Ik snap iets niet, en denk er elke keer over maar kom er gewoon écht niet uit..

Ik rijd nu 2 pony's, die rijd ik nu een jaar op wedstrijden.
Dressuur lukt ons gewoon écht niet, elke keer in de 170 en we komen niet verder..

Nou lopen ze ook écht niet de sterren van de hemel, en ik ga geen jury's de schuld geven

Maar dat is gewoon dat onze dressuur niet goed is..
Ik heb 1 winstpunt gehaald, dus ik mag iig springen.
Nou in de zomer, augustus.. ben ik met 1 pony (de oudste) beginnen met springen.
Want jah de oefenparcoursen in de privéles gingen goed, dus nu ook maar is door pakken. Gewoon proberen!
En later de jongste pony er ook bij gepakt, en dat gaat eigenlijk met beide pony's gewoon wonderbaarlijk geod

De jongste pony gooit nog wel is een keer een balk, of is nog een keer kijkerig maar toch hij springt, hij let op en die balken/weigeringen is ervaring en z'n karakter (heel springerig/kijkerig en snel nerveus) En met die andere pony gaat het gewoon super goed, foutloos.. 2e x ofzo drect al 2e prijs nou super toch?
Máár wat ik dus niet snap, wáárom gaat het springen wel goed? Waarom kan ik daar wel gewoon goed rond rijden en tempo wisselingen en écht mijn ding rijden? De pony's letten dan ook op, denken mee en voelen véél fijner aan. En waarom lukt het bij de dressuur niet? Ze worden chagerijnig als ze de ring in komen, en zo gauw ze thuis door hebben dat we met dressuur bezig gaan komen ze er lekker tegen in onwijs eigenwijs zijn en tjah we komen haast niet verder...
Ondanks de privélessen, de clublessen dat de eigenaresse altijd helpt en we echt heeeeel vaak aan die dressuur werken want dat moet gewoon goed gaan!Ik vind gewoon dat we gewoon tussen de 175 en 185 minstens moeten eindigen op concour en niet tussen de 165 en 175...

Maar mijn vraag, wat is het probleem of waar kan het aan liggen?
Moet er misschien wel bij vermelden dat de pony's springgefokt zijn, maar dan zouden ze toch gewoon niet zo chagerijnig moeten worden van de dressuur?
Bij de eigenaresse lopen ze beter, maar die rijdt de oudste ookal v.a. z'n 3e jaar en die is nu 11.. en die zitten gewoon op b-niveau... wel iets hoger als mij maar toch.. de jongste rijdt nu ook iemand anders op en met eigenaresse kan die ook héél vervelend zijn en hij doet eigenlijk precies hetzelfde beide pony's overigens, dus lijkt me sterk dat het aan mijn eigen rijden licht? En dan nog vind ik het vreemd dat dressuur niet gaat, springen wel.
Sorry voor het lange verhaal...

En die stoppen ook écht niet