Leo KWPN (v. Expert x Ulster) lekker @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Leo KWPN (v. Expert x Ulster) lekker @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:31

Hallo,

Ik heb vandaag even wat foto's geschoten van Leo, Leo is 2maanden terug geopereerd aan zijn oog. We zijn nu weer ongeveer anderhalf maand aan het werk, en hij pakt het weer lekker op, af en toe een dipje (wil soms ook teveel),

Hij zit verschrikkelijk moeilijk waardoor ik vaak voorover val, ik heb hem nu 2 en half jaar, en ik begin nu pas door te hebben hoe ik het best op hem kan gaan zitten, ik doe me best, en merk dat het al beter gaat, doorzitten is op hem ook verschrikkelijk, en dat gaat ook al beter. Mijn zwakke punten vind ik zelf, dat ik te streng kan zijn met m'n binnenhand, kijk vaak naar beneden.
Ik heb leo vandaag met pelham gereden, omdat ik eerts een rondje naar buiten ben geweest, en anders is hij voor mij echt te sterk, ik ben van plan om volgend jaar met hem te gaan starten, Leo weet alle oefeningen nog (was voorheen M2) maar niet met mij. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik heb eigenlijk geen stap foto's, maar heb hem uiteraard ook gewoon gestapt Clown ,
alle tips zijn welkom Knipoog maar natuurlijk wel lief blijven voor mij Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Hier mijn hele strenge binnenhand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nog een paar plaatjes van buiten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hij vond het heerlijk buiten Clown
Afbeelding
en als laatst een moe paard Tong uitsteken :
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nati op 18-10-08 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xFrieske

Re: Leo lekker @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:37

Whahaha je ziet echt dat hij geniet, nou super hooor!!! Ik zou me handen niet zo naar me toe trekken telkens, het lijkt op een foto wel alsof je bijna tegen je buik aan zit. Verder uhhh probeer te blijven zitten op je kont, en je benen te houden op zijn plaats, en je tenen naar binnen in plaats van naar buiten. Verder leuk stelletje zoals ik al had gezegd, ik zie echt dat jullie van elkaar genieten Haha!

Btw.. wel Evillachje hoor, bij de foto waar je boven zette: hier heb je mijn strenge binnenhand Clown

Roos_s

Re: Leo lekker @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:49

wat leuk paardje !!

Ben alleen bang dat het bit te streng inwerkt voor dit paard. Heb idee dat hij voor niet echt wegkomt... Als je denk ik met gebroken trensje rijdt dat tie dan nog leuker in beweging uitkomt...
Loopt ook nog op voorhand, probeer achterhand meer te activeren en dan wordt het nog leuker (is goed te zien bij draffoto, een been staat bij een foto nog op weg...)

veel succes nog!

Limanade

Re: Leo KWPN (v. Expert x Ulster) lekker @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:16

nais peerd Haha!

het ziet er buiten de bak veel ontspannender uit dan in de bak Haha!
probeer ook iets trotser te gaan zitten Knipoog
en op sommige foto's loopt hij achter zijn loodlijn.. lijkt wel.. of dat is vertekend door de foto
iets minder strenge hand geven

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:26

super mooie foto's
alleen probeer je stang teugel er iets meer bij te pakken als dat mogelijk is. ..Haha!
voor de rest super hoor

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:58

Ik reageer nooit op haw maar wil nu toch even iets zeggen:

Het ziet er super uit! mijn paard mist ook haar oog sinds December en ik weet wel hoe het is Ja

Mij schrikt het niet af. Het verbaast me toch altijd weer hoe mooi ze het kunnen doen.

Nogmaals: ziet er goed uit en ga zo door OK dan!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:20

Chapeau! het ziet er goed uit en het is super leuk dat hij blijkbaar veel vertrouwen in je heeft met deze omstandigheden. Rijtechnisch heb ik maar een opmerking, in draf op de baan zijn twee foto's waarbij de achterhand al los van de grond is en een voorbeen nog op de grond staat. Dit wijst er op dat hij niet 100% bergopwaarts loopt. (wat hij wel duidelijk doet in galop) Dus iets meer proberen op de achterhand te rijden.. veel succes!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:33

hij ziet er goed uit nat, en je houding is al stuk vooruitgegaan hoor sinds ik weg ben bij poel..

Probeer idd alleen die kleine momentjes ook voor je te blijven kijken..

Verder ga zo door !!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:04

Je hebt echt een onwijs stoer sprekend paard met hele leuke gangen!
Oef.. let wel op die binnenhand, die komt wel erg streng in inderdaad. Wel fijn dat je jezelf ervan bewust ben!
Ga er lekker mee aan de slag en dan kom je er wel!
Succes

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:31

hoi mensen bedankt voor alle berichten,

@Roos_s : ik had dit bit echter ook alleen in omdat ik dor de polder ging rijden, in de bak gebruik ik hem nooit want dan is het niet nodig, maar ik vind dat buiten rijden voor zoal hem en mij leuk moet zijn en niet alleen voor hem als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog .

@saphyra, dit bit is een pelham en niet stang en trens dus begrijp niet zo goed wat je bedoelt Lachen ?

@Flevolander , dank je wel, ja ben al helemaal gewent, vind het ook wel een beetje stoer staan Bloos .

@webster543 : dank je wel, dat was idd ook het eerste wat mij opviel dat ik de foto's zelf zag, dat is ook ons moeilijkste punt het op de achterhand rijden, hij vind het echt heel moeilijk.

@luxket : tanks bonnie, ja hij gaat echt met sprongen vooruit.
Verder iedereen nog bedankt voor de reacties
En verder nog meer mensen met tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:42

Leo!!!! Kwijl Hij ziet er echt super uit!!
En dat achterbeen van hem is echt gaaf, nu nog zo draven in de proeven Haha!

Uh..tips. Het valt me op dat je erg achterin je zadel zit en je mag wat meer trotser gaan zitten met zo'n paard onder je kont!

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:01

Ik dacht precies hetzelfde als Evy, wat een achterbeen heeft dit paard!! Zorg er wel voor dat je continu contact houdt op de teugels, evenveel in beide handen. In de laatste gallopfoto in de bak zie ik een volledig loshangende binnenteugel. Daarnaast je teugels tien centimeter korter en je handen naar voren, zo geef je jezelf ook wat meer werkruimtje!!
Succes

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:14

Ik vind iedere foto eruit zien alsof je flink het gas erop hebt, ik zou wat meer activiteit in het achterbeen en rust willen zien waardooor je automatisch meer gaat verzamelen.. Verder valt het mij op dat het paard op geen 1 foto schuimt, maakt ti zich wel eens sterk op je hand of kantelt die wel eens zn hoofd?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:22

Hey, nathalie. Weet niet of je me nog kent? Maar ik heb twee jaartjes terug stage bij jullie gelopen op poelenburg.
Het lijkt wel of leo van kleur is veranderd of mijn herinering is wat verbleekt haha.
Maar ziet er top uit.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:07

Heey ik ken dit paard..
Was van een vriendin van me (Stefanie) van vroeger toen ik nog regelmatig op manege Poelenburg kwam.. Ik vond het altijd zo'n reusachtig groot dier Knipoog
Leuk om hem weer eens op de foto te zien! Succes samen

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:27

heej!
wat een leuk paard heb je! was me nog helemaal niet opgevallen dat hij een oog mist, stoort ook helemaal niet vind ik.

het rijden ziet er fijn uit, alleen indd op die sterke hand letten.

en even een reactie op een eerdere reactie hier, het wil toch niet altijd wat zeggen als een paard neit schuimt? mijn paard schuimt onder het rijden ook niet, alleen als ze heel gespannen is en dan vind ik het dus niets positiefs Tong uitsteken

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:32

dat je paard zo sterk is in de hand betekend dat je hem op je hand rijd. altijd met je benen en zit blijven rijden want het paard wordt alleen maar sterker

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 18:06

uh....@ BenB : volgens mij gaat dit over mij en mijn topic...Leo is zeker niet sterk in me hand weet niet waar je dat vandaan haald....dus weet niet tegen wie je het nou hebt?

@_Lonneke, dank je wel, sterke hand Bloos ...stja ik ben me er van bewust, ik weet ook waardoor het komt hoor, ik wil af en toe nog wel eens scheef zitten en als ik dan en volte wil maken gaat mijn paard (als ik scheef zit) niet de volte op of druk naar buiten, en onbewust pak ik dan mijn binnenhand erbij.

@ Ja klopt, ik heb bij hun idd Leo vandaan, heb zelf op poelenburgh gewerkt Knipoog En ja,,,hij is best groot ja Tong uitsteken

@wemkelover: ben jij Bauke soms? nee hoor hij heeft nog steeds dezelfde kleur...hij moet alleen nodig geschoren worden....altijd zo'n klus, hij is nooit zo braaf Bloos

@Romyv: Nee hoor had het gas er niet op (buiten wel ja, maar in de bak niet), hij maakt zich niet sterk, en kanteld ook zijn hoofd nooit.

@javospost: Ik hou mijn hand idd vaak te veel bij me, zal er op letten.

@ Evy, tsja....als ik dat nou eens voor elkaar zou krijgen Clown , ach, het gaat in ieder geval zeker de goeie kant op.
en uh.....dat ik achterin mijn zadel zit, komt grotendeels omdat ik nog niet helemaal in dit zadel pas, moet ik nog wat meer voor kwijt, maar ook dat gaat de goede kant op

Dank jullie wel allemaal!

leuk zo al de reacties, nog mensen meer tips?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:11

_Lonneke schreef:
en even een reactie op een eerdere reactie hier, het wil toch niet altijd wat zeggen als een paard neit schuimt? mijn paard schuimt onder het rijden ook niet, alleen als ze heel gespannen is en dan vind ik het dus niets positiefs Tong uitsteken

Met schuimen bedoel ik zn mond he.. Wanneer een paard zn kaak loslaat en het bit goed aanneemt, gaat het automatisch schuimen.. Dat is een natuurlijk reflex geregeld door het lichaam.. Dus het zegt 99 van de 100 zeker wel wat als een paard niet schuimt! Al schuimt de ene gemakkelijker en meer dan de ander..

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:08

Schitterende combinatie..wat een prachtpaard! Ik ben er helemaal weg van!
Hoe gaat het rijden met 1 oog? Heeft hij er veel moeite mee? (Niet te zien overigens op de foto's!)
Succes nog!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:10

Schitterend paard. Kleuren geheel naar mijn smaak (spiek maar eens in mijn profiel Knipoog )
Ik denk dat de aanleuning nog mooier wordt en vooral gedragen beeld gaat geven zodra jij je handen meer gaat dragen. En vooral je paard op 2 teugels gaat rijden.
Voor de rest, lekker zo door blijven gaan. Goed werk verricht je daar zeg!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:14

hey de halfbroer van mijn Nicky!

Ik herken zoveel van Nicky in die van jou, vooral zijn galopmechanisme, heel grappig om te zien.

Ik zou zeggen doe je schouders naar achteren, ga trots zitten, en probeer je knieen niet aan te klemmen. Steunen op je beugels en je knie vrij houden, zodat je de schouder niet 'dichtknijpt'zeg maar. Dan krijgt hij nog meer ruimte van voren.

edit: tiepvaut
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 23-10-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:18

Woouw die achterhand Kwijl Super!
Commentaar is al gegeven Haha!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:22

@zoepahhpaula : nee ik merk helemaal niks aan hem met rijden (maar scheeld ook al dat hij er sinds 2 jaar van goed zien, heel rustig aan beetje bij beetje blind is geworden.
@Dagmar_k , heb idd even in je profiel gekeken, ik zag het ja, jij heb er ook zo 1
@Mindfields : tanks! Hoe id nicky qwa karakter?

Nog meer mensen met tips en/of commentaar?