Lotte weer, dit keer kaal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Lotte weer, dit keer kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:42

Zoo daar zijn we weer Haha!

Ze boekt al vooruitgang sinds ons vorige topic. Ze is constanter in de nageving en laat ook beter los Haha!

Ze had erg last van haar vacht, dus die is er gister afgegaan. Voor de eerste keer en ze was super braaf, knappe pony!

Ons niveau, nog steeds aan het opbouwen. Ik maak veel tempowisselingen en stel haar op verschilende hoogtes in.

Ik weet dat ik er bagger opzit, ik moet bijn benen lang houden, recht op gaan zitten en voor me uit kijken, maarja ze is ook zo knap haha Vork

hier trouwens ons vorige topic: [HAW] Lotte is back!

Zien jullie al verbetering?

inrijden:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Toen de deken er even afgehaald. (niet op volgorde)

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

brand los zou ik zeggen Haha!

xxxdonja

Re: Lotte weer, dit keer kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:48

He!
Ziet er wel leuk uit hoor. Lachen
Probeer idd recht op te zitten, en mooi voor je uit kijken.
Erg leuke pony heb je btw (A)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:53

probeer voor je uit te kijken, maar probeer met je kuit te drijven ipv met je hak Knipoog
verder lijkt 't alsof ze nog wat op de voorhand loopt, maar zoals je al zei ben je dr pas weer aan 't oppakken dus dat komt met en met ook wel weer goed Knipoog wat je kunt proberen is wat tempowisselingen te rijden zodat ze iets meer gaat dragen van achter Lachen maar ziet dr verder netjes uit, hihi maar 1e keer scheren zien ze dr best lelijk uit vind ik Clown (iig 3 van mij wat toen geschoren zijng eweest waren de 1e keer lelijk Nagelbijten / Gniffelen)

MaanNaam

leuke pony Haha! loopt ook al beter ik vind alleen dat je op sommige foto`s echt nog te veel druk op je teugels hebt

iSaBeLL

Ziet er goed uit viet! omdat dit HAW is ga ik je maar is wat tips geven Lachen

Als eerst niet zo scheef op je pony zitten.
Je hakken uitdrukken, en ik vind haar achterhand best stijf tonen kan dat kloppen?

Maar verder staat je dekje super! en ze laat lekker los in haar kaak Ja ga zo verder Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:56

jesvoltige schreef:
leuke pony Haha! loopt ook al beter ik vind alleen dat je op sommige foto`s echt nog te veel druk op je teugels hebt

teugeldruk lijkt heel erg, maar ze laat echt lekker los hoor! En als zij los is hou ik natuurlijk niet vast. Geeft een iets vertekend beeld vind ik.

@ Janise, achterhand is er idd nog niet optimaal onder. Lot is ook liever lui dan moe dus dan wil die achterhand ook nog wel eens vergeten worden. Maar daar zijn we mee bezig Haha!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:01

Ik vind het geheel er erg strak uitzien sorry. Misschien dat het beeld idd ook wel wat beter wordt als je jezelf ontspant.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 18:03

Annemeik schreef:
Ik vind het geheel er erg strak uitzien sorry. Misschien dat het beeld idd ook wel wat beter wordt als je jezelf ontspant.

Ze is juist alles behalve strak Vork

Ik zit er heel verkrampt op, dat klopt. Dat verpest het plaatje voor een groot deel.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:04

Het rijden ziet er idd al beter uit Viet! Probeer nog steeds recht boven je pony te blijven zitten en je hakken uit te drukken. Verder zie ik dat ze soms een beetje kanteld met dr hoofd (foto 6), probeer evenveel druk te houden op beide teugels.
Ze ziet er wel grappig uit zo half geschoren. Persoonlijk had ik dr hoofd wel ook geschoren, maar het is maar net wat je mooier vind (ik heb shaar namelijk ook wel eens geschoren en dr benen langharig gelaten).

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 18:06

Barbara_ schreef:
Het rijden ziet er idd al beter uit Viet! Probeer nog steeds recht boven je pony te blijven zitten en je hakken uit te drukken. Verder zie ik dat ze soms een beetje kanteld met dr hoofd (foto 6), probeer evenveel druk te houden op beide teugels.
Ze ziet er wel grappig uit zo half geschoren. Persoonlijk had ik dr hoofd wel ook geschoren, maar het is maar net wat je mooier vind (ik heb shaar namelijk ook wel eens geschoren en dr benen langharig gelaten).

Je pakt er direct een groot aandachtspunt uit, nagevelijk zijn op 2 teugels. Dit vind ze zooo moeilijk! Hier zijn we in de les ook heel erg mee bezig en het gaat al steeds beter gelukkig.

Ze staat gewoon buiten he, daarom heb ik haar zo geschoren Haha!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:15

Daar is Lotte alweer Lovers wat is ze super mooi geschoren Viet, netjes hoor!

Probeer een beetje op je houding te letten, wat trotser zitten! Rug recht, schouders naar achter, borsten naar voren, dan zit je gelijk een stuk netter! Rijden ziet er verder prima uit, Lot lijkt er erg vrolijk onder! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:00

Waauw nu is het pas een knap paard!
Ziet er goed uit, alle aandachtpuntjes die ik had zijn zo ongeveer al gegeven,
soms lijkt ze nog een beetje met haar hoofd te kantelen? *LOL*

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:10

Wat een prachtig volle staart heeft jouw haflinger zeg!

Ik heb een aantal tips/ideeen voor je:
Probeer je handen wat minder te draaien en wat wijder te houden, plus je teugels wat korter. Verder jezelf mooi lang maken. Ga anders eens regelmatig zonder beugels rijden, of zonder zadel aan de longe bijvoorbeeld, kijken of het dan beter wordt.

Ze ziet er leuk uit zo geschoren, ik had ze vorig winter ook zo maar kreeg van iedereen commentaar over die benen.
Vind het juist handig, voor paarden die veel (of aldoor) buiten staan! Wel wordt het echt mooier als je het hoofd tot de bakstukken scheert. Dat had ik de eerste keer ook niet maar daarna wel en het was echt dag en nacht verschil!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:10

Ziet er al veel beter uit Viet Ja
Let wel op dat je je armen aangesloten houd, op foto 4 lijk je net een kippetje(bij wijze van Tong uitsteken )
Die deken is overgins prachtig Kwijl

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:13

heej leuke haflinger, dekje staat hem zeker goed!

Probeer recht boven je pony te blijven zitten. En Zoals het lijkt op de foto's mag je de teugels soms wat korter nemen. Mooi achterbeen gebruik heeft je pony!

offtopic: wou waar heb je die deken vandaan en van wel k merk??(A)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:22

In de les krijg ik al te horen dat ik net een bouwvakker ben met mijn arme haha Vork

Deken heb ik ooit voor 15 euro van mp afgehaald, merkloos.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:25

Viet schreef:
Annemeik schreef:

Ze is juist alles behalve strak Vork

Ik zit er heel verkrampt op, dat klopt. Dat verpest het plaatje voor een groot deel.

Nou ik ben het helemaal met annemeik eens Bloos Misschien voelt het voor jou niet strak, maar ik vind het er op de foto's gespannen/streng uitzien. Vooral op foto 3 en 6 heb je een erg strenge binnenhand. Dat heeft niets met slechte houding oid te maken, maar met slechte gewoontes en dingen op een verkeerde manier willen Knipoog

Voor de rest heb ik het idee dat ze er niet helemaal 'doorheen' is. Maar met tempo wisselingen e.d. ben je op de goede weg. Lachen En waarschijnlijk is je pony nog meer ontspannen als je meer op je buitenteugel ipv binnenteugel rijdt.

Op die beide foto's (3 en 6) rij je namelijk een volte/bocht, en een volte rij je op je buitenteugel niet op je binnenteugel Knipoog

Succes!

Verder wil ik ook graag weten waar je die toffe deken vandaan hebt Bloos Tong uitsteken

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:31

xSiep schreef:
Nou ik ben het helemaal met annemeik eens Bloos Misschien voelt het voor jou niet strak, maar ik vind het er op de foto's gespannen/streng uitzien. Vooral op foto 3 en 6 heb je een erg strenge binnenhand. Dat heeft niets met slechte houding oid te maken, maar met slechte gewoontes en dingen op een verkeerde manier willen Knipoog

Voor de rest heb ik het idee dat ze er niet helemaal 'doorheen' is. Maar met tempo wisselingen e.d. ben je op de goede weg. Lachen En waarschijnlijk is je pony nog meer ontspannen als je meer op je buitenteugel ipv binnenteugel rijdt.

Op die beide foto's (3 en 6) rij je namelijk een volte/bocht, en een volte rij je op je buitenteugel niet op je binnenteugel Knipoog

Succes!

Verder wil ik ook graag weten waar je die toffe deken vandaan hebt Bloos Tong uitsteken

Dit is dus het probleem dat ze niet goed op 2 teugels nagevelijk is. Hier zijn we heel hard mee aan het werk in de les maar ze heeft 6 maand weer stilgestaan, dat gaat niet in een keer goed Lachen.

Lot kan zich ontzettend opwinden en dan gaat ze zich zo opkroppen en achter de teugel lopen, dit moet ik eruit rijden (met tempo wisselingen etc) en dat vind ik erg lastig.

Ze is er ook nog niet helemaal doorheen, maar het gaat al beter dan de vorige keer Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

liesbeth93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:47

Leuke foto's
Probeer, wel je rug iets rechter te doen,
misschien helpt het als jij je schouders iets naar achter doet
verder ziet het er leuk uit! Haha!

Suc6 Vork

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:44

Foto 5 je benen Tong uitsteken
Let goed op je houding
Wel cool die benen niet scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:50

Ziet er goed uit viet Lachen

Ik heb ook lang last gehad van niet nagevelijk op 2 teugels.
Bij mij was de oplossing handen stil buitenteugel eraan en verder alles met je benen oplossen en dat gaat echt super Ja

En vooral veel kleine tempowisselingen rijden zodat ze super aan je been wordt Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:08

Leuke haflinger heb je hoor! Mooie deken trouwens ook Cool

Probeer niet te verkrampen als je pony niet goed de volte door wil zoals op foto 3. Als ik het goed zie loopt ze daar over de buitenschouder weg, wat je probeert te voorkomen door een beetje naar binnen te gaan hangen en op je binnenteugel haar de volte door te sturen.

Als je dat doet loopt ze alleen nog maar meer over de buitenschouder weg en gaat kantelen, of zoals mijn pony: Die draait gewoonweg om de andere kant op Clown Haha!

Probeer als ze niet goed de volte op wil, haar met je buitenbeen en buitenhand te begrenzen. Met je binnenhand stelling vragen, maar wel optijd ontspannen. Je vraagt iets, zij geeft, jij ontspant. Probeert ze er onderuit te komen vraag je weer en ontspant als zij toegeeft etc... Niet vast blijven houden.

De activiteit behoud je door met je binnenbeen genoeg bij te blijven drijven. Dat heeft geen zin als je haar vasthoud met die binnenteugel, want dan kan ze niet naar voren.

Probeer in het begin maar eens met een echt losse binnenteugel een volte te rijden. Stelling hoeft dan heel even niet. Je kijkt waar je heen gaat, houd contact met je buitenteugel en drijft met je buitenbeen haar schouder naar binnen toe. Dan zul je zien dat ze keurig afwend en op drijven van je binnenbeen een rondje loopt.

Zelf wel recht blijven zitten en ontspannen uiteraard Lachen
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 02-11-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:11

Leuke fotos & wat schattig dat ze is geschoren.
Je moet misschien iets minder op je pony letten, want daardoor ga je een beetje naar voren vallen. Maar dat zei je zelf ook al. Tong uitsteken
Verder zou ze haar achterhand wel iets meer mee mogen nemen.
Succes verder Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:35

Ziet er netjes uit Viet Bloos!!
Lotte ziet er ook sjiek uit geschoren!
Je geeft zelf je verbeterpunten al aan en idd letten op je houding Ja