Ik geef sinds kort les aan een meisje die op mijn pony rijd, ik wil ook nog even erbij zeggen dat ik totaal niet veel van der verwacht, ik bouw alles rustig met der op en geef haar de tijd om het allemaal goed op te nemen. ik wil gewoon iets leukers voor haar bedenken.
Nou zijn er wat minpunten bvb:
- De voltens gaan moeilijk
- afwenden is lastig
- gebroken lijnen gaan minder.
daar bedoel ik mee dat ze haar binnenbeen niet goed gebruikt bij de voltens, ze leert heel snel en dus de 2e les deed ze het beter, daarna ging het eigenlijk nog beter, tot vandaag. ze was helemaal de draad kwijt. Ik heb haar weer meegeholpen en het op een rustige manier uitgelegt.
Afwenden vindt ze best moeilijk, als ik bvb zeg, bij A afwenden berijd ze dat niet goed voor, ze trekt Killy (zo heet mijn pony) gewoon in 1x om. Ik heb haar al uitgelegt dat je een wending moet voorbereiden, ze snapt het nog niet helemaal.
Bij gebroken lijnen gaat dat het zelfde, ze trekt Killy ook zomaar om.
In de les (we rijden ongeveer een half uur tot 3 kwartier) zijn we heel erg met die punten bezig en met meerdere dingen wat fout gaat. Ze krijgt 2 keer in de week les van mij en 1x om de manege. Ik verdeel het wel, dus de ene keer doen we dit en de andere keer dat, maar toch herhalen. Omdat het ook best saai begind te worden en het best moeilijk is dacht ik: Ik moet het een beetje leuk voor der maken, dus ik ben van plan volgende les wat balkjes neer te leggen en zo het wenden door de balkjes te oefenen als jullie het begrijpen? en dan zo ik allerlei maniertjes, voor de rest wil ik er nog wat aan toevoegen maar ik weet niet wat?
Weten jullie mischien hoe je een leuke speelse les kunt geven, ik wil zoiets 1 of 2x in de maand gaan doen en voor de rest gewoon les (mischien weet iemand ook wel leuke dingen die ik kan behandelen in de les om zo alles te verbeteren en het toch op een leuke manier te doen)
Dus als je iets weet, maak een tekening bij paint ofso of brand hieronder maar los (wel duidelijk graag haha)

Alvast bedankt
& sorry dat het zo een lang verhaal is geworden, korter kon ik het eigenlijk niet maken.
) daarnaast moet het gewicht verplaatst worden van zitbeenknobbel