De 3 jarige Amigo 2 maandjes onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cassini

De 3 jarige Amigo 2 maandjes onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:57

Heeij allemaal,

Amigo heb ik ondertussen bijna 2 maanden onder het zadel en er is al duidelijk vooruitgang te zien!

Ik heb hem nu meestal lekker rond lopen. Ik ben er pas een week geleden mee begonnen en hij pakt het goed op! Lachen
Hij loopt nog wel op de voorhand, maar dat komt wel later.

Mijn houding is weer eens bagger.. Ik zit nogal krom, maar volges mij vertekend mijn jas ookwel het beeld.

Maargoed hier de foto's! Lachen
Foto's niet kopieren!

1. Nog even er wat meer doorheen vragen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. whoehoe zoutzak!
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Even poseren Knipoog
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Binnenhand |:-|
Afbeelding

En dat waren ze weer Lachen

Marrrr

Re: De 3 jarige Amigo 2 maandjes onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:07

heej leuk paardje, netjes hoor!
Je geeft het commentaar eigenlijk zelf al een beetje, let inderdaad op je houding. Hij staat mooi vierkant.
Ik heb een paardje van 3,5 en is ook net onder het zadel.

doegg, Marrrr

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:07

beetje mistig Nagelbijten / Gniffelen maar voor zo ver ik het kan zien, leuk paardje, en je hebt hem leuk aan het lopen. Top dat je hem nog zo laag insteld, dat is beter dan dat opgepropte! OK dan!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:47

hoi leuk paard! doet het goed voor zijn leeftijd! misschien iets meer op je binnenhand letten, vindhem vooral op de eerste foto wel wat streng. maar goed dat zou je zelf ook wel gezien hebben.heb trouwens zelf ook last van dat probleem:P

veel succes nog verder met hem!

groetjes

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:13

bedankt voor de leuke reacties! Haha!

@ Marrrr a leuk dat je met een jonge bent begonnen! Mijn houding is idd niet op z'n best.. Ik ben nu té veel met het paard bezig en let niet genoeg op mijn eigen houding.

@ jUst_eVa dankje Haha! het was égt super mistig op een gegeve moment. Toen zijn we ook maar gestopt met foto's maken Tong uitsteken
En tja met dat laag instellen, ik weet hoe ik met m'n vorige pony de fout in men gegaan om hem niet langer te laten (nu had ik ook weinig ervaring en was het een pittige pony) Dus nu let ik daar wel extra op Lachen

@ surcas_amber dankje Lachen
Naja die binnenhand heb ik daar ook maar heel even staan. En het is meer omdat hij de binnenteugel niet aanneemt zegmaar, maargoed dat zal ook wel allemaal goedkomen!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:55

Hihi, zeker mistig :p . Ziet er voorderest erg leuk uit! Veel succes verder!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:24

Leuk paard en ziet er op zich goed uit. Ik vind alleen wel dat je veel van hem vraagt voor een 3-jarige die 2 maand onder het zadel is! Even er wat doorheen vragen en je hulpteugel zou ik bij mijn 3-jarige niet doen als ze zo kort onder het zadel zijn! Laat ze eerst maar eens op eigen benen leren lopen. Vind ik tenminste..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:50

Leuk paardje. Staat nog iets overbouwd. Ma dat komt goed..
En wat heeft hij lange benen.. Je rijd hem netjes, en geeft hem ook vaak vrijheid...

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:14

Ziet er al goed uit simone! Dat gaat vast helemaal goed komen Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:56

Margje schreef:
Leuk paard en ziet er op zich goed uit. Ik vind alleen wel dat je veel van hem vraagt voor een 3-jarige die 2 maand onder het zadel is! Even er wat doorheen vragen en je hulpteugel zou ik bij mijn 3-jarige niet doen als ze zo kort onder het zadel zijn! Laat ze eerst maar eens op eigen benen leren lopen. Vind ik tenminste..

Ik ben het hiermee eens. Ik vind het eigenlijk heel raar dat je nu je paard aan de teugel wilt hebben. Ik zou eerder werken aan de reden (?) om een hulpteugel aan te doen. Aan de teugel rijden mag geen doel op zich zijn, dat komt later vanzelf wel. Op eigen benen leren lopen is idd nu prioriteit 1.

Doerakje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:08

Ik vind de hulpteugel inderdaad ook een beetje voorbarig. Zo te zien op de foto's vind ik dat het paard wat actiever mag. Ik zie je teugel liever nóg iets langer, en wanneer het dier zijn balans gevonden heeft zal het vanzelf gaan zakken en jouw binnenteugel aannemen.
Tot die tijd kun jij fijn aan je houding werken, als vind ik die eigenlijk helemaal niet zo slecht.. Je zou iets rechterop mogen gaan zitten.
De laatste 2 foto's vind ik wel fijne plaatjes Lachen

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:47

Ziet er leuk uit Simone, die kan leuk lopen!!
En nouja je houding, ik weet dat je het wel kunt dus Knipoog

lisapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:24

het lijkt bij een aantal foto's of hij heel erg op de voorhand loopt
(kan ook aan mij liggen hoor)

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:26

rechtop hakkennaar beneden en niet naar beneden kijken en doe je teugels ook maar wat korter succes

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:48

bedankt voor de reacties!

@ Margje ik heb er geen hulpteugel omhangen, maar een martingaal Knipoog
Hij loopt ook nog lang niet aan de teugel, ik heb namelijk geen conteneu contact en hetzelfde gewicht in mijn handen. Ik laat hem dan ook lang lopen, zodat hij op zijn eigen benen leert lopen. Hier heeft hij moeite mee en dan gaat hij dingen uithalen als over de buitenschouder weglopen ect. Wat dus op foto 1 gebeurd Knipoog

@ esperance dankje Lachen naja een groot paard heb ik ook wel nodig met mijn eigen langen benen Lachen en dat overbouwd zal idd wel goedkomen Lachen

@Tieneke zie reactie op margje Knipoog

@ Doerakje19 zie reactie op margje. Hij mag idd actiever. Daar werk ik ook aan maar de grootste reden dat hij op de voorhand loopt is dat het tempo té hoog is. Hij kan daardoor zijn gangen niet afmaken en loopt hij op de voorhand. We doen ons best om het tempo te drukken!
Tja, en mijn houding. Ik irriteer me gewoon aan het krom zitten. ong. een jaar geleden zat ik ook zo op mijn pony, maar de laatste tijd zat ik égt recht! Ik kan er dus niet tegen dat ik nu weer krom zit!
De laatste foto's zijn ook later gemaakt. Op een gegeven moment was het ook zo mistig dat we moesten stoppen met foto's maken. Maar in het begin is alles in zijn omgeving nog "spannend" waardoor hij zelf niet helemaal ontspannen loopt. Bij de laatste 2 foto's was hij wel lekker ontspannen Lachen

@ lisapaard het klopt dat hij op de voorhand loopt Knipoog Het tempo ligt regelmatig te hoog waardoor hij op de voorhand gaat lopen.

@ 1eplaatser klopt, mijn hakken vind ik persoonlijk niet zo storend. Ik kijk ook voornamelijk naar beneden omdat hij nog maar pas onder het zadel is, en ik wil zien hoe hij overal op reageerd (ik weet dat ik dit moet gaan voelen!)
En teugels korter doe ik dus absoluut niet want hij moet nog lager gaan lopen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:06

Een martingaal is bij mijn weten ook een hulpteugel. Waarom gebruik je die? Bij een normaal goed opgeleerd paard heb je die niet nodig.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 14:46

Tieneke schreef:
Een martingaal is bij mijn weten ook een hulpteugel. Waarom gebruik je die? Bij een normaal goed opgeleerd paard heb je die niet nodig.

Nou rustig maar.. Een martingaal noem ik niet égt een hulpteugel aangezien hij gewoon los hangt, Het paard merkt er niets van als er wel of niet een martingaal omhangd, maargoed.
Amigo is ook nog lang geen goed opgeleerd paard want hij is pas 2 maanden onder het zadel.
Ik heb de martingaal er gewoon omhangen omdat Amigo zich af en toe sterk kan maken. Hij doet het gelukkig de laatste tijd steeds minder. Maar wanneer hij zich sterk maakt hoef ik niet te trekken. En eventueel kan ik me nog vastpakken aan de riem van de martingaal om zijn hals zodat ik niet prongelijk ga terugtrekken. Maar ook als ik kan verwachten als hij vooruit schiet, dan pak ik me even vast aan de riem, zodat hij geen ruk in zijn mond krijgt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:59

Ik ben heel rustig Lachen
Veel paarden maken zich in het begin sterk. Een martingaal is daar niet de oplossing voor, daar dient die zelfs niet voor. En als hij toch niet merkt dat dat ding er is, waarom dan gebruiken?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:04

Ik heb het idee dat hij wat op de voorhand loopt. Ik ben het eens met Tieneke.
Succes met je paardje.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:09

cassini schreef:
Tieneke schreef:

Nou rustig maar.. Een martingaal noem ik niet égt een hulpteugel aangezien hij gewoon los hangt, Het paard merkt er niets van als er wel of niet een martingaal omhangd, maargoed.
Amigo is ook nog lang geen goed opgeleerd paard want hij is pas 2 maanden onder het zadel.
Ik heb de martingaal er gewoon omhangen omdat Amigo zich af en toe sterk kan maken. Hij doet het gelukkig de laatste tijd steeds minder. Maar wanneer hij zich sterk maakt hoef ik niet te trekken. En eventueel kan ik me nog vastpakken aan de riem van de martingaal om zijn hals zodat ik niet prongelijk ga terugtrekken. Maar ook als ik kan verwachten als hij vooruit schiet, dan pak ik me even vast aan de riem, zodat hij geen ruk in zijn mond krijgt.

mijn paardje is nou al bijna 4 maar omdeze redenen reed/ rijd (nu buiten alleen) met martingaal
gewoon voor de zekerheid ze zijn nog jong net paar weekjes onder het zadel
ik vind het geen kwaad kunnen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:56

Maar als je paard zich sterk maakt om je uit te testen, is het beter om hem zelf even aan te pakken en niet te denken: "Oh, de martingaal lost het wel op." Dan mag je gerust eens terugtrekken, dan mag hij wel eens een ruk krijgen, waarmee ik niet bedoel dat je in de mond moet gaan hangen. Maar een paard is niet van suiker. Een martingaal kan een hulpmiddel zijn, niet de oplossing.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:27

Bedankt voor de reacties!

@ levitrol het klopt dat hij op de voorhand loopt, ik heb dit al eerder uitgelegd waarom Knipoog

@ _Daniella leuk om te horen dat jij er op dezelfde manier mee hebt gewerkt! Lachen

@ Tieneke de martingaal zie ik ook niet als oplossing maar als een hulpmiddel. Anders was ik in die 2 maanden ook niet zo ver met hem gekomen. Maar met de martingaal kan ik wel voorkomen dat hij zich sterk maakt. En voorkomen is altijd beter Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:14

Je moet dat zelf voorkomen Lachen

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 09:34

Tieneke schreef:
Je moet dat zelf voorkomen Lachen

Ja, dat weet ik, maar als dat niet altijd lukt kan een martingaal best wel eens handig zijn.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:29

ik vind het er netjes en ontspannen uitzien! voor een paardje wat zo kort onder het zadel is!
van de martingaal ben ik zelf geen voorstander, al ben ik ook van mening dat je er weinig kwaad mee doet.
mijn merrei ben ik nu zadelmak ana het maken, en zit nog aan de longeerlijn. maar ik zou al heel blij zijn als ik over 2 maanden zo kn rijden. veel plezier met je paard!