Hoe moet ik nou in trainen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Hoe moet ik nou in trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:26

Ik zit met een probleempje.
Ik rijd tegenwoordig niet meer bij die mensen waar ik eerst was, nu rijd ik bij andere mensen. Die mensen hebben zelf geen bak, maar de buurman wel. Daar mag ik in rijden, vind ik heel fijn...

Maar een poosje terug kreeg ik te horen dat de buurman niet wil hebben dat wij in de bak komen, als er water in ligt want dan wordt de muur van zijn stal vies. Verward Ik heb zelf zoiets regenbuitje eroverheen en het is weer weg. Maar goed, het is zijn bak en we mogen niet klagen want we mogen hem verder wel gebruiken.
Maar in het land rijden gaat ook al niet, is ook te nat en dan maak je het land dus helemaal stuk.
Eigenaar van de paarden zei dat hij voor zijn eigen paarden wel naar een binnenbak wil rijden ( maar dat is 1 paard, die andere is van een andere man en die vind het niet nodig), maar ik had van mijn ouders gehoord dat die eigenaar eigenlijk niet zo goed durft auto te rijden meer... heeft nogal een pech jaar gehad met zijn gezondheid. Kan ik me voorstellen...
Ik mag ook zelf niet rijden nu aangezien me arm net uit het gips is en ik weer moet leren gebruiken en herstellen ect... doktersadvies was eerste zes weken maar niet rijden.

Als ik zelf mocht rijden kon ik het betonpad op zich wel paar keer heen en weer, maar ja dan train je een paard niet. Longeren kan ik al wel weer met me hand, maar ja dat gaat niet op het beton Gestoord

Als het droog is dan mogen we wel in de bak, maar ja dit is nederland.... wanneer is het wel ooit droog !?
Niet dat ik de buurman of eigenaar wil aanvallen, want ik ben al heeel blij dat ik mag rijden en de bak mag gebruiken. Maar het wordt zo wel lastig.

Mijn vraag; Hoe zouden jullie dit oplossen?
groetjes,

PercyLeen

Re: Hoe moet ik nou in trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:35

In het bos trainen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:39

Nou weet je, bij ons is het alleen maar land en beton, bos is bijna wel een uur met de auto als het niet langer is. Woon in friesland op het kale gedeelte haha, maar toch goed bedacht !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:41

Het wordt vanzelf wel weer droger, we hebben nu gewoon pech dat we even een natte periode hebben gehad.
Maar je kunt evengoed wel longeren, gewoon zover mogelijk bij de muur vandaan, toch?
Hoezo land en beton hahaha, ik weet wel waar Wolsum ergens ligt, je kunt toch ook een buitenritje maken? En zit je bij een rijvereniging waar je les krijgt? Dan mag ik toch wel veronderstellen dat je ergens op een manege binnen kunt rijden?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:45

En een stukje afzetten in het land. Dan kun je daar trainen of longeren. Dan spreek je bijvoorbeeld af dat dat stukje land wel vertrapt mag worden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:45

Wij mogen helemaal niet in de bak komen als het nat is. Dat is het probleem en ik weet niet of de eigenaar wel durft te rijden, want ja met zijn gezondheid... me ouders zeiden dat hij tegen hun had gezegd dat hij bang is en tegen ons zei hij dan breng ik wel naa binnenbak... maar IK mag niet rijden nu dus moet wel longeren, En rijverening ligt ook weer km verder weg.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:47

daantje99 schreef:
En een stukje afzetten in het land. Dan kun je daar trainen of longeren. Dan spreek je bijvoorbeeld af dat dat stukje land wel vertrapt mag worden.

Dat stukje is er wel, maar de paarden gaan steeds op hun muil. Dat is niet echt bevordelijk voor ze. Is dan gewoon niet leuk, aangezien dat het nogal felle paarden zijn, die echt niet rustig aan gaan doen omdat het glad is. We hebben geprobeerd konden geen proppen in draaien, want zitten geen gaten in Bloos Maa dat ging niet fijn. Ging dus hard onderuit, paard had niks en gin weer verder heel hard en ging nog een keer, hadden wij zoiets van nu stoppen want straks breekt hij wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:52

Ik neem aan dat je ouders ook over rijbewijzen beschikken?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:57

Ik zou gewoon een dagelijkse buitenrit maken omje paard de nodige beweging te geven, anders verhuizen naar een andere stalling... Een paard hoort niet meerdere dagen achttereenvolgend in een box te moeten staan....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:59

Kun je niet met de buurman afspreken dat jij zijn stal schoonmaakt na het rijden? Dan kun jij gewoon rijden en heeft hij geen vieze stal. En anders toch naar buiten over de weg.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:02

Zorgen dat je paard er elke dag lekker uitkomt, dan is elke dag rijden niet nodig.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:11

suleilitha schreef:
Ik neem aan dat je ouders ook over rijbewijzen beschikken?

ja klopt, maar me moeder durft niet meer met trailer na een ongelukje. Heb het al een paar keer geprobeerd maar ... ze wil echt niet meer. Me stiefvader zo en zo niet, kan ik niet mee opschieten. Me echte vader heeft geen rijbewijs.
Zit echt is een rot situati zo, wil paarden graag lekker en effectief trainen maar gaat niet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:12

Binckydenice schreef:
Ik zou gewoon een dagelijkse buitenrit maken omje paard de nodige beweging te geven, anders verhuizen naar een andere stalling... Een paard hoort niet meerdere dagen achttereenvolgend in een box te moeten staan....

Is mijn paard niet, en komen elke dag zolang het kan naar buiten !!! maar het houd een keer op want dan komt winter, en boeren willen hun land dan niet stuk.
Laatst bijgewerkt door wemkelover op 21-10-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:13

Rijden afwisselen met dingen die ook 'effectief getraind' kunnen worden en handig zijn daarvoor. Wijken voor druk ed, clickertraining, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:13

Hallo, je hoeft niet zo te schreeuwen.
Waar ben je voor aan het trainen, als ik vragen mag?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:13

Lieke schreef:
Kun je niet met de buurman afspreken dat jij zijn stal schoonmaakt na het rijden? Dan kun jij gewoon rijden en heeft hij geen vieze stal. En anders toch naar buiten over de weg.

Ja, zou ik wel kunnen voorstellen trouwens.
Maar buurman is niet makkelijk... ene keer mag alles andere keer niks.. hahah beetje te vriend houden

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:14

suleilitha schreef:
Hallo, je hoeft niet zo te schreeuwen.
Waar ben je voor aan het trainen, als ik vragen mag?

schreeuw niet, sorry kwam zo over niet mijn bedoeling.
Was ff duidelijkheid omdat sommige er overheen kunnen lezen snap je
sorry echt waar

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:18

Hoofdletters komen op internet over als schreeuwen. Knipoog
Niet missen >> onderstrepen of vet (mijn persoonlijke mening)

Waarvoor ben je aan het trainen, als we dat mogen vragen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:20

Nou, niet speciefiek om iets. Maar ik wil als uiteindelijke doel dat hij lekker door lichaam loopt, en nageefelijk ect. Zeg ma ik wil het paard verbeteren en zelf ook beter en handiger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:22

Niet voor wedstrijden dus, nou in dat geval is het helemaal niet zo'n ramp als je in de natte maanden van het jaar minder rijdt, hoor. Maar hoe wil je een paard verbeteren terwijl je zelf beter en handiger moet worden, en dat zonder les of rijvereniging?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:25

Nou, ik bedoel ik wil nog meer leren. Gaat wel aardig goed hoor, maar is niet echt een heel makkelijk paard en ben er nog maar net mee bezig. Paard heeft lang stil gestaan en kreeg haar nu eindelijk waar ik haar wil hebben. Maar kan nu niet verder. Ik wil op den duur wel les hebben, maar moet nog overleggen. Paard is ook al dertien.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:31

wemkelover schreef:
Nou, ik bedoel ik wil nog meer leren. Gaat wel aardig goed hoor, maar is niet echt een heel makkelijk paard en ben er nog maar net mee bezig. Paard heeft lang stil gestaan en kreeg haar nu eindelijk waar ik haar wil hebben. Maar kan nu niet verder. Ik wil op den duur wel les hebben, maar moet nog overleggen. Paard is ook al dertien.

Ik snap wat je bedoeld: je wilt gewoon doortrainen omdat het nu zo goed gaat. (of zie ik dat verkeerd)

Dertien is niet zo oud hoor Tong uitsteken

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:34

Ja dat wil ik, en mischien zit er in de toekomst nog wel een wedstrijd of les of weet ik veel... haha, ma da is niet mijn directe plan.

Maar ik kan nu eerste zes weken niet rijden, maar ik wil wel dat paard leert juiste spieren te gebruiken. Wil haar weer door lichaam krijgen en over de rug dat is mijn eerste doel. Maar dat moet met longeren, ik ben net uit gips mag niet rijden,

nou wil ik graag een bruikbare oplossing?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:35

Maar vind discussie voeren ook wel leuk haha, je leert ervan en ik kan het wel hebben. Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:38

Is er nergens een veldje in de buurt waar je zou kunnen trainen? Of iemand anders in de buurt die een bak heeft waar je in zou mogen rijden?