Over April:
April is een 7 jarige fries x tinkermerrie met echte merriestreken...
April is wat lui en moet ik altijd overhalen om te werken.
De laatse paar weken gaat het echter helemaal voor de wind en pakt ze het bit niet meer vast.
Ook de bokjes bij het aangalopperen heb ik al een tijdje niet gehad.....
De laatste tijd gaat ze meer en meer haar achterhand eronder zetten waar ik heel blij mee ben!!!!
Dingen waar ik nu tegenaan loop:
* lui, niet voor het been - ik probeer veel overgangen te rijden en schijnovergangen.
* loopt op de rechterhand over haar buitenschouder weg op de volte - ik probeer meer op 2 teugels te rijden omdat ik dan de neiging heb om zelf vast te pakken.....
* als er een ander paard in de bak rijd heeft ze heel sterk de neiging om eraan te plakken.... loopt dan enorm onder me weg, voorwaarts en zijwaarts....
Mijn houding is heel slecht... Ik neig erg voorover te gaan zitten, mijn tenen leiden een eigen leven, mijn handen zitten niet op de juiste plaats en ik ben constant op zoek naar geld oid.
We hebben nog geen niveau, we zijn nog met de basis bezig. Als ze zo vooruit blijft gaan ga ik heel misschien volgend jaar officieel starten.....
Nou genoeg gepraat, hier zijn de foto's:
Van het inrijden heb ik trouwens geen foto's. Ik rijd haar altijd lang en laag los en pak het dan wat meer op. Foto's staan niet op volgorde....
1. stappen

2. drafje

3. drafje, mooi achterhandgebruik

4. drafje, valt weer op de voorhand

5. pasje verruimen, mooi beeld vind ik zelf....

6. galop, achterhand er mooi onder....

7. galop, komt wat omhoog met hoofdje

8. loopt over schouder weg... heb mijn teugel los hangen....

9. uitstappen, moe maar voldaan!!!!

bedankt voor het kijken en ik kijk uit naar jullie reacties en tips voor mijn problemen!!!!!
Groetjes Sandra
)
)
Sux6! 
Commentaar geef je zelf al, het enige wat ik nog te zeggen heb is dat je je handen soms te wijd hebt staan, probeer ze iets bij elkaar te houden. Maar veder ziet het er erg netjes uit hoor!!