pol de knol @ dresuur (herkansing)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

pol de knol @ dresuur (herkansing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:05

Pol is nu ruim 3,5 en we zijn hard aan het trainen voor de http://www.htc-competitie.nl
we willen daar een goede B proef wegzetten.

pol loopt vooral voor de ploeg op snoktoom (enkele lijn)
en sinds 2 weken zijn we weer actief aan het oefenen onder het zadel na er ruim 2 maanden niet opgezeten te hebben.
tja ik moet hem wel delen met mijn vriend... Bloos

pol heeft af en toe de neiging om te diep te lopen maar we zijn er mee bezig.
ook is de galop nog niet helemaal op en top bevestigd

verder trek ik heel erg mijn hakken op.
Mijn handen draag ik niet altijd en piano spelen is mijn hobby.
en natuurlijk vind ik het veelste leuk om naar pol te kijken in plaats van vooruit.

eerst mocht bijterke even op pol zitten
Afbeelding

iets te diep en me hakken moet ik meer uitdrukken
Afbeelding

buiging om los te werken
Afbeelding

Afbeelding

ik wou hier net het wijken inzetten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

richting wijken
Afbeelding

foto's met dank aan caroltje16 Haha!

Afwezig

Re: pol de knol @ dresuur (herkansing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:10

Haha wat grappig Nagelbijten / Gniffelen!
En dan zeggen sommige mensen dat koudbloed paarden niet in de dressuur horen! Nou hier is weer een bewijs!
Probeer alleen je handen niet te ver uitelkaar te houden! De rest geef je zelf aan!

Ow ja wat voor een zadel heb je er op liggen?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:11

He wat leuk, nog iemand die lekker aan het dressuren is met zn trekpaard!.

Let er inderdaad op dat ze niet te diep komt, en ze loopt af en toe iets teveel op de voorhand. Denk zelf aan je handen, iets meer rechtophouden en niet tegen je benen aan zetten...

Ziet er goed uit, ga zo door! Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:13

Annekeee schreef:
Haha wat grappig Nagelbijten / Gniffelen!
En dan zeggen sommige mensen dat koudbloed paarden niet in de dressuur horen! Nou hier is weer een bewijs!
Probeer alleen je handen niet te ver uitelkaar te houden! De rest geef je zelf aan!

Ow ja wat voor een zadel heb je er op liggen?

het zadel is speciaal door paree ontworpen voor het trekpaard
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-08 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rensju

Ahh leuk trekpaard!!
Hij ziet er erg actief uit zo vanaf de foto's.
Commentaar; Je hakken zoals je al zei, en misschien je handen wat hoger dragen..
Als mijne later zo gaat lopen, zou ik er erg trots op zijn!

_Inga

Ik sluit me bij Niine aan. Ziet echt heel sjiek uit! Rijtechnische commentaar heb ik niet echt. Er zijn wel verbeterpuntjes aan je rijstijl, maar die heb je zelf ook al overduidelijk genoemd. Maar het is mij nog niet echt opgevallen, waarschijnlijk omdat ik hier met open mond zat te kijken hoe goed je paard loopt!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:14

Ziet er leuk uit, die proef gaat lukken!
Let er inderdaad op dat hij niet op de voorhand valt en te diep loopt. En trek het touwtje van je hoofd naar het denkbeeldige plafont even aan Knipoog

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Vind het er echt goed uitzien! Heel netjes! Je moet er idd op letten dat je paard niet te diep gaat lopen, maar dat geef je zelf ook al aan. Heb je ook foto's van de galop? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.

ikke20

ziet er weer goed uit.
hij loopt soms nog wat te diep verder beentjes mooi lang houden en hakjes uitdrukken. dan ziet het er helemaal super uit en tja dat je naar zon knappert kijkt is niet gek.(of kijk je stiekem naar de hoogte? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:18

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:19

ziet er super leuk uit .. Mijn complimenten.. Volgende keer op je tenen letten dan is het plaatje af Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:28

Onwijs gaaf paard! Eeuwig zonde van zijn staart, maar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen. En dan ook nog eens een kanjer onder het zadel! Ziet er keurig uit hoor! Commentaar vind ik heel moeilijk te geven, omdat een Belg toch wel heel iets anders is dan een normaal rijpaard. Aangezien je iets van commentaar MOET geven zou ik zeggen......iets meer lengte buiging en vw nw??? Clown Clown

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:32

Hier de fotograaf. het rijen zag er goed uit Lachen. alleen idd je hakken uitdrukken. maar dat komt wel goed mee jullie..

(Ik ben trots op me foto's vergeleken met het vorige topic) Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:52

Ik kan niet anders zeggen dan dat IK het er heel fijn uit vind zien Lachen De foto's waar jij zegt TE DIEP.......... zeg ik naaah valt wel mee Lachen ik zie toch goed contact, ik zie een goed dragend achterbeen en is dan dus die hoofdhouding eigenlijk correct Lachen voor wat je op dat moment vraagt Lachen Ik zou dit doorvragen noemen en niet te diep zoals we eigenlijk "achter de teugel" willen noemen Lachen

Wat je hakken betreft........... ik denk dat jij nooit op dit paard je hakken verder uit kan drukken... Je hebt wat stevige bovenbenen, en dan is dat toch al heel lastig, daarnaast heeft dit paard een wat groffer lijf en is het denk ik vrij onmogelijk om je been zo af te laten hangen dat je daadwerkelijk je hakken "ala Anky" uit kan drukken, zeker in combinatie met je eigen lijf Lachen

Ik vind het er heel rustig doch heel actief uitzien..... heel, heel netjes...... Mijn complimenten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:12

KiWiKo: te diep was inderdaad niet de juiste benaming. ik kan van bovenaf vaak niet goed zien of hij nu achter de loodlijn loopt of niet.....
Me hakken heb je helemaal gelijk in echt 100% maarja enige optie afvallen hahhahahaha.
ikke20: ik heb gelukkig nog geen hoogtevrees hahhaha
aerdenhout1: klopt ik heb voorheen ook altijd op andere paarden gereden. maar dit valt er niet mee te vergelijken.
kimmert : ik denk nu rond de 1,75 maar de massa toont het veel groter en ben zelf ook maar 1,65

echt iedereen alvast bedankt voor het commetaar Haha!

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:35

Ik kan er niks anders van zeggen...maar wat heb jij een onweis leuke knol onder je kont!!
Meestal ben ik er niet zo van, maar deze is gewoon echt leuk!.

en dan nog een puntje: let op dat ie niet te diep gaat lopen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:38

Ik vind het er heel netjes uitzien! Zo heb ik een trekpaard nog nooit zien lopen! Ga zo door!
Denk wat aan je hakken en handen maar dat zei je zelf ook al. Knipoog

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:41

Wat een geweldige combinatie zijn jullie zeg! Ben heel benieuwd hoe jullie het doen op wedstrijd. Laat je dan ook een paar foto's maken? Haha! Het plaatje zou wel wat fijner zijn als je je handen wat onafhankelijker kon dragen zeg maar, wat meer voor je zadel, rechterop, af en toe lijkt er erg veel spanning op je teugels te staan. Maar je had hier zelf ook al een opmerking over.

Jullie zijn echt heel stoer samen, ga zo door!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:13

Zooo pollemans gaat de goeie kant op! Jullie zijn echt hard vooruit gegaan.
En tja je houding zou inderdaad netter zijn als je wat bovenbeen mist, maar dat gaat niet zo 1,2,3 he (spreek uit ervaring haha).

Ben blij dat we niet tegen elkaar hoeven te rijden Tong uitsteken

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:52

uhhm.. tja.. en hier moet ik commentaar op geven Clown ?

hij doet het écht super! meot wel eerlijk zeggen dat je hem woensdag op t sander wat kort hield naar mijn idee, maar als ik dit dan zie Vingers aflikken ! wees er maar trots op Ja

zal ik als commentaar maar over je cap gaan zeveren dan ROFL ? vind namelijk dat het er super uitziet! vriendelijk, vrolijk Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:57

Hier een fan!
Super gaaf hoor, toppie, ziet er erg netjes uit! Lachen

Alleen soms voor je uit kijken.

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:51

Flutterby schreef:
uhhm.. tja.. en hier moet ik commentaar op geven Clown ?

hij doet het écht super! meot wel eerlijk zeggen dat je hem woensdag op t sander wat kort hield naar mijn idee, maar als ik dit dan zie Vingers aflikken ! wees er maar trots op Ja

zal ik als commentaar maar over je cap gaan zeveren dan ROFL ? vind namelijk dat het er super uitziet! vriendelijk, vrolijk Haha!

hahha sja toen had hij de dag van te voren door een foutje ruim 8 kilo krachtvoer gehad.
normaal maar 4 en dat is al erg veel. dus vandaar dat ik hem kort hiel. het was namelijk een soort bom onder me kont.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:44

Wat een wereldpaard!! Pling
Misschien kan je proberen hem af en toe "uit te schuiven" en dan weer opnemen. Dus kijken of hij goed je hand volgt, dan loopt hij waarschijnlijk ook niet meer te diep. Alhoewel dat reuze meevalt op de foto's. Knipoog

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:30

Echt super om dit te zien! Je rijd erg netje ontspannen. Probeer idd wel je hakken wat uit te drukken. Ow ik ben gek op belgen Haha! De buren van mijn paard hebben dekhengsten hebbenz e ook op gereden voor de show geweldig om te zien!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:10

Dat minihondje op dat zadel, geweldig !! Volgens mij heeft niemand de 1e foto goed bekeken want ik heb er nog niets over gelezen terwijl het een hele grappige foto is. Verder vind ik dit een hele prettige combinatie om naar te kijken, een voorbeeld voor de "knollen onder het zadel" . Hou ons van jullie vorderingen op de hoogte met meer foto's zou ik zeggen!