Pride (Welsh Cob) & ik @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Pride (Welsh Cob) & ik @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:14

Pride is een 4 jarige Welsh Cob merrie.
Ze is nu bijna 1,5 jaar onder het zadel waarvan een jaartje wat serieuzer aan het dressuren.
We rijden zo'n 3 keer per week dressuur waarvan we 1 keer per week les hebben. Toch blijft buiten rijden en springen haar/onze favoriet Knipoog

Vele problemen die we tegen kwamen zijn al opgelost, helaas blijven er steeds nieuwe komen of dingen die iets meer tijd en aandacht eisen Clown

Punten waar we nu onze aandacht op vestigen:
* Minder hangen op de teugels/meer vanuit achter lopen/niet op de voorhand vallen. Het is al veel minder dan voeger maar het blijft voor ons beide een moeilijke kwestie Clown
* Ditzelfde in galop, waardoor ik voorover kieper en ze nóg meer op de voorhand kan vallen.
* Hakken uitdrukken en tenen naar binnen!
* Puntje van de laatste weken: Wat hangen tegen mijn binnenbeen (vooral linksom). Moet te veel tegen drijven om haar geen foute bolling te geven. Ga ik de komende les eens compleet aan besteden. Ook het wijken gaat daardoor nu even wat minder. Ze is overigens wel aan het been.

Tips zijn zeer gewenst maar houdt het netjes, ik weet dat we geen Anky en Salinero zijn Knipoog

Afbeelding
Benen lang houden en Pride wat minder hangen

Afbeelding

Afbeelding
Fijn achterbeentje en mooi zelf dragen

Afbeelding

Afbeelding
Middendrafje. Been lang houden en neusje mag er íets meer uit

Afbeelding
Ontspannen Clown

Afbeelding
Lekker rustig beeld.

Afbeelding

Afbeelding
Mag iets meer vanuit achter maar wel mooi rustig contact

Afbeelding
De galop waar we naar toe aan het werken zijn! (Op mijn been na)

Hadden maar een klein half uurtje gereden. Ze was al snel bezweet en wat lomer (iets wat niet snel in Pride haar woordenboek voorkomt Clown ). Tijd om te scheren!

Jaimyliefje

Re: Pride (Welsh Cob) & ik @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:19

Ik zit te zoeken naar commentaar, maar ik kan niets bijzonders vinden, hier en daar zie ik je je hakken wat optrekken.
Anderen vinden misschien dat je contact wat te los is, ik vind dat juist heel netjes. Heel vriendelijk. Ze loopt netjes, nageeflijk en actief. Hier en daar mag het neusje er wat meer uit.
Vooral foto's 2 en 3 vind ik top OK dan!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:52

Ze loopt heel mooi van achternaar voor.
je trekt je hakken wel vaak te hoog op ,probeer daar aan te werken Knipoog
er kan ook net iets meer knik in de nek Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:55

Probeer te werken aan de manier waarop je je hakken gebruikt. En probeer vooruit te kijken, want soms ben je geld aan het zoeken. Ziet er verder netjes uut.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:56

wat zijn toch super pony s he die welsch cobs,
ik vind hem lekker lopen,ziet er lekker voorwaarts uit,
je zou je voeten wat meer na binnen kunnen draaien.

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:56

Je spreekt in je topic van: ''Pride is een 4 jarige Welsh Cob merrie. Ze is nu bijna 1,5 jaar onder het zadel waarvan een jaartje wat serieuzer aan het dressuren''. Dit snap ik niet aangezien als je haar 1,5 jaar onder het zadel moet hebben en ze is 4 jaar, dan is ze vanaf haar 2,5 onder het zadel bereden? Een paard mag pas vanaf het derde levensjaar onder het zadel bereden worden. Verder ziet het er erg keurig uit, ik vind het paardje heel erg mooi. Mijn commentaal is dat je je hakken iets naar beneden mag uitdrukken en je tenen naar voren, hakken naar achteren. Zodat je voeten recht staan. Handen mogen ietsjes lager. Verder heb ik niet echt iets kunnen vinden. Ziet er keurig uit. Als je moeite hebt met je hakken naar beneden te drukken, je zit behoorlijk lang misschien kan je een gaatje korter proberen en is het makkelijker?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:58

Welsh cobs Lovers Haha!

Jullie gaan écht vooruit het ziet er heel netjes uit Lachen
ik vind wel dat je stijgbeugels een beetje lang zijn maar als dat voor jou comfortabel is kan je dat beter zo laten Lachen

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:16

paard kan toch ook 4,5 zijn dan is ze op haar derde beleerd felinee..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:19

Ziet er heel leuk uit! let wel wat op je kapstokken Lachen
succes verder!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:36

op de foto's lijkt het net of de achterbenen steeds bijna de voorbenen aantikken??

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:22

Wat een gaaf beest Lovers !
Kan zeer lekker lopen , acherhand zit er goed onder Ja

Probeer soms op je houding te letten , vooral je tenen .
Soms wat voor je kijken,maar dat komt vast wel goed !

Succes met dit leuke diertje

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:16

Wow dat is lang geleden dat ik foto's van jullie gezien heb! Ik kijk niet zo heel vaak meer op HAW en ITP Haha!
Ik vind het er zeer ontspannen uit zien, zo mogen er meer mensen rijden hoor. Wat betreft de punten van je houding die weet je zelf al, al vind ik dat allemaal reuze meevallen. Als extra compliment vind ik dat je overal je handen nagenoeg naast elkaar hebt en niet je binnenhand strakker dan je buitenhand wat je heel vaak ziet (en ik zelf ook nog wel last van heb) OK dan!

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:22

Leuk beestje. Ziet er leuk uit, maar let idd op je kapstokken! Ga zo door!

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:01

Ziet er goed uit! Lekker ontspannen!
Commentaar wat ik heb (tenen) is al gegeven!

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:14

ziet er leuk/goed uit!
Alleen je houdt je handen & voeten een beetje raar Tong uitsteken

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:42

Je vraagt om opbouwende kritiek....
Aller eerst kan je zo'n type pony met deze ruiter gerust met de 2,5 beleren voorheen mochten deze jonkies ook gewoon mee op concours....DUS DAAR IS NIKS MIS MEE!!
En dan nu...ik zou als ik jouw was die beugels eens wat korter doen..dan ga je vanzelf leren om je hak uit te drukken en de kans dat je dan uit je zadel gewipt wordt is zo nóg groter (dus dan hou je dat wel in de gaten)..
Dat op de voorhand lopen....héél veel schijn-overgangen met d'r oefenen en voor uiteraard los proberen te houden.En draven tegen de stap aan.
Zorgen dat als je door de hoeken rijdt jij je paard ook echt de hoek in laat lopen (deze draaid vanzelf af).
Wat je erbij kunt doen is aan de longe laten werken met een slofje en deze aan de zijkanten van de singel bevestigen zodat je je paard de kant op kunt laten buigen die jij wil.(wel opbouwen aub).
dan hebben we nog t ponyspelen(zoals ik t noem),je kunt veel met balken....leg een vierkant met dubbele balken waarin je als t ware een kleine volte kunt rijden, hoe beter t gaat hoe kleiner je t maakt zowel in stap áls galop.Dan kun je deze ook nog verleggen in bv een S of wat je maar wilt erúg leuk en héél vermoeiend!!
Je paard gat hier van leren op je been te wenden los te blijven en op de achterhand te gaan zitten.
(we hebben zelf een paard gehad met dit probleem en na 4mnd intensief te trainen hierop was hij zo licht als een veer hing nooit meer op z'n kop en liep hij fijn op de achterhand te dansen) Knipoog

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:27

welsh cobs zijn de beste:D hahah
heb zelf ook 1 en heeft al verschillende goede plaatsen behaald met dressuurwedstrijden,. en van springen is ie ook niet vies.
ik vind het echt alroundpony's!!

veel succes met dr Lachen

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:20

wat me opvalt is dat je of op het verkeerde been lichtrijd of alleen maar doorzit. ik zie veel hier op bokt mensen doorzitten die amper kunnen zitten, daar gaat je paard echt niet beter van lopen! en uren doorzitten heb je in d B echt nog niet nodig (en zeker niet in de middendraf)
probeer aan je houding te werken, beugels korter en blijven lichtrijden!
verder vind ik het een leuk paardje!
succes ermee

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:32

Ik ben toch altijd een beetje fan van jullie combi Haha!
Ik vind dat jullie erg lekker samen bezig zijn, geen haast, maar gewoon lekker aan het werk.
Haar galop vind ik altijd erg mooi, mooi op achter.
Ik zou proberen om iets minder je hak tegen haar aan te duwen als je drijft, maar meer vanuit je kuit.
En vooral, ga zo door Lachen

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:41

Probeer je tenen naar binnen te houden, verder vind ik het er netjes uitzien! Van welk merk is je rijbroek? Ik vind het leuk! Haha!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:44

Het is inderdaad zonde dat je hier en daar je hakken wat optrekt, hij is mooi voorwaarts en volgens mij goed aan je been, probeer dus met je kuit te drukken en op de laatste foto heb je je teen heel erg naar buiten. dat is jammer.

Verder een heel mooi ontspannen beeld, echt een leuke combi zijn jullie joh! mooie pony!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:48

Het enige punt wat ik opmerk (dat je nog niet hebt genoemd) is dat het lijkt alsof je 1 hand vreemd inknikt en de andere netjes houdt. Je hebt ze verder netjes naast elkaar en gelijke druk op de teugels, dus dat zal verder ook geen probleem zijn.

Wat is het toch een lekker ding, Kim! Haha! offtopic: door wie laat je Pride scheren?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:30

Ik kan idd al van de foto afzien dat ze wat lomer was Kim. Vind haar wat minder fanatiek ogen dan gebruikelijk. Ook een beetje lang op sommige foto`s, weinig spectaculair eigenlijk. Bloos
De bak was ook zwaar he, dit weekend, dat helpt ook niet mee.

Enne, wbt het scheren, goed idee! Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:12

Bedankt allemaal voor de lovende woorden Lachen

Over mijn hakken:
Het is idd echt een punt om aan te werken. Niet zozeer dat ik moet leren mijn been laag te houden want dat lukt me normaliter prima maar zoals ik al aangaf heeft Pride de laatste dagen/weken een tikkeltje lak aan mijn binnenbeen hulpen waardoor ik de hulpen éxtra duidelijk wil geven... Wordt aangewerkt Lachen
Tenen is altijd een heavy probleem geweest en dat is zomaar ook niet weg Bloos Maar we doen ons best!!

Felinee:
Pride is 4,5 jaar, dus 'gewoon' op haar 3e beleerd Lachen

Paardjeslove:
Klopt, maar dat is niet echt een slecht teken Knipoog Ze tikt zichzelf (gelukkig) niet open ofzo.

Ineke:
Dank je Lachen. Handen heb ik best wat aan moeten werken. Mijn pianohandjes die nagenoeg op het zadel lagen en mijn binnenhand die nogal eens wat strenger was zijn nagenoeg opgelost Cool

Iloveyoujoy:
Voeten is bekend, maar wat is er mis met mijn handen?

Viviana:
Bedankt voor de nuttige tips. Dat met balkjes (of pionnen oid) is idd leuk om eens te oefenen. Doen we uiteraard al wel (oa met de les, 10 meter om instructie heen oid) maar met een afscherming wordt je toch extra geconfronteerd.
(schijn)overgangen doen we idd veel. Ik moet daarbij wel opletten dat ze eerst losjes is anders heb ik een bommetje onder me waar geen rem opzit (en dan worden de overgangen trek en pluk werk ipv overgangen op mijn zit....).
Met slofje longeren kan ik wel eens doen ja. Longeer wel geregeld met Pessoa maar dat is op gelijke druk gebaseerd natuurlijk.. Lachen

Goldiejack:
Heb je helemaal gelijk in! Soms iets minder heethoofd zou overigens wel makkelijk zijn Knipoog

Brennie85:
Inderdaad, goede been is wel heel erg slecht Bloos
Ik moet eerlijk toegeven dat dat iets is wat er niet goed ingestampt is vroeger op de manege. Als ik dan teveel bezig ben met mijn pony let ik er veel te weinig op! Duidelijk punt om toch mijn aandacht weer eens opnieuw op te gaan vestigen.... Veel doorzitten doe ik niet. Van het half uur rijden misschien 5 minuten. Pony is jong dus is doorzitten belastender dan lichtrijden en daarbij hou ik dat nog niet zo lang vol Clown .
Ik krijg sommige dingen tijdens het doorzitten wel beter voor elkaar doordat ik meer bij kan rijden met mijn benen. Dit zijn overigens instructies van mijn (intermediar) instructrice dus ik ga ervanuit dat zij na een jaar wel weet wat wel en niet kan bij mij/Pride Lachen

CarolineXxX:
Het is een Eurostar nog iets Lachen

Moon_wencke:
Klopt, vooral rechtsom een beetje ene knik erin (lijkt idd, ik durf niet te beamen of ik het werkelijk doe of niet, ben me er iig niet van bewust Bloos ). Zal er eens op letten! Lachen
Ik scheer Pride zelf Knipoog. Vorig jaar ook gedaan. Heb een eigen scheermachine en ze was braaf dus niemand anders nodig! Lachen

Kore:
Ja de bak was (weer) zwaar. Sommige foto's is haar hoef gewoon compleet weg. Dat maakt het ondertredend rijden wel nóg een tikje moeilijker helaas.
Ze was idd lomig, gelukkig wel fijn bewerkzaam wat een ontspannen beeld geeft maar niet het vurige wat ze meestal wel heeft (al zou ertussenin een stuk makkelijker rijden zijn Bloos ).

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:55

Hey Kim ziet er goed uit hoor!!!
Jullie zijn echt vooruit gegaan!
Groetjess