiee (waarvan hij is) had hier best wel problemen mee, toen heb ik aangeboden om haar te helpen, heb haar toen vrezelijk goed aangepakt, en het was klaar en heeft het nooit meer gedaan.... *klopt af... Ik zag het idd pas dat ik de foto's zag, dus was me er niet echt bewust van. Daarom zei ik ook al, heb er heerlijk op ''gereden'', en ze was ondanks dat kleine sprutje en bokje heel erg braaf Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:59

nati schreef:
@Jeanine84, ik heb er inderdaad ook al meerdere gedaan, waarvan dit nu de eerste lastbak was, ze deed dit best vaak en Ambiiee (waarvan hij is) had hier best wel problemen mee, toen heb ik aangeboden om haar te helpen, heb haar toen vrezelijk goed aangepakt, en het was klaar en heeft het nooit meer gedaan.... *klopt af... Ik zag het idd pas dat ik de foto's zag, dus was me er niet echt bewust van. Daarom zei ik ook al, heb er heerlijk op ''gereden'', en ze was ondanks dat kleine sprutje en bokje heel erg braaf Lachen

En het zadel ligt goed? Ik blijf het vreemd vinden haha
Is er dan ook niks fout gegaan voor jij met dr begon?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:04

@Jeanine84, Lachen zadel ligt goed, maar buiten dat....hihi deed ze dit gedrag ook zonder zadel...daar is het mee begonnen, nee niks fouts gegaan, maar de moeder van de merrie deed dit ook, en der half broertje, die vertoond ook dit gedrag, het steigeren zal vast wel niet erfelijk zijn, maar toch, karakter is wel erfelijk, het is er echt 1 met een eigen karakter Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:07

Raar paard Clown

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:10

Jeanine84 schreef:
Ik ben van mening dat een paard zich niet zomaar achterover laat klappen! Ik heb meerdere paarden zadelmak gemaakt en heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval! Heb nu mijn eigen 2.5 jarige op stal staan en kan me niet voorstellen dat zij dat ooit zal doen..misschien ben je dan toch echt ergens te snel gegaan?

Oke foto's kunnen vertekend zijn idd! Maar let dan wel op je handen..want het lijkt zo heel streng over te komen!

Wij hebben hier op stal wel 400 paarden ingereden, en we hebben er ook wel is tussen die zich zo onder het werk uit willen bokken, vallen steigeren.
Elk paard heeft een eigen karakter en de een laat zich makkelijk bewerken en de ander niet. Sommige moet je even iets duidelijker laten weten dat jij niet blij bent met hun gedrag. En dus even zeer streng aan pakken, de meeste moet je echt hard aan pakken en daarna worden het voorbeeldige paarden waar niks mis mee is in het lijf..

Ik vind het er goed uitzien, lijkt me niet fijn in zn omgeving maar het ziet er rustig en vriendelijk uit.
Ze heeft ook een erg apart uiterlijk!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:34

Aaahh! Daar is mn lieve pony! Wat was ze super braaf zeg! Had het echt niet verwacht, en klop het zelf ook af. Even een reactie op hier voor:

Er is hoe dan ook nooit iets fout gegaan met het paardje.. En het is voor haar onder het werk uitkomen geweest. Op het moment dat je wat van haar vroeg, nokte ze ermee, kwam omhoog en sloeg achterover. Natuurlijk krijgt ze hiervoor op dr flikker.. Het is er zo ie zo 1 met een karakter apart. Ze heeft het van kleins af aan gedaan, als ze iets niet wilde dat ze omhoog kwam.. Hoefsmid, gewoon normaal aan het halster mee lopen, entingen etc. Nu ze er eens goed voor op dr flikker heeft gekregen, is ze met alles gewoon nu braaf, zonder protest.. Voor de verhalen die ik hoor over haar moeder (die overigens nu een jaar of 10 is en nog steeds van alles heeft) en haar half broertje, heeft Whitney, nog de minste kuren op deze leeftijd.

Het trekken is absoluut dat ene moment op de foto geweest.. Gespannen was het ook zeker niet.. Het is altijd moeilijk om op foto's goed duidelijk te laten zien dat het niet zo is.. Je hebt de momenten of niet.. Bij ons vanmiddag zag het er iig super ontspannen uit.. Pikte het goed op, en deed onwijs goed haar best!

Liefs, Ambiiee!

Ooohhh wat ben ik trots op me paardje!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:16

Ziet er al leuk uit. Wel wil ik jullie de tip meegeven om aan 1 kant van je paard te blijven staan. Als ze nu wegdraait (bij het afstijgen) dan heb je kans dat de amazone eronder komt. Sta je aan 1 kant dan kun je haar van je afdraaien...

droppie<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:21

ik had de eerste keer allen gezeten en even een rondje gestapt met iemand er naast en dan klaar en dan steeds een stapje verder maar zag er goed uit

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:37

Dit is ook gedaan, vorige week. Bedankt voor je reactie!