pony reageert niet op been, wat nu??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lijntjuhhh

pony reageert niet op been, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:31

Ik rijd sinds een jaar op een fjord. Voor dat ik daar kwam was hij lang niet meer bereden, het enige wat hij nog deed was afentoe een buitenritje, gewoon weg omdat hij geen berijder had en de eigenaar geen tijd voor hem had.
Aan het begin heb ik een aantal communicatie probleempjes met hem gehad maar die zijn nu (bijna) allemaal verholpen.
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat hij niet reageert op mijn been. hij is wel gewoon op het juiste tempo te rijden maar hij valt de hele tijd naar binnen toe. ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Zo rijd ik veel overgangen, probeer hem bezig te houden en houd ik afwisseling in het rijden door veel figuren te rijden, maar ook door afentoe een sprongetje te maken of een buitenrit te maken.
Het is wel minder geworden als eerst, maar hij blijft wegvallen... Wie heeft er tips??

Boschher1987

Re: pony reageert niet op been, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:00

Zoveel mogelijk overgangen rijden en heel consequent een tik geven als hij niet op je been reageert, je zal zien dat hij dan goed aan je beenhulpen wordt.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:43

Ik heb ook een paardje gekocht en die reageerde ook nauwelijks op mijn been en dat kwam waarschijnlijk omdat hij altijd met sporen bereden werd.. Ik heb het zelf niet zo op sporen, maar bij hem had ik het wel nodig dus heb ik de kortste stompe spoortjes genomen en het rijden gaat nu super. Ik rijd ook met zweep maar die hoef ik bijna nooit te gebruiken.. Het gaat er alleen om dat hij weet dat ik er een in mijn handen heb .. dat is al genoeg voor hem..
Maarja misschien moet je eens proberen met sporen te rijden..