Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Nen schreef:Tja...inderdaad een poging tot dressuur en ik denk dat je het hier ook bij moet houden. Paard loopt totaal op de voorhand, pakt het bit vast (of kan dat dat lijkt op de foto's) en heeft helemaal geen stelling of buiging en de aanleuning is nou ook niet optimaal. Ga met dit beestje lekker recreatief rijden en neem af en toe wat dressuurmatige lesjes mee, maar ga er alsjeblieft niet fanatiek dressuurmatig mee rijden. Hier is je paardje gewoon niet geschikt voor qua bouw en ontwikkeling. Toch succes, want ik zie wel dat je er plezier in hebt en dat blijft natuurlijk het belangrijkste!!!!
KCgirl schreef:Nen schreef:Tja...inderdaad een poging tot dressuur en ik denk dat je het hier ook bij moet houden. Paard loopt totaal op de voorhand, pakt het bit vast (of kan dat dat lijkt op de foto's) en heeft helemaal geen stelling of buiging en de aanleuning is nou ook niet optimaal. Ga met dit beestje lekker recreatief rijden en neem af en toe wat dressuurmatige lesjes mee, maar ga er alsjeblieft niet fanatiek dressuurmatig mee rijden. Hier is je paardje gewoon niet geschikt voor qua bouw en ontwikkeling. Toch succes, want ik zie wel dat je er plezier in hebt en dat blijft natuurlijk het belangrijkste!!!!
Ten eerste ben ik aan het proberen hem op de achterhand te laten lopen. Hij heeft dat een lange tijd niet gedaan. En was daardoor ook kreupel geworden. Hij is ook nog maar net bezig en het gaat allemaal wat langzamer en moeilijker omdat hij al 25 jaar is. Ik rij eigenlijk ook altijd recreatief. Maar ik vind het ook belangerijk dat hij veel bochten ect. maakt ipv de hele tijd vooruit rijden. En het is natuurlijk ook beter voor de tolt als hij soepeler is.EricPrast schreef:Op de vierde foto lijkt je bovenlichaam iets naar voren te neigen, maar aangezien dat op de andere foto's niet is, denk ik dat dat komt omdat je op die foto ook net kwartjes aan het zoeken bent.
Verder is je zit best netjes, alleen zouden je voeten wel net iets verder in de stijgbeugel mogen. Je hebt ze nu wel erg onder je tenen ipv. onder de bal van je voet, waardoor je ze veel gemakkelijker verliest. Ook nog een opmerking over je handen: door de zweep voor je knie te houden knikt je hand ten opzichte van je onderarm, wat erin kan resulteren dat je ongemerkt je pols vastzet. Dit is vooral op foto 2 goed te zien. Als je de zweep op je bovenbeen laat rusten, komt je hand meer in lijn met je onderarm en blijft je pols veel beweeglijker, waardoor je van daaruit veel gemakkelijker met je hand de mond van het paard kunt volgen.
Voor wat betreft hoe Þokki loopt: dat lijkt met nogal weinig impuls te zijn en wat op de voorhand. Maar gezien het gegeven dat ie wegens een blessure lang stil gestaan heeft, is dat niet zo raar. Als hij weer wat langer gereden is en daardoor sterker geworden, zal dat vast vanzelf ook weer beter gaan.
Nog over de zweep. Als ik hem op m'n bovenbeen laat rusten dan kan ik m'n hand niet meer rechtop houden. Heeft u ( of iemand anders) daar nog een tip voor?

Nen schreef:Tja...inderdaad een poging tot dressuur en ik denk dat je het hier ook bij moet houden. Paard loopt totaal op de voorhand, pakt het bit vast (of kan dat dat lijkt op de foto's) en heeft helemaal geen stelling of buiging en de aanleuning is nou ook niet optimaal. Ga met dit beestje lekker recreatief rijden en neem af en toe wat dressuurmatige lesjes mee, maar ga er alsjeblieft niet fanatiek dressuurmatig mee rijden. Hier is je paardje gewoon niet geschikt voor qua bouw en ontwikkeling. Toch succes, want ik zie wel dat je er plezier in hebt en dat blijft natuurlijk het belangrijkste!!!!
(heb ik ook last van trouwens) veel overgangen en wijken is ook goed voor de achterhand.
Nen schreef:Tja...inderdaad een poging tot dressuur en ik denk dat je het hier ook bij moet houden. Paard loopt totaal op de voorhand, pakt het bit vast (of kan dat dat lijkt op de foto's) en heeft helemaal geen stelling of buiging en de aanleuning is nou ook niet optimaal.
TS zegt toch nergens dat ze bij jou in de ring (begrijp uit je andere berichten dat je jury bent) wil verschijnen? Ik vind de opmerking die je hier plaatst onnodig demotiverend.
KCgirl schreef:Ik dénk ook niet dat je wilt proberen om een goede prestatie uit Þokki te halen, in wat je in de openingspost met de foto's schrijft is daar ook geen enkele aanleiding voor. Integendeel, ik vind dat je op een goeie manier met hem bezig bent. Het is goed dat je al op de hoogte was van de inhoud van het keuringsrapport en je er daardoor van bewust bent dat je in de vooruitgang die je met hem kunt boeken waarschijnlijk al vrij snel tegen zijn fysieke grenzen aan zult lopen. Maar dat kon ik uit wat je eerder schreef niet opmaken, vandaar dat ik eea. wel even in dit topic ingebracht hebt.Mag ik vragen waarom u denkt dat ik een goede prestatie uit thokki probeer te halen? Ik ben gewoon begonnen met een training om hem weer wat op conditie te brengen en om het weer wat soepeler te maken. Ik heb de keuring al een hele tijd geleden al gezien en weet dus dat hij niet de sterren van de hemel kan lopen en dat verwacht ik dan ook niet. Ik zou het alleen banketstaaf voor hem vinden als ik hem gewoon uit de paddock haal en dan meteen een rondje langs de weg ga rijden tewijl hij helemaal geen conditie heeft. Ik heb overgens gister geprobeert om te gaan tolten. Ik vond hem toen heel erg stijf in de schouders. Dus ik ga gewoon weer verder in het bakje hem soepeler te krijgen en dan na een paar dagen weer te proberen te tolten om te kijken of het alweer beter gaat.
KCgirl schreef:EricPrast schreef:Het zeldzame gegeven doet zich voor dat Þokki (als ruin) heeft meegedaan aan een fokkerijkeuring onder het zadel (in 1990 om precies te zijn, op 7-jarige leeftijd dus).
Het jurycommentaar destijds: Ruin met gemiddeld exterieur, extreem gebrek aan temerament, korte vlakke gangen.
Zijn punten waren (voor het geval je de keuringsuitslag niet kunt bekijken) dus ook niet om de vlag voor uit te steken: 7.50 voor bouw, 6.32 voor rijeigenschappen, totaal 6.79.
Misschien beter dus maar niet al te veel resultaat van je inspanningen gaan verwachten, dat voorkomt teleurstelling bij jou en frustratie bij hem, omdat hem iets gevraagd wordt waartoe hij niet in staat is.
Zie: http://www.icelandic-horses.com/ijs/v2/ ... 29&lang=NL
Edit: cijfers keuring toegevoegd.
Mag ik vragen waarom u denkt dat ik een goede prestatie uit thokki probeer te halen? Ik ben gewoon begonnen met een training om hem weer wat op conditie te brengen en om het weer wat soepeler te maken. Ik heb de keuring al een hele tijd geleden al gezien en weet dus dat hij niet de sterren van de hemel kan lopen en dat verwacht ik dan ook niet. Ik zou het alleen banketstaaf voor hem vinden als ik hem gewoon uit de paddock haal en dan meteen een rondje langs de weg ga rijden tewijl hij helemaal geen conditie heeft. Ik heb overgens gister geprobeert om te gaan tolten. Ik vond hem toen heel erg stijf in de schouders. Dus ik ga gewoon weer verder in het bakje hem soepeler te krijgen en dan na een paar dagen weer te proberen te tolten om te kijken of het alweer beter gaat.AnnaMichiels schreef:Pffoeh,, wat heeft hij al veel haar, lijkt wel op 'n beertje
Het ziet er wel lekker ontspannen uit.
Rijkundig word hier boven al genoeg over gezegd
Haha. Ja, het is zeker al een beertje. Bedankt;)
goed dat je het zo rustig aan opbouwt. Flauw alleen dater meteen word gezegd dat je het bij een poging tot moet laten. Elk paard kan dressuren. Net als dat elk mens kan hardlopen, maar de een is wat stijver als de ander. Met trainen berijk je een heleboel
.
.