Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:23

Aangezien ik veel problemen heb gehad met deze pony. heb ik nog meer problemen gehad de laatste 6 maanden, hij werd kreupel, dikke knie dikke pees, verrekt en trap gehad.
Het is een hengst, dus hij moest ook nog eens dekken. Dus geen tijd en mogelijkheid gehad om te trainen met hem
Hij heeft dus van maart tot augustus ongeveer niet gelopen.
augustus, weer 2x erop gezeten beetje gestapt en gedraaft, toen 3 weken niks wandele en longere, toen toch maar weer opgepakt,
Dacht dat het niet voor mogelijk was, maar beauty is veranderd. 2 jaar lang problemen gehad met bokken niet willen lopen lui zijn, sukkelen, en vooral niet nageven.

Op 19-10-08 zijn dus weer eens foto's gemaakt, na een hele lange tijd bijna 1 jaar!.
aangezien ik nooit echt plaats heb om te rijden (pony staat half uur rijde van een manege af en geen goede wei om in te rijden (ongelijk))

beauty is een hengst van 5 jaar 1.52 weinig mee gedaan door geen goede bak, niet veel zin. veel problemen.

had er ff een soort van slofje op. dat heel los hing zodat hij niet al te veel met zijn hoofd zou gaan gooien. maar was eigenlijk helemaal niet nodig geweest want hij liep de hele tijd naar benede. slof amper gebruikt (hij liep welliswaar te diep maar dat is een begin nu doet hij het niet echt meer)

ik heb nikes aan maar nu heb ik lere laarzen! dus volgende foto's met laarzen! . laatste keer gewone schoenen (laarzen veel fijner Haha! )
*tenen naar binnen
*hakken uitdrukken
*handen rechtop/niet vast zetten
*rechtop zitten

Nou hier zijn de foto's zijn er niet veel. maar goed:
1. tenen
Afbeelding

2. wazig moment.
Afbeelding

3. Te diep, wel lekker gangetje handen rechtop hakken naar benede
Afbeelding

4. niet echt een tempo' Handen?.. en tenen naar binnen
Afbeelding

5. tenen, handen. meer rechtop.
Afbeelding

6. handen hakken tenen' Raar moment want Beaut wou niet lopen en toen schoot hij vooruit omdat hij beetje een schopje van mij kreeg
Afbeelding

7. heerlijke draf.. handen Sigaar
Afbeelding

8. handen, tenen, binnenhand niet zo streng, recht op zitten, beauty is in de Galop heel sterk kwa gang maar ook kwa sturen.
Afbeelding

9. handen tenen rechtop zitten heerlijke galop.
Afbeelding

10. en ja na het afsluiten natuurlijk houden van je pony Lovers
Afbeelding

Laat iets leuks achter, en graag tips over hoe het beter zou kunnen gaan, aangezien we net weer begonnen zijn.!

Blue9

Re: Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:29

Heb je nou zelf een slof gemaakt van een halstertouw? Denk dat dit net zo`n topic gaat worden als de vorige keer, al is het al wat beter? Nikes, `soort van slof ` ?? Zal wat worden.

Voorderest kan ik niet veel zeggen over het rijden door die slof, al vind ik het nog niet zo heel verkeerd uitzien, zit wel verbetering in.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:31

Ziet er keurig uit. Let alleen op de houding van je rug. Maar voor de rest netjes!

Futurrre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:31

Ik vind je paard helemaal niet ontspannen lopen..
Die soort van ''slof'' vind ik ook nergens op slaan. vind hem erg op de voorhand lopen, zie geen ontspannen,

Verder je nikes vind ik best onvranwoordelijk..
En je zadel is te klein voor jou bibs.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:32

Verward Weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Zie vooral een ruiter die erg aan zit te modderen.
Geen fatsoenlijk materiaal voor zowel zichzelf als het paardje en een ruiter met een ontzettend onrustige houding die ook nog eens veel te veel werkt met haar handen.
Als je nou eens die ´slof´ eraf haalt, zelf verantwoord schoeisel aan, en een goede les gaat nemen.
Denk dat je dan veel verder komt dan zo....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:40

Je beugels zijn veel te kort.. En als je hulpteugels wil gebruiken, gebruik dan gewoon het materiaal wat daarvoor gemaakt is. Lachen Dat lijkt me beter voor je paardje Ja

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:43

@niine slof gebruikte ik niet eens. alhoewel hij toch ongelijk zat. maar dat was echt alleen dat hij niet meer zijn kop helemaal de lucht in kon gooien
@Futurrre: ontspanning begint er in te komen het was de 2de keer, en hij is een schijtbroek, maar daar word aan gewerkt,
zou graag tips willen hoe ik die spanning er goed uit krijg. aangezien hij best wel een stresskip is.

@silence: ik heb de slof er nu al minstens 10x rijden niet meer eraan zitten maar dat was meer omdat hij is mee eerst paar keer goed doorgeflipt en als hij zijn kop niet hoog kan gooien doet hij ook niet gek. daarom had ik dat eraan.
als je goed had geleze heb ik nu laarzen! Knipoog en toch zit ik redelijk rustig, maar was de 2de keer dat ik er weer opzat he! .

@Miracle_ ik gebruik geen hulpteugels op beauty want ze zijn nu niet meer nodig was die keer alleen maar voor zelf beetje meer veilig te voelen aangezien hij tijd helemaal doorflipte alles is er nu af. Lachen
beugels idd moesten langer, meisje wat andere pony van me rijd had gerede vergeten langer te maken Bloos

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:43

Och, wat doe je je eigen aan om een topic te openen met een ''hulpteugel''. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind dat je een hele leuke pony heb! Jullie zijn een leuke combinatie! Lachen Maare, let een beetje op je handen Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:46

Juist daarom....als het de tweede keer is moet je je beestje een beetje op eigen benen laten lopen.
En niet zo zitten trekken en plukken.

Maar wat ik dan niet snap....dit is pas de tweede keer rijden, maar je hebt al wel 10x zonder slof gereden..

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:48

Geen 'slof' gebruiken, is echt niet nodig hoor.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:51

Ik zou je beugels langer doen en als je met een slof wilt rijden, koop er dan een. Als ik het zo zie, kan de sluiting van het halstertouw achter het bit blijven haken in een ongelukkig moment, dat moet je niet willen riskeren.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:53

@appaloosgirl. was eigelijk meer om mezelf te redden voor als hij flipte want dat heeft hij namelijk 3x gedaan voordat ik weer echt met hem begon.
@silence. ik bedoel ERNA! niet ervoor...
eigen benen mag hij nu fijn lopen ik doe amper iets aan nageefelijk lopen. doet hij nu als ik de teugels beetje oppak.
@BenB ik gebruik geen slof meer Lachen. was alleen om zeker te weten dat ik neit weer zou vliegen. zoals de vorige keren. nu rij ik fijn zonder ben eigenlijk tegen hulpteugels enz. liever natuurlijk Lachen
@ayo beugels gaan zowiezo nu langer, slof rijden doe ik niet meer is helemaal niet nodig, was eigen veiligheid.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:48

Kweet niet wat jij aan het doen bent.. maar het is alles behalve goed sorry.. de zogenaamde slof is veel en veel te strak en zoals eerder gezegt als je er mee wil rijden koop dan een fatsoenlijk ding.. en leer er eerst mee rijden.. zo belemmer je het paardje alleen.. Verder vind ik ook dat je beugels langer moeten je rechter op moet gaan zitten en minder streng in je hand moet worden..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Als je het sperriempje (heel!)wat losser doet, krijgt je paardje wat meer lucht, en zal ook minder met zijn hoofd gaan gooien.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:54

Waarom plaats je deze foto's eigenlijk?
Je weet prima dat je op bokt veel commentaar krijgt als je:
- (op een verkeerde manier) met hulpteugels rijd
- Met sneakers rijd
En dan rijd je ook nog eens met te korte beugels omdat de vorige ze niet langer had gemaakt.. Langer maken kost je 1 minuut, geen moeite toch?
Ik zou gewoon niet meer zulk soort foto's plaatsen maar gewoon foto's MET laarzen en ZONDER slof en met je beugels op normale lengte. Zou al een hoop schelen Knipoog

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:58

Sodeletuut schreef:
- Met sneakers rijd
En dan rijd je ook nog eens met te korte beugels omdat de vorige ze niet langer had gemaakt.. Langer maken kost je 1 minuut, geen moeite toch?
Ik zou gewoon niet meer zulk soort foto's plaatsen maar gewoon foto's MET laarzen en ZONDER slof en met je beugels op normale lengte. Zou al een hoop schelen Knipoog

OK dan!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:53

orashai schreef:
Sodeletuut schreef:
- Met sneakers rijd

En niet in z'n mond gaan zitten trekken, en eerst lang en de ontspanning vinden. En rechtop zitten. En een goeie lesgever zoeken. Dit vind ik er echt niet diervriendelijk uit zien.
Succes

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:59

Amen Afgod

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:45

leuk paardje..

maar ik ben het met Sodeletuut en jUst_eVa eens..

gade ontspaning op zoeken... laat hem lekker lopen met hooft in de lucht waneer hij dan niet loopt te denderen ga je wat meer vraagen van hem...

ow jah... ga les nemen want anders kom je er egt niet....

veel succes samen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:17

En ik ga dan ook nog wat puntjes van kritiek benoemen Bloos

Ook ik begin over de sneakers. Waarom ga je rijden op een paard wat je niet vertrouwd met sneakers aan? Je zegt wel een 'slof' om te hangen voor je eigen veiligheid, maar denk niet na over de gevolgen van het rijden met sneakers. Stel dat hij wel zoals jij noemt flipt en je sneaker blijft in de beugel hangen met alle gevolgen van dien. Ik zou er niet aan moeten denken.
Zou in het geval van deze 'slof' een martingaal of thiedeman ook geen uitkomst bieden? Lijkt mij een stuk paardvriendelijker. Een slof is er mi niet voor gemaakt om het gooien met het hoofd te voorkomen.
Als je je beugels langer maakt, zal het ten goede komen van je houding. Je zit nu erg achterin het zadel en tegelijkertijd hang je erg naar voren. Vergeten de beugels langer te maken geloof ik niet in, dat is bij mij het eerste wat ik doe als ik op een paard stap. Ik rij niet graag met harnachement wat mij niet voegt. Dat je handen/tenen/hakken niet volgens de dressuur-voorwaarden hebt, stoort mij niet.

Leuk paardje!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:27

AniiQue schreef:
@appaloosgirl. was eigelijk meer om mezelf te redden voor als hij flipte want dat heeft hij namelijk 3x gedaan voordat ik weer echt met hem begon.
@silence. ik bedoel ERNA! niet ervoor...
eigen benen mag hij nu fijn lopen ik doe amper iets aan nageefelijk lopen. doet hij nu als ik de teugels beetje oppak.
@BenB ik gebruik geen slof meer Lachen. was alleen om zeker te weten dat ik neit weer zou vliegen. zoals de vorige keren. nu rij ik fijn zonder ben eigenlijk tegen hulpteugels enz. liever natuurlijk Lachen
@ayo beugels gaan zowiezo nu langer, slof rijden doe ik niet meer is helemaal niet nodig, was eigen veiligheid.

Op zich vind ik dat er niks mis is met een slof. En als jou dat een vertrouwd gevoel geeft dan kan het geen kwaad die er een keer aan te hangen.
Maar je schrijft dat je nu goed schoeisel hebt en de slof niet meer gebruikt. Plaats daar eens wat foto's van dan, want anders krijg je toch een never-ending story over die slof in je topic. Daar zit je toch zeker niet op te wachten?
Gewoon lekker voorwaarts rijden en je handen op één plek houden en laat je paard dan maar z'n houding zoeken. Als je zorgt dat je alles voorwaarts oplost dan komt het echt wel goed.

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:31

meid, levensgevaarlijk die zelfgemaakte slof. Daar kunnen echt ongelukken mee gebeuren. Een slof kan je loslaten in bepaalde situaties maar dat halstertouwtje niet (denk aan stijgeren, hij klapt zo gemakkelijk achterover doordat hij vast zit). Verder vind ik dat hij niet te strak zit en je wel vriendelijk rijd. Zorg dus voor een goede slof, een goed slofgebruik kan echt geen kwaad. Dit zeg ik alleen om gevaarlijke situaties te voorkomen. Ach gut
Veel succes nog samen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:34

Ziet er wel goed uit vind ik.
Probeer wat meer tempo te houden, dat hij te diep gaat lopen komt wss door gebrek aan impuls.
Zorg dat je zelf meer rechtop zit, je maakt het jezelf veel te moeilijk. Je moet gewoon lekker achterover zitten, niet zo krampachtig zitten. Ontspan je lijf en benen, relax! Zeker in de galop zul je dan een stuk fijner kunnen rijden.
Je beugels mogen ook wel een paar gaatjes langer, zal je ook helpen om goed rechtop te zitten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:36

kell_gino schreef:
meid, levensgevaarlijk die zelfgemaakte slof. Daar kunnen echt ongelukken mee gebeuren. Een slof kan je loslaten in bepaalde situaties maar dat halstertouwtje niet (denk aan stijgeren, hij klapt zo gemakkelijk achterover doordat hij vast zit). Verder vind ik dat hij niet te strak zit en je wel vriendelijk rijd. Zorg dus voor een goede slof, een goed slofgebruik kan echt geen kwaad. Dit zeg ik alleen om gevaarlijke situaties te voorkomen. Ach gut
Veel succes nog samen!

Het is exact hetzelfde idee als een slof hoor, als ze hem loslaat is het paard 'vrij'. Enige waar ik bezwaar tegen zou hebben zijn de sluitingen die vlak onder zijn kin heen en weer slingeren, als die hem tegen zijn hoofd slaan kan dat niet prettig zijn. Verder vind ik er weinig op aan te merken, hangt gewoon losjes.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:10

een halstertouw is toch niet goed om te gebruiken als 'slof' net zoals hier al vermeld is gebruik dan de goede materialen ervoor, maar een slof heb je helemaal niet nodig..

ook vind ik het een goede opmerking van noviceh wel met een 'slof' rijden qua veiligheid maar met sneakers..? Scheve mond

je weet dat bokt is van de commentaar, waarom doe je het jezelf aan om die foto's op bokt te zetten!? ga is de ontspanning is opzoeken en laat je paard lopen op zijn eigen benen dan komt de ontspanning vanzelf!
succes!