Armani @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Armani @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:56

Hallo,

Dit is mijn eerste topic met Armani.
Ik heb Armani al vanaf dat hij 1 was, Ik heb hem begin zomer beleerd en ben nu bezig met doorrijden.
Volgende week heb ik mijn eerste verenigingles en begin januari gaan we een startkaart aanvragen.
Armani is nu 3,5, We zijn op dit moment erg met de ontspanning bezig dit lukt al aardig in stap en draf, de galop is nog een beetje onstuimig maar we hebben alle tijd.

Hier de foto's !!
de kwaliteit is erg slecht na het verkleinen en oploaden van de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Overdreven rechtop zitten Tong uitsteken moest van mijn moeder

Afbeelding

Afbeelding
Mijn gezicht was echt niet om aan te zien , haha

Afbeelding

Armani is begin deze week geschoren, ben er toch wel trots op !! helemaal zelf gedaan

Raggel

Re: Armani @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:58

Leuk paardje, maar waar is hij hier precies aan het werk? Lijkt me meer een ITP toppic..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:00

Leuk diertje. Ik vraag me alleen af waarom je zo'n jong beestje met sporen rijd? dit lijkt mij totaal overbodig.. Verder opletten dat je aan het paardrijden bent, niet pianospelen Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:00

erg leuk paardje. mooi geschoren ook.
het zijn inderdaad meer itp foto's

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:10

Ik vind er letterlijk veel te veel toeters en bellen aan hangen voor zo'n jong dier Bloos

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:14

He Sanne!
Leuke foto's.. Armani doet t goed voor zo'n jonkie, maar waarom rijd je met sporen en mexicaanse neusriem Bloos ?
Ik zou daar nog even mee wachten tot hij wat ouder is Ja

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:16

@ heino: ik vind het nog wel mee vallen alleen een martingaal hangt er extra aan Knipoog

Leuk paardje Tong uitsteken Jullie zijn een leuke combi Lachen
Nou daar komt et dan Tong uitsteken De tips Knipoog

Let er goed op dat als je met een spoortje rijd je je hakken wel naar buiten houd. . . anders prik je hem onnodig in zijn buik. En ten tweede let er goed op dat je je polsen niet in knikt Knipoog zie je vooral goed op foto 1. Ik zou je handen wat verder naar voren doen vind ze erg dicht bij je zadel. Dus teugels iets korter handen wat naar voren en probeer ze wat meer te dragen Lachen

Succes met je paardje Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:18

Wat een leuk dier om te zien! Haha!
Je zit er ook goed trots op Lachen
Maar zoals ik die foto's zie denk ik: wat een braaf dier! Ziet er goed uit. Waarom dan direct al die toeters en bellen? Je rijdt naar ontspanning toe, dan heb je zo min mogelijk nodig. Die toeters en bellen kunnen wel als je echt meer wilt van hem. Maar probeer eerst maar lekker ontspannen te rijden zonder de feest optoming Knipoog

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:19

Oja nog een tip wat betreft je handen, misschien is het handig als je je zweep recht naar beneden laat wijzen Lachen Zo hoort het officieel met dressuur en daar wordt je handhouding gelijk n stuk beter van.. Succes nog samen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:20

Askor_Djarne schreef:
@ heino: ik vind het nog wel mee vallen alleen een martingaal hangt er extra aan Knipoog

En sporen
En een mexicaanse neusriem
En een bontje onder dr zadel
En springschoenen????? Verward

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:21

Euwh.. Ik vind dat ie een betje opgekropt loopt:S
En inderdaad wat Heino al zegt.. :S

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:22

de martingaal heb ik erop omdat hij nu erg fris is zonder zijn haar, dan kan hij nog wel eens wegvliegen en met de maringaal heb ik hem eerder onder controle.
de sporen heb ik omgedaan na aanleiding van mijn instructrice ! hij is erg lam aan het been en probeer hem vanuit mijn been wat wakkerder te krijgen. en die sporen zijn echt maar kleine knopjes hoor.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:23

Leuk paardje.
Waarom rijd je met sporen lijkt me onodig bij zo'n paardje.
En trouwens je duwt je hakken naar buiten daardoor prik je em nog.
En let op je pianospel Tong uitsteken
Veel succes verder....!!!!!!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:23

Heino schreef:
Askor_Djarne schreef:

En sporen

bontje ?????????????????????

wat is daar erg aan?
en springschoenen omdat hij pas ijzers heeft, dit doe ik even om voor het geval hij ze eraf trapt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:24

Ik vind dat een bontje niet nodig hoort te zijn omdat je zadel ook goed hoort te passen zonder bontje.
Anyway, ik blijf erbij dat ik het allemaal té vind.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:26

al deze dingen die ik om heb hebben een functie ergens voor !! dit is niet metteen slecht. mexicaanse neusriem is eigenlijk voor wedstrijden straks maar voor de foto heb ik die omgedaan. Ik heb me laten informeren over deze neusriem bij de winkel. Het kan wel bij een jong dier maar dan moet je hem niet te strak trekken zodat hij minder druk heeft op de neus ik houdt hier zeker rekening mee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:27

Waarom heb je een uberhaupt een mexicaanse neusriem nodig? Als hij in de bak goed kan lopen op een normale neusriem, waarom dan op wedstrijd opeens met een andere neusriem? Je hebt voor de zekerheid al een martingaal, dat moet afdoende zijn.

Probeer straks ook een keer zonder sporen te rijden, kijken of hij dan nog zo actief aan het been is Lachen Hij moet ook leren om zonder sporen goed naar je been te luisteren Lachen
(ik heb in het begin ook wel eens met sporen gereden op mijn jonge pony om hem de hulpen iets te verduidelijken, maar die heb ik weer vrij snel afgedaan om hem er niet aan te laten wennen zeg maar. Dat ik hem ook zonder sporen netjes kan rijden en dat kan nu ook prima Lachen )

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:31

Heino schreef:
Askor_Djarne schreef:

En sporen

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook mijn 4 jarige met springschoenen een gelpad en spoortjes rij. Als je maar goed weet hoe je ze moet gebruiken. Ik heb zelf springschoenen om voor zijn ijzers ( op advies van de hoefsmid) een gelpad omdat hij nog wel eens rare sprongen kan maken en je kan dan wel eens verkeerd terecht komen in het zadel ( voor de bescherming van zijn rug dus) en een spoortje om hem met het echt doorpakken hem net even bij te kunnen rijden. Die van mij loopt super op mijn kuiten dus die spoortjes heb ik amper nodig maar als ik hem wat wil laten verzamelen ofzo kan ik hem hiermee der net even beter doorheen rijden.
Dan blijft dus alleen de mexicaanse neusriem over. . . . . . en daar heb ik ook al meerdere jonge paarden mee zien lopen dus ik vat dat niet als toeters en bellen op Lachen

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:34

Heino zegt ook niet dat het meteen slecht is, maar ik vond het idd ook al een beetje opvallend. Het ziet er allemaal wel erg mooi uit, maar dat brengt ook het plaatje denk ik. Ik vind dat je een super mooi paardje onder je kont hebt, maar al zou je die mexicaanse neusriem niet omgedaan hebben voor de foto, dan werd hij er echt niet minder mooi op hoor Knipoog De rest heb je al uitgelegd dat dat ergens een functie voor heeft, en dat geloof ik dan ook Lachen En ik blijf erbij dat ik het een erg mooi aansprekend paardje vind. Wat voor afstamming heeft ie als ik vragen mag?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:34

askor_Djarne dankje, vind dat de mensen snel oordelen, ik rij altijd onder begeleiding ! over het hoofdstel heb ik net gezegt, dit hoofdstel ga ik straks gebruiken in springparcoursen maar dat is nu nog niet aan de orde.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:36

Askor_Djarne schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook mijn 4 jarige met springschoenen een gelpad en spoortjes rij. Als je maar goed weet hoe je ze moet gebruiken. Ik heb zelf springschoenen om voor zijn ijzers ( op advies van de hoefsmid) een gelpad omdat hij nog wel eens rare sprongen kan maken en je kan dan wel eens verkeerd terecht komen in het zadel ( voor de bescherming van zijn rug dus) en een spoortje om hem met het echt doorpakken hem net even bij te kunnen rijden. Die van mij loopt super op mijn kuiten dus die spoortjes heb ik amper nodig maar als ik hem wat wil laten verzamelen ofzo kan ik hem hiermee der net even beter doorheen rijden.
Dan blijft dus alleen de mexicaanse neusriem over. . . . . . en daar heb ik ook al meerdere jonge paarden mee zien lopen dus ik vat dat niet als toeters en bellen op Lachen

dat is hoe jouw paard gereden word, in deze situatie is dat wel even wat anders omdat dit paard 3,5 jaar oud is. Dan lijkt het me dat je nog niet met verzameling e.d. bezig bent..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:37

Ingeltje schreef:
Heino zegt ook niet dat het meteen slecht is, maar ik vond het idd ook al een beetje opvallend. Het ziet er allemaal wel erg mooi uit, maar dat brengt ook het plaatje denk ik. Ik vind dat je een super mooi paardje onder je kont hebt, maar al zou je die mexicaanse neusriem niet omgedaan hebben voor de foto, dan werd hij er echt niet minder mooi op hoor Knipoog De rest heb je al uitgelegd dat dat ergens een functie voor heeft, en dat geloof ik dan ook Lachen En ik blijf erbij dat ik het een erg mooi aansprekend paardje vind. Wat voor afstamming heeft ie als ik vragen mag?

equador, uit de stam van voltaire.
Hij is alleen gefokt met een pony dus vandaar dat hij niet erg groot is

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:38

Ingeltje schreef:
dat is hoe jouw paard gereden word, in deze situatie is dat wel even wat anders omdat dit paard 3,5 jaar oud is. Dan lijkt het me dat je nog niet met verzameling e.d. bezig bent..

wie zegt dat ik hier mee bezig ben

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:41

Armani88 schreef:
Ingeltje schreef:

wie zegt dat ik hier mee bezig ben

Ik bedoelde ook niet dat zij er mee bezig is, maar alleen als voorbeeld om uit te leggen dat je je paard op je kuitdruk rijd en je het met een spoortje soms net even beter bij kan zetten Knipoog haha ik heb et weer lekker vaag neergezet sorry Bloos

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:42

Leuk paardje!
Tja, mijn intructrice zou me van het paard afrukken wanneer ik in de bak rijdt op een 3,5 jarige met sporen en martingaal.
Dan moet ik eerst zelf nog meer even wat leren vind zij, en gelijk heeft ze.
En als ie dan wegvliegt met die geschoren billen geeft dat toch niks? Hij kan nergens naartoe wanneer je id bak rijdt.
Enne, rechtop zitten staat direct beter idd. Zijn moeder toch nog ergens goed voor Knipoog
Wel dan ook even je been iets naar achteren leggen....

Succes en rustig aan!