Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Succes!!!
Dan zit je ook minder stevig
Twiggy2008 schreef:Goed op je zitbeentjes zitten, meegaan met de bewegingen en niet klemmen. Zo doe ik het. Oefening baart kunst, hoor. Succes!!!
Oh, nog een vraagje; waarom rij je zonder zadel?
Idd zorgen dat je je benen niet per ongeluk omhoog haalt, gewoon goed je hielen uitdrukken en goed op je kont zitten 
xMarit schreef:Dan span je je spieren en ga je juist meer hobbelen. Het is de kunst om ontspannen te zitten en met de beweging mee te gaan (zo ver mogelijk)Idd zorgen dat je je benen niet per ongeluk omhoog haalt, gewoon goed je hielen uitdrukken en goed op je kont zitten
Edit: Jasmijn_Goos was me voor
jodi schreef:Oefening van Sally Swift:Trek je benen op tot je knieen elkaar raken boven de schoft.Je achterwerk schuift dan in de goede positie die je vasthoud terwijl je je benen weer laat zakken.Dit is de positie waarin je heupen het meest mobiel zijn om de beweging van je paard te volgen.
Maar een hoog opgooiende Fries is niet echt een lolletje
jayva schreef:Inderdaad, een keer oefenen met een voltigeersingel, je benen worden dan iets langs de singel "gedwongen" waardoor het makkelijker wordt om ze te ontspannen. Het wil ook wel helpen om (net als bij voltige) even alles wat je geleerd hebt over hakken en tenen los te laten en je voeten losjes naar beneden te laten hangen met je tenen naar beneden en iets naar buiten wijzend(je knieen ook). Ik weet dat het moeilijk is, ik kon ook niet goed doorzitten op een fries maar na het met een voltigesingel gedaan te hebben lukte het uiteindelijk wel.
Misschien kun je bij jou in de buurt voltigelessen nemen?
Dat is echt ontzettend goed voor je zit. En vooral altijd proberen om je bekken, heupen en benen los te laten.
horselove154 schreef:Waarom je niet mag knijpen kun je vergelijken met een nat stuk zeep..
Als je in dat stuk zeep knijpt glijd het tussen je handen maar als je het losjes vast houdt (niet knijpen maar ook niet je hand open houden) kun je het stuk gewoon vast houden!
Snap je??
judith_irene schreef:misschien proberen met een barebackpad. Ikzelf heb een tuiger die ook vreselijk hoog opgooit. Zonder zadel kan ik het draven ook niet uitzitten, met barebackpad gaat dit stukken beter. Doordat je niet glijd hoef je voor je gevoel minder te knellen waardoor je meer ontspannen gaat zitten.
sieta87 schreef:Een beetje achterover zitten kan helpen. Maar een barebackpad is inderdaad erg handig. Het is zeg maar een soort dekje met een singel eraan vast. Je glijdt niet zo, maar voelt de bewegingen van je paard wel stukken meer dan met een zadel. Dit is wel een duidelijk plaatje ervan (even uit een ander topic gehaald):
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EJTITPPF
Fab_Love_Emm schreef:Twiggy2008 schreef:Goed op je zitbeentjes zitten, meegaan met de bewegingen en niet klemmen. Zo doe ik het. Oefening baart kunst, hoor. Succes!!!
Oh, nog een vraagje; waarom rij je zonder zadel?
oke bedankt! als ik klaar ben met het rijden dan stap ik vaak zonder zadel uit, goed voor mijn beenspieren:P en dan probeer ik een stukje te draven, maar waarom juist niet klemmen>?
horselove154 schreef:Waarom je niet mag knijpen kun je vergelijken met een nat stuk zeep..
Als je in dat stuk zeep knijpt glijd het tussen je handen maar als je het losjes vast houdt (niet knijpen maar ook niet je hand open houden) kun je het stuk gewoon vast houden!
Snap je??