Silver @ onderlinge B2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Silver @ onderlinge B2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:25

Hallo iedereen, hierbij het allereerste HAW topci van Silver en ik, op wedstrijd nog wel.

Niveau: Niks. We zijn nog niet op officiele wedstrijden gestart, we trainen wel op B niveau met een paar simpele L oefeningen.

Training: de laatste tijd ligt de nadruk vooral op het correct en secuur rijden van de oefeningen, zijn concentratie erbij houden, en veel ontspanning. Het probleem waar we voornamelijk tegenaanlopen is zijn spanningsopbouw, door zijn temperament stapelt hij heel makkelijk spanning op en knapt dan op een gegeven moment, nageeflijkheid is dan te vergeten de rest van de training.

Over het topic: Dit was onze allereerste wedstrijd samen, een onderlinge in de B. Van een groot succes kan ik helaas niet spreken omdat hij heel kijkerig was en meteen begon te 'spoken' toen we de ring binnenreden, ik heb hem proberen te kalmeren en ben stug doorgereden.

Mijn eigen opmerkingen:
Er was nog veel te veel spanning, mijn benen liggen vaak te ver naar achteren en hier en daar zijn pianohandjes te zien. Ook moet ik me niet zo laten beinvloeden door de zenuwen; hierdoor vergat ik dat hoeken doorgereden moeten worden en voltes rond moeten zijn.

De foto's zijn met een gsm, gemaakt, ik vond ze echter duidelijk genoeg, enkele onduidelijke heb ik in links gezet.
Hier komen ze!

1. Hier begon hij met 'spoken.'
Afbeelding

2. Na een tik.
Afbeelding

3. Kalmeren.
Afbeelding

4. Ferm vooruit drijven.
Afbeelding

5. Terugrijden na middendraf.
Afbeelding

6. Draf.
Afbeelding

7. Aanzet middendraf.
Afbeelding

8. Middendraf.
Afbeelding

9. Weer op de hoefslag na middenstap.
Afbeelding

10. Flink belonen na afgroeten (mag eigenlijk niet)
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Onduidelijke foto's:

13. Wegschieten.
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... ilver5.jpg

14. Draf (hier duidelijk de nageeflijkheid weg door de spanning)
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... lver22.jpg

15. Galop
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... ilver4.jpg

16. Halthouden (weer die spanning)
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... lver12.jpg

O ja mijn punten waren helaas niet denderend; 167 met een 7 op zit en houding, 6 op effect v/d hulpen en een 8 op verzorging. Maar al met al vond ik dat het heel goed ging, zeker als je de geschiedenis van de pony bekijkt. (een enorme stuiteraar) Ik ben heel trots op mijn ventje dat hij alsnog zo goed naar me probeerde te luisteren. Allebei hebben we zeer veel ervaring opgedaan.

Onderbouwd commentaar is altijd welkom, afkraken niet.
Groetjes Lara

Ir111

Re: Silver @ onderlinge B2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:28

Ik zie een setje!!! Haha!

Goed dat je gewoon stug doorgereden hebt. Als je wat vaker kunt starten zal de spanning vanzelf wel minder worden (bij hem en bij jou). Ik vind Silver echt heel leuk hoor! Ja

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:38

Ziet er goed uit hoor voor zo een gespannen paard! Het komt vast helemaal goed met jullie, gewoon vaak oefenen. Lachen En goed dat je gewoon bent door gereden!

Ik had hem alleen geen tik gegeven toen die het allemaal een beetje spannend vond. Maar dat is mijn mening.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:56

goed dat je zo doorgereden hebt!
ziet er goed uit, een beetje gespannen maar dat is logisch.
blijf wel op je pianohandjes letten!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:58

Dat is bij Katsbek of niet? Dacht het al direct toen ik B2 zag staan, dat hebben ze niet vaak. Sta je ook daar?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:59

Leuk ponytje...!!!!!
Goed dat je hem hebt doorgereden.
Leuke kleur:)
Veel succes verder,met je paardje Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:00

speedy_cindy schreef:
Ziet er goed uit hoor voor zo een gespannen paard! Het komt vast helemaal goed met jullie, gewoon vaak oefenen. Lachen En goed dat je gewoon bent door gereden!

Ik had hem alleen geen tik gegeven toen die het allemaal een beetje spannend vond. Maar dat is mijn mening.

Tja ik weet de precieze situatie daar niet maar ik had hem ook tik of een schop gegeven want als je teveel gaat "kalmeren/belonen" enzovoort maak je het zelf alleen maar spannender voor het paard. Gewoon negeren en doorgaan met de; klaar met die onzin er is niks aan de hand- instelling! Lachen Toch is het goed gekomen, en jullie zijn een leuk team Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:04

@Ir111: ja een setje. Haha!

@speedy_cindy: Daar heb je gelijk in, maar ook wist ik niet precies wat ik nu moest doen, belonen/straffen.

@XxroosjexX: idd die pianohandjes!

@femmiel: Bedankt! Haha!

@Niine: Dat is idd bij Katsbek, maar ik sta in Roosteren. Lekker dichtbij gelukkig, ben er naartoe gereden te pony. Lachen

@Joceline: Bedankt! Jou post is helemaal van toepassing, ik was echt aan het twijfelen. Uiteindelijk toch voor stug doorrijden gekozen. (foto 4)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:09

Lara_Silver schreef:
@speedy_cindy: Daar heb je gelijk in, maar ook wist ik niet precies wat ik nu moest doen, belonen/straffen.

Ik had het gewoon genegeerd wanneer hij zo zou doen. Belonen zowieso niet en straffen had ik ook niet gedaan. En zodra hij netjes loopt dan zou ik hem wel belonen.

Maar op zo'n moment is het ook moeilijk om precies het goede te doen, dus ik begrijp je reactie wel.

Joceline schreef:
Tja ik weet de precieze situatie daar niet maar ik had hem ook tik of een schop gegeven want als je teveel gaat "kalmeren/belonen" enzovoort maak je het zelf alleen maar spannender voor het paard. Gewoon negeren en doorgaan met de; klaar met die onzin er is niks aan de hand- instelling! Lachen Toch is het goed gekomen, en jullie zijn een leuk team Lachen

Ik zou het ook niet belonen of kalmeren maar gewoon negeren en doorgaan zonder tik. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Lachen

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:17

ik zou het indd ook gewoon negeren er is geen reden voor om zo gek te doen dus ik zou gewoon stug door rijden, gek doen doet ie maar in zijn vrije tijd.

xdonnaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:40

Ik vind het heel erg knap dat je zo goed doorzet met je paard ik vind hte trouwens een heel erg mooi paard en ziet er lief uit ik denk dat als jullie veel oefenen jullie er wel zullen komen
succes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:56

@speedy_cindy en manonxxlove: Jullie reacties kloppen, in dit soort gevallen is negeren eigenlijk het beste. Daar ga ik op letten de volgende keer. Lachen

@xdonna1: Heel erg bedankt! Knipoog

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:58

ik weet ook niet wat de precieze aanleiding voor de tik/schop was, maar als hij bijvoorbeeld niet meer vooruit wil, wordt negeren vrij moeilijk Knipoog

knap dat je bent blijven doorrijden tot het einde van de proef.
jullie zijn een heel mooie combinatie om te zien, de puntjes om aan te werken heb je zelf al aangegeven.
komt wel goed met je stuiteraar Haha!

Miez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:13

Heel erg leuke pony! (of is het een paard? ) Je zit best netjes! Die spanning ken ik maar al te goed..heb er ook zo een die spoken kijkt! mijn eerste proef resulteerde ook in die punten..en heb er ook voor gekozen om hem niet te straffen maar ook niet te belonen. Maar er is hoop;) ik heb nu 6 proeven gereden en het gaat echt een heel stuk beter!! hij kijkt vele malen minder en is ook lekkerder te rijden. En ik vind jullie een heel leuk setje dus dat gaat vast helemaal goed komen!

Ps: Je mag wel belonen als je hebt afgegroet hoor! als je hebt afgegroet is je proef klaar..het enige wat je nog moet doen is via A de rijbaan verlaten..tenminste..dat is nu zo in de B weet niet of er veel verschil zit tussen de B en de B2..

Nou heel veel suc6 nog!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:42

@ fojoe: bedankt voor die fijne post! Ja

@ Koko: Het is een pony. Maar dan is dus toch nog hoop voor Silver en ik. Haha!
Ik moet zeggen dat ik zo blij was dat de proef voorbij was, dat ik 2 m voor de A al een bocht maakte naar de 'uitgang'. Bloos

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 06:54

als ik die pony zie moet ik stug aan mijn pony tijd denken en aan de pony die ik toen reed Haha! ook zo een leuke blauwschimmel
met 2 blauwe ogen smokey heete die, die was zo onwijs gaaf Haha!

ik vind het super leuk uitzien en erg goed dat je lekker eigenwijs door gereden bent.

en na het afgroeten mag je zeker wel belonen

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:09

Wat een leuke pony, de eigenwijsheid straalt er vanaf!!!
Wat zal hij sterk zijn met die dikke nek..
Verder ziet het er leuk uit hoor.
Grappig profiel heb je!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:39

@onley: haha ik denk dat ik later ook zo op mijn ponytijd ga terugkijken. Haha! bedankt voor je fijne post!

@Mar77: ja idd, hij kan zich heel sterk maken met die nek van hem! Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 16:19

Nog iemand tips?

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:16

Leuk paard! Goed dat je hem zo hebt aangepakt! Netjes na dat ie gesteigerd en gebokt had.Knipoog

xxMarrrr

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:24

Leuke pony! en opzich netjes gereden voor een 1e keer. Knipoog
commentaar: probeer je tenen naar binnen te houden & wat me opviel is dat je op sommige foto's je onderbeen naar achteren legt.
Ik denk dat als je meer traint op ontspanning enz. dat hij best leuk kan lopen.
veel succes.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:15

Geweldige powny:D Hoe groot is ze?

Tsja de spanning is te zien maar daar is nu weinig aan te doen. Ik zou zeggen: Lekker veel wedstrijdjes rijden zodat ze er aan went. En idd, let op je benen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:20

Hij staat op de achterbenen, dan krijgt die van mij ook een lel, of het uit spanning is of uit jolligheid boeit me niet, dat moeten ze gewoon niet doen! Knipoog Dus die tik is volkomen terecht! Als die dan nog bokt naar mijn zweep zou ik flink pissed worden. Een paard heeft te luisteren. Hij mag best spanning tonen en twijfelen maar dan gaat ie stil staan en niet de idioot uit hangen met steigeren, das puur de ..... uithangen. Clown

Knap dat je zo kan reageren ondanks de spanning van wedstrijd, al bij al vind ik het er eigenlijk niet eens zo slecht uit zien. Tuurlijk hij is gespannen maar je lijkt goed te reageren, blijft rustig in je handen enz. Heel netjes Ja

Leuk dier ook Lachen Als die eens een beetje meer ervaring heeft en minder gespannen is gaat dat nog een hele leuke sportpony worden Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:25

erg goed dat je gewoon door bent gereden. Het heeft gewoon tijd nodig voordat je paard er aan gewend is en gewoon de rust bewaren en geduld hebben. Mijn advies aan jou? gewoon lekker zo doorgaan en dan zul je de vruchten kunnen plukken van al je inspanningen want jullie zijn een mooie combi ! En je zit ook zo relaxed mogelijk houden, probeer niet met de spanning van je pony mee te gaan...succes!

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:26

ik ben het met pharagirlke eens.. een paard mag gespannen zijn wat hij wil.. maar hij heeft het niet te proberen op zijn achterbenen te gaan staan of te gaan bokken! dat zou ik ook bestraffen, zodat ze dat leren. trappen naar de zweep komt helemaal niet voor in mijn woordenboek, dan zou ik er dus nog een tik achteraan geven, zodat ze dat ook afleert. verder vind ik inderdaad ook dat je het netjes opgelost hebt! de volgende keer dat je op wedstrijd gaat zal de spanning al veel minder zijn!
ik vind het een super leuke pony! je gaat er wel mee komen als je zo door gaat!!
ga wat vaker op wedstrijd, of van te voren op andere plaatsen trainen, zodat ze vaker onbekend terrein ziet, dan komt het helemaal goed!