4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:53

Doei!

Vandaag ondanks het slechte weer toch nog gereden.. Vandaar de minder goede kwaliteit van de foto's!
Madeline (Valentijn@bokt) heeft de foto's gemaakt! Lachen Bedankt Maat! Haha!

Zaire is een 4jarige dressuurmerrie. Ze stamt af van Rousseau, haar moeder van Krack C.
Van juli tot begin september heb ik niet kunnen rijden wegens gebroken pols. Sinds een paar weken rijd ik zelf weer op Zaire.
Ze loopt nu heerlijk ontspannen, vele malen beter als enkele maanden terug. Ze is ook constanter in haar lopen.

Ik hoop binnen nu en een paar maanden een B proefje met haar te starten!

Ondanks het slechte weer toch nog heerlijk gereden.

(hopelijk voldoende informatie Haha! ?!)

Helaas geen foto's van het stappen Knipoog

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Iets rechter zitten en Zaire's lijf rechter. (stap)
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Doei, doei

ESSIE70

Re: 4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:59

Volgens mij loopt dit paard lekker los door het lijf,maar pas op dat je hem op sommge momenten niet in elkaar trekt,dit is vooral te zien op foto 3 en 5.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:01

Ik vind het er erg gespannen uit zien en dat ze veel te veel in elkaar loopt.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:03

Hee, daar hebben we Zaire Haha!
Ik vind dat ze lekker rond loopt en vooral veel swung heeft!
Af en toe moet je opletten dat ze niet teveel achter de loodlijn gaat lopen en iets meer opgericht gaat lopen.
Had van Trudy al gehoord dat ze eerst teveel bovenin liep, dus kan me voorstellen dat je daar nog even niet veel naar kijkt.
Maar al met al is ze zeker vooruit gegaan!
Ga zo door Haha!

Die foto's zijn echt verschrikkelijk zeg, ik moet echt een nieuwe camera kopen.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:04

vind het een erg leuk paard! Probeer hem alleen met je been naar je hand te rijden. Laat het neusje er heel wat meer uitsteken door hem laag te gaan rijden, zo word ook het ruggebruik beter. Succes!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:07

Ik vind hem in ieder geval foto 1-8 te diep lopen en wat kort in de hals Je ziet dan achter zijn kaak de spieren dik worden. Een jong paard zie ik liever wat lager en in ieder geval langer, zoals foto 8. Daar loopt hij wel achter de loodlijn, maar dat is m.i. minder erg omdat hij dan langer in de hals is. Ik zou proberen meer ontspanning en meer van achteruit te rijden zodat ze zelf haar hals wil laten zakken. Succes!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:07

zorg dat je hem op zijn eigen benen laat lopen. Op veel fotos (eigenlijk behalve de 1ste ) zie ik dat ze te laag en te rond loopt. Op foto 8 lijkt het erop dat je gewoon laag en rond dr rug aan het strekken bent maar op de rest van de foto's ziet het er nog niet prettig uit.
Probeer op die momenten je handen los te laten en haar met een gestrekte hals en met voorwaardse drank weer in balans terug te rijden.
Foto 1 ziet er echt goed uit dus jullie kunnen het wel. Een erg sexy paard overigens Vingers aflikken
Heel veel succes!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:21

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:22

Ik ga met bovenstaande mee: ik vind je paard te kort in de hals. Ze lijkt alleen haar hals aan te spannen, in plaats van heel de bovenlijn. Daardoor ziet het er allemaal wat geforceerd en 'in de krul' uit. Als ze zo loopt zoals op de meeste foto's en ze geeft na, geef dan ruimte van voren zodat ze meer lengte krijgt. Voor jouw gevoel richting het halsstrekken, zonder dat je haar losgooit. Gaat ze je hand niet achterna, geef dan wat been terwijl je je hand opent. Ze moet dan meer op eigen benen gaan en daarna heel de bovenlijn aanspannen en dat is best moeilijk, maar ik vind dat je op foto 8 al aardig in de buurt komt.
Daar zou ik wat meer naartoe proberen te werken, zeker in het losrijden. Als je dat na een poosje makkelijker af gaat, kun je in het tweede deel van de training wat meer naar boven gaan rijden.
Je hebt een knap dier, wees er zuinig op en geniet van haar! Succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:25

De eerder genoemde spanning zie ik eerlijk gezegd niet zo maar ook ik vind wel dat het neusje er net iets meer uitmoet.
Foto 8 vind ik een fijn beeld geven en op foto 9 is de halshouding mooi

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:28

Ik vind het ene leuk paard! Ik vind haar naam ook leuk.

Qua rijden zou iets meer lengte en ontspanning willen zien. Wat meer variatie in hoofd halshalshouding laten zien.
Halsstrekken, wat meer bovenin. Soms wat dieper maakt ook niet uit mits ze ontspannen door haar lijf gaat met een actieve achterhand.

Succes met je wedstrijden!

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:31

Wat een plaatje! Wow!

Het lijkt mij best een pittig paardje. Ook aangezien de afstamming Krack C. Knipoog, maar dat terzijde.
Van wat ik op de foto's zie, lijkt het mij een paardje dat zich heel erg kan opkroppen.
Dit kan ik natuurlijk heel erg fout hebben. Vergeef me als het zo is. Bloos
Het rijden ziet er niet opgekropt uit, daarentegen. Ik zou voor het mooie (foto 1 is erg mooi! Lachen ) ietsje meer ontspanning zien. Je zegt zelf dat ze al heel ontspannen loopt, maar iets in de foto's komt op mij over waardoor er ergens in het lichaam net een stukje spanning zit wat ik graag weg zou willen hebben. Maar Zaire is ook nog maar 4 jaar. Ik vind dit al heel netjes! Ja

Zaire loopt wel merendeels achter de loodlijn op de foto's. Vindt ze het moeilijk met haar neusje eruit te lopen of is het een combinatie van hulpen geven en reactie van haar wat jullie samen even moeten vinden? Als ze het moeilijk vindt zou je kunnen proberen haar hoofdhouding zo te hebben zoals je nu doet en vervolgens je handen iets naar voren doen om te kijken of ze je hand wilt volgen. Zo zou je haar het vertrouwen kunnen geven om haar neusje eruit te laten. Dit kan natuurlijk even duren. Knipoog

Ik vind zelf dat je een nette houding hebt. Je hebt (als niet velen) je handen netjes op de juiste plek en je zit merendeels recht met een juiste beenhouding. Je zou voor het mooie je hoofd iets meer op kunnen heffen, maar het is niet storend. Knipoog

Ik las bij de reacties op je topic dat Valentijn zei dat Zaira eerst teveel bovenin liep. Daarom zou ik persoonlijk haar wat lager instellen en oefenen aan het neusje eruit en nog meer ontspanning. Vanuit hier kan je langzaam naar boven werken.

Ik denk dat jullie er zeker wel komen! Succes! Ja

Doei!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:42

Ik begin de training altijd met in een lage houding actief te laten stappen, af en toe halsstrekken. Vervolgens ga ik ook in de lage houding draven. Ze heeft nl de neiging om kort en dribbelig te gaan lopen als je haar (te) hoog begint.. Op den duur probeer ik haar iets hoger te rijden. Ik varieer wel degelijk veel in de houding, dit is helaas niet terug te vinden in de foto's Knipoog Ze volgt mijn hand dan ook goed hoor! Actief is ze zeker wel, ontspannen ook. Maar ik hoor wel vaker dat het er qua beeld niet zo ontspannen uitziet, maar qua gevoel loopt ze altijd heeeeeerlijk ontspannen.
Met Zaire ben ik zeer veel bezig met de achterhand. Ze heeft nl een tijd lang last gehad van groeiproblemen. Het was dan ellendig en nutteloos om op haar te rijden. Ze was zo zwak en alles zat los zeg maar.. Het zwabberde en vaak ging ze kreupel lopen.. Gelukkig zijn de groeipijntjes over en nu kan ik eindelijk echt met haar achterhand aan het werk. In overgangen en tempowisselingen gebruikt ze die al supergoed. Nu moet het ook meer in het gewone rijden ook gaan gebeuren. Ik ben hard aan het trainen! En ik moet zeggen dat ze in het echt een beter/fijner beeld geeft dan op foto's.. Haha!

En zoals Valentijn al zei liep ze eerst teveel bovenin, ze drukte zich altijd eruit. Ben dus allang blij dat ze nu constanter en lekker beneden loopt!
Bedankt voor de reacties!

Edit: bedankt Nienke! Haha!
Ze kan zich inderdaad lekker opkroppen Haha! Dan moet ik haar echt voorwaarts rijden zodat ze ruimer wordt en lengte pakt.

Ze durft/kan/wil mijn hand zeker wel volgen. Maar dan is het ineens weer erg extreem. We moeten nog een beetje de tussenweg vinden tussen dat korte en iets langere. Daar ben ik ook hard mee bezig. Ze moet idd iets meer eruit met het neusje.

Ze was trouwens door het weer (regen en wind) ook wel meer gespannen als normaal.

Edit2; het irritante is dat mijn jas van achteren bol word, daardoor lijkt het alsof mijn rug krom is (ik dus naar voren zit), dat vind ik écht jammer. Nu lijkt het alsof ik krom zit. En ik ben juist zo trots op dat ik altijd recht zit Bloos Haha!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:57

paard staat er netjes aan, er is al aangeven dat ze achter de loodlijn loopt en soms te diep komt.

iets meer "lucht" mag, vanuit hier kun je verder werken,
paard mag dus de hand wat meer volgen maar wel aanelkaar blijven.

ziet er goed uit verder dus ga zo door.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:58

Het probleem is alleen als ik haar teugel/lucht geef, dat ze dan ineens alle teugels uit je handen trekt en met haar neus over de grond gaat. We moeten dus nog een beetje de tussenweg daartussen vinden..

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:06

Magnummm schreef:
Het probleem is alleen als ik haar teugel/lucht geef, dat ze dan ineens alle teugels uit je handen trekt en met haar neus over de grond gaat. We moeten dus nog een beetje de tussenweg daartussen vinden..

dus gewoon rustig je weg zoeken,
zoals ze nu loopt is beter dan rug weg gedrukt en koop omhoog!
of met de teugels uit je handen getrokken over de grond loopt Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:07

abcde schreef:
Magnummm schreef:

dus gewoon rustig je weg zoeken,
zoals ze nu loopt is beter dan rug weg gedrukt en koop omhoog!
of met de teugels uit je handen getrokken over de grond loopt Knipoog

Zo liep ze eerst dus wel, ben dus allang blij dat het nu zo is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:42

wat is Zaire knap zeg! Kwijl Ik vind dat ze al beter is gaan lopen!

Probeer er wel op te letten dat ze idd niet achter de LL kruipt... Ik vind dat ze ook net wat actiever mag worden van achter dus veel overgangen rijden en tempowisselingen. En langer in de hals.

Offtopic; Wat een mooie laarzen heb jij! Wat voor laarzen zijn dat?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:44

Thanks Soes Haha!
Het zijn Lipica laarzen Haha!
Wel vies zijn ze Huilen van het lachen

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:11

Leuk paard zeg vind het een knapperd, echt mijn type! Ik vind jullie zeker al B waardig. Probeer iets luchtiger in je handen te zijn. Ik zie aan haar dat ze graag wat opgekropt loopt dus ga lekker aan de slag met halsstrekken! Jullie komen er wel Haha!

Veel succes samen! OK dan!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:52

Wat zijn jullie vooruit gegaan, vind haar echt leuk! Haha!
Zitten echt hele nette foto's bij en ik vind jou zit echt super netjes! Ja
Veel succes verder! Lachen enne Maat, ik vind het prachtige foto's hoor! Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:05

Vind de foto's er goed uit zien mag!
Ben het wel eens met het commentaar dat hierboven is gekomen; soms ziet het er wat gespannen uit; veel tempo wisselingen rijden Knipoog.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:27

leuk paard!
op verschillende foto's mag de achterhand er wel wat beter bij zijn. (foto 2,3,4) zou haar iets losser laten van voor en haar wat meer voorwaarst rijden (tempowisselingen kunnen hierbij ook helpen).
haar galop zier er mooi bergopwaarts uit Knipoog

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:28

Je zit een beetje in een stoeltjes zit. probeer in het midden van je zadel te zitten (dus niet te veel op je kont) en dan je benen onder je heup te plaatsen Lachen Voor de rest prachtig dier. Verder commentaar is al gegeven en sluit ik me bij aan.

Succes verder Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:49

Super mooi beestje!
Ga zo door!