Welsh Cob Tjalling @ work in dipje..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Welsh Cob Tjalling @ work in dipje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:41

Hoi
vandaag heb ik Tjalling nog eens gereden, we zitten momenteel een beetje in een dipje.. als ik hem een beetje lager vraag wil hij zich ook meteen gaan opkrullen..
mede doordat ik ook niet zo vaak meer kan rijden, hij had nu ook weer even niet gewerkt omdat hij een ontstoken oogje had en zo komt er altijd wel weer wat..
maar ondanks het dipje hebben we er nog wel plezier in hoor Haha!
Tjalling is een 3,5 jarige Welsh Cob

ons niveau: eigenliljk kan ik er niet echt een niveau opplakken doorrijden eerder

problemen nu: we werken aan de ontspanning & balans, galop voorlopig niet meer omdat in het land hij het al voorzichtiger aan gaat doen dankzij het natte gras en hij veel voorzichtiger loopt, als ik met hem buiten ga zorg ik wel altijd voor een lang recht stuk waar hij eens kan galoperen

Ik wil graag tips en opbouwende commentaar dit kan ik wel gebruiken als je me begint af te kraken oid dan ga ik hier gewoon niet reageren negatief zijn màg maar er zal wel ergens (?) iéts zijn waar je ook positief over kan zijn denk ik dan..

Verbeterpunten aan mijn houding:
*zelf niet voorover vallen
*handen rechtop houden
*tenen naar binnen
*hakken uitdrukken
*knik in elleboog
*rechtop zitten (rugprobleem!)
*pianohandjes

niet teveel op mijn gezicht letten Knipoog
dit was ons vorige topic: [HAW] Enthousiaste Welsh cob Tjalling @ work

de foto's staan gewoon wat door elkaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
teugel Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
teugel Bloos
Afbeelding

Afbeelding
samen Lovers enkele dagen geleden Knipoog

Bedankt voor het kijken
Leen & Tjalling

anne_joy

Re: Welsh Cob Tjalling @ work in dipje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:56

hoi,

Ik vind het er best netjes uitzien hoor:D
Je moet alleen nog wel erop letten dat je vooruit blijft kijken. Eigenlijk kijk je op elke foto naar beneden. Verder moet je je handen wat meer rechtop houden. Veel succes nog samen!!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:36

hee, daar is het duo weer!

ten opzichte van je vorige topic ziet het er veel meer ontspannen uit, maar ik denk dat je nu teveel focust op het terugrijden.. i.m.o mag hij véél actiever van achter, kijk zelf ook vóór je uit in plaats van omlaag - dat scheelt al een stuk in je recht-zitten! Ja

ik vind wel dat je er nu een stuk vriendelijker uitziet in je handen, netjes! Ja probeer hem nu ook echt voorwaarts te rijden, als hij zo inkakt bereik je er in feite ook niets mee..

máár, houd hem wel vorwaarts én op fijn contact met je benen/teugels. Dus maak voltes op momenten dat hij erg sterk word, tempowisselingen etc.. zorg ervoor dat hij zich niet verveeld, dan zal hij ook fijn aan je hulpen blijven én houd hij hopelijk ook zijn voorwaartse tempo een beetje Knipoog

*edit* volgens mij zit je ook vrij ver achter op je zadel (de lepel) probeer goed in het midden van je zadel te blijven zitten, anders snapt hij de voorwaartse hulp misschien niet goed Knipoog (dan word het tegenstrijdig; enerzijds zeg je dat hij moet lopen en terwijl hij loopt houd je hem met je zit teveel tegen)
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 25-10-08 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:40

Zier er erg leuk uit Knipoog
je zegt zelf inderdaad al een paar punten maar probeer voor uit te kijken en inderdaad op je houding letten Knipoog en hihi op je tenen tegen mij word altijd gezegt dat ik kapstop voeten heb dan haha ! succes ermee !;)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:07

Bedankt voor de reactie's Lachen

@Flutterby: mijn houding is echt op alle vlak verschrikkelijk op deze foto's dat weet ik Bloos maar deze week heb ik al een hele week last van mijn rug dus zat niet bepaald comfortabel Clown

en idd het combineren van én actief lopen én toch ontspannen is allemaal nog heel moeilijk werken we nog hard aan Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:33

Ik vind het er best netjes uitzien anders! Kunnen je beugels misschien een gaatje langer? Dan kom je vanzelf wat meer rechtop en voorin je zadel te zitten.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:40

@Flor: voorlopig niet dan heb ik er te weinig grip op

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:31

Ik vind het goed uitzien voor een 3,5 jarige en zeker als je zegt dat je in een dipje zit. Lachen Zo'n jong dier heeft altijd wel iets aan de hand Lachen Ik zit er ook mee.
Goed voor je kijken, maar dat is al gezegd. Lachen
Je binnenteugel kan je af en toe eens wat losser.
Je laat hem ook mooi laag lopen.
Ik zou zeggen: doe zo voort! :d

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:46

Heerlijk! Ik kan niet anders zeggen. Je zit werkt alleen op de middelste paar fotyo's tegen. De andere foto's zien er al stukken beter uit. Bovendien vind ik Tjalling ook meer lopen zoals een 3,5 jarige hoort te lopen. Ik zie dit niet als een dipje, meer iets waaruit je kunt bouwen!! Veel beter dan je vorige topic. Minder gemaakt. Meer ontspannen. Misschien ervaar jij het als een mindere periode, maar als ik afga op de foto's zie ik vooruitgang. Wat zijn staart betreft, hij draagt hem al iets losser maar vooral op foto's 8 en 14 zie je hem nog wat knijpen (overigens zit jij daar ook teveel naar achter, je bent daarop verder wel vooruit gegaan zeg!)
Foto 3 is wat mij betreft het plaatje waar je naartoe kan werken. Schouders nog iets terug (balans is goed op die foto), en kijken waar je heen wil (en dat is NIET naar beneden neem ik aan), maar de pony loopt daar lekker los en voorwaarts!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:56

Ik vind het er beter uitzien als jullie vorige topic ,
Meet ontspannen en meer ruimte !
Super , zo n dipje wil ik ook !

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:44

soms vind ik dat de achterhand er wel eens iets activer mag worden onder gezet. Dit is op een enkele foto dus miss ook wel gewoon het moment. Als je hem laag rijd dan mag het neusje er wel een beetje meer uit. Hij krult zich dan idd op(zoals je zelf ook al aangeeft;)) Verder niets aan op te merken aan de pony aangezien de jonge leeftijd. Goed hoor Knipoog Mooi beestje ook.
Alleen valt je houding nogal op:P ;
Foto 1,3,4,9,10, 13; je zit een beetje in een stoeltjes zit en valt wat naar voren.
Foto 2,5,6,7,14: hak lijkt volgnesm ij wel onder je heup(goed dus) maar hoofd niet naar voren kantelen.
Foto 8; hier begin je wat naar achteren te zitten en blijft je hoofd naar voren vallen.
Foto 11 en 12; Hier leun je duidelijk te veel naar achteren.

Het is dus nogal afwisselend. Probeer alleen de juiste houding aan te nemen. En uiteraard is dat oefenen en moeilijk. Gelukkig blijft je pony wel in balans(althans dat lijkt).

Veel succes met je mooie pony;)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:18

hey, je hebt je handen netjes! Ik vind het er ontspannen uitzien hoor, vanaf de foto's lijkt hij fijn over de rug te lopen. goed zo!
de pit is er alleen uit, voorwaarts rijden dus! mooi dat achterbeen erbij halen d.m.v (schijn)overgangen, tempowisselingen en figuren. als hij zijn achterhand meer gebebruikt zullen jullie ook een stuk minder op de voorhand vallen.

ik vind het in ieder geval een hele vooruitgang met je vorige topic, tjalling is een leuke pony Lachen

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:24

denk eraan dat hij eerst actief is vanachter voor je hem aan de teugel rijdt, wanneer hij vanachter actief loopt en je houdt dan gewoon je teugels erbij (je handen mogen van mij iets naar voren) zal hij vanzelf mooi naar beneden komen veel succes met je mooie pony

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:46

Bedankt voor de reactie's en de tips kan ik zeker wat mee Lachen

@isabelleke: aan de teugel rijden is ook niet echt mijn doel momenteel hoor Knipoog

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:11

Ik stoor me aan het zadel. Ik vind het te klein voor je kont en het ligt op zijn schouder.

Jullie zijn vooruit gegaan maar probeer naar voren te kijken. Het is nu net of je kijkt of tie wel in de krul zit. Dat ziet er zo gespannen uit.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:19

wino schreef:
Ik stoor me aan het zadel. Ik vind het te klein voor je kont en het ligt op zijn schouder.

Jullie zijn vooruit gegaan maar probeer naar voren te kijken. Het is nu net of je kijkt of tie wel in de krul zit. Dat ziet er zo gespannen uit.

Dat viel mij idd ook op, dat het op zijn schouder ligt.. Het lijkt ook of hij achter klappert.

Probeer je handen iets meer te dragen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 21:27

dat het te ver naar voor ligt op de foto's klopt Knipoog dat heb ik hierboven trouwens al ergens vermeld

maar hij klappert niet naar achter hoor Knipoog

(sommige mensen denken het toch écht beter te weten dan een zadelmaker Nagelbijten / Gniffelen)

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:24

Als je geen commentaat wil, waarom plaats je dan foto's? Ik zie toch duidelijk dat het te klein is en dat het niet goed is. Dat zijn er meerdere met me eens.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:26

Leentje_ schreef:
dat het te ver naar voor ligt op de foto's klopt Knipoog dat heb ik hierboven trouwens al ergens vermeld

maar hij klappert niet naar achter hoor Knipoog

(sommige mensen denken het toch écht beter te weten dan een zadelmaker Nagelbijten / Gniffelen)

Als jouw zadelmaker dit goed vind zou ik toch op zoek gaan naar een andere. Om dit te zien hoef je geen zadelmaker te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:42

ik wilde net al neerzetten dat het zadel te ver naar voren op de schouder ligt,maar dat is dus net al gezegd.
wel even goed naar laten kijken hoor, want schouder en rugproblemen heb je nu zomaar te pakken.
ook korte gangen zijn het gevolg van een te ver naar voren liggend zadel.

verder er om denken dat je niet naar voren valt ,handjes rechtop en je mag wel wat trotser zitten want je hebt een hele mooie pony onder je Haha!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:48

ellepel schreef:
ik wilde net al neerzetten dat het zadel te ver naar voren op de schouder ligt,maar dat is dus net al gezegd.
wel even goed naar laten kijken hoor, want schouder en rugproblemen heb je nu zomaar te pakken.
ook korte gangen zijn het gevolg van een te ver naar voren liggend zadel.

verder er om denken dat je niet naar voren valt ,handjes rechtop en je mag wel wat trotser zitten want je hebt een hele mooie pony onder je Haha!

Ik vind het ook een super pony en het is niet leuk om te horen dat het zadel niet goed ligt, maar je kan het toch zeker zelf ook zien?

Het is geen aanval. Mensen hier proberen je alleen te helpen. Misschien als het zadel beter ligt dat ze misschien nog beter gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:01

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Daarnaast in het algemeen wil ik toch nog even melden dat het moeilijk is om kritiek te geven en te nemen. Ik zie hier diverse geprikkelde reacties over en weer. Ik zou toch willen vragen of jullie het wel gezellig en respectvol op Bokt willen houden Lachen

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:08

Je moet wel meer contact houden met je pony!
Maar voor de rest ziet het er wel goed uit!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:24

ik vind het een leuke pony Tong uitsteken
hij loopt vaak op de voorhand, maar hij is nog jong dus dat komt nog wel. let op je handen en je tenen en volgens mij ligt je zadel niet goed, te ver naar voren en het past ook niet lekker lijkt me.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:24

abeltje_xx schreef:
ik vind het een leuke pony Tong uitsteken
hij loopt vaak op de voorhand, maar hij is nog jong dus dat komt nog wel. let op je handen en je tenen en volgens mij ligt je zadel niet goed, te ver naar voren en het past ook niet lekker lijkt me.

gelukkig dat ook jij het beter weet dan de zadelmaker je moet er echt een goed oog voor hebben dat je het zelfs van een foto kan zien