Armani weer eens at work op de foto gezet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armanii

Armani weer eens at work op de foto gezet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:50

Doei!

Vandaag heerlijk gereden in het zonnetje en janise heeft foto's gemaakt, mocht ook vandaag in haar set Haha!

Het rijden gaat laatste tijd al stukke beter, alleen we hebben wel 1 moeilijk punt; de galop.
En dan vooral linksom, het is op de foto's ook wel te zien, zodra hij iets begint te ontspannen, gooit hij z'n schouder + kont soort naar binnen (springt ook vaak over), ik probeer dit op te lossen door me binnenteugel naar binnen te doen, zodat hij zijn schouder hol maakt, en zo mooi rond buigt, maar het wil niet echt lukken, dus ik zou graag tips hebben om dit op te lossen; het naar binnen vallen en scheef maken in de galop!
verdere tips zijn ook altijd welkom. Knipoog

1. losstappen.
Afbeelding

2. andere kant op.
Afbeelding

3. los galoperen.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. rechtergalop.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. hier is duidelijk het probleem te zien.
Afbeelding

9. hier gaat me hand.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. even teugels op maat pakken
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Zou graag tips willen hebben! Lachen

Ik merk zelf wel al op , dat ik vaak me onderbeen te ver naar achter heb liggen.
Groetjes, Deborah

__Kirsten__

Re: Armani weer eens at work op de foto gezet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:55

leuk beesje
probeer wat rechter op tezitten,je vald wat naar voren
en je ook ook last van kapstokjes,probeer je tenen naar binnen tedraaien
verder hou ook bij los galopperen contact met de mond
veel sucses

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:55

Hihi.. Leuke foto's hoor!! Haha!
Een paar kleine dingetjes, kan ook wel aan mij liggen hoor! Haha!
- handen goedbij elkaar houden en boven de manen, niet alle kanten op!
- niet te veel naar de grond kijken, paard veranderd niet van kleur (als het goed is Lachen
- en de hakken goed naar beneden houden, al is dit maar een klein beetje, kan aan mij liggen!!! Bloos

Maar verder hele mooie foto's en je paardje loopt heel mooi, ga zo door!!!

Groetjes lotte_wessel Pling

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:56

Deborah ik vind het al een stuk verbeterd! Haha!
en idd wat je zelf aan geeft je binnenhand naar binnen te doen Ja
-maar let er op dat je je hand niet te ver naar je been toe gaat halen.
-Ook proberen je been niet te ver naar achteren te leggen.
-Ook mag je wat meer naar achteren met je bovenlichaam gaan zitten en in de galop op je kont blijven.

Morgen komt het helemaal goed ik duim voor jullie Haha!

Kusje Janise

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:57

Je onderbeen ligt inderdaad wat ver naar achter.
Verder vind ik echt een belangrijk punt dat je (vooral linksom)
vreselijk inwerkt met je binnenhand. Probeer je binnenhand altijd voor te houden en van je af, jij hebt je handen eigenlijk precies andersom, je ziet ook dat je paard daardoor zijn hoofd kantelt. Als je stelling wil vragen moet je je hand opzij doen en niet naar je toe.

Mooi paard verder en veel succes!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:03

Ik denk dat jou binnenhand het probleem is, en niet je pony die 'zijn binnenhand naar binnen gooit'. Op sommige foto's zit je ook scheef (naar buiten, knik in je heup), en daardoor zakt je pony inderdaad naar binnen toe. Ga recht zitten, neem desnoods een zeep als hulpmiddel om meer stelling te krijgen en probeer je binnehand meer onder controle te krijgen in plaats van laag in te zetten...
Ook doordat je je onderbeen zo ver weg hebt liggen, raak je van boven uit balans (ik kijk even over de hele lijn zeg maar!)

Neem dit niet te zwaar op, maar ik kan het niet anders verwoorden Knipoog Ik bedoel het opbouwend! Jullie hebben zeker potentie! Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:04

Wat een mooi paard! Kwijl
Die kleur staat hem goed!
Probeer je hakken wat meer uit te drukken en je handen wat meer op dezelfde plaats te houden. Ze gaan nu een beetje alle kanten uit.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:10

Super mooi paard en mooi setje!!!
Jullie zijn een leuke combinatie!!!
Tip: Handen ontspannen, het ziet er nogal streng uit. Maar voor de rest ziet het er al erg goed uit vind ik Lachen

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:11

super leuke paard heb je en mooie foto's. Probeer eens je bekken te kantelen want op elke foto zit je voorover en dat komt omdat je bekken niet goed gekanteld is. Je moet echt gaan zitten en omdat je nu op de voorkant zit ipv op je zitknobbel val je naar voren en krijg je een hefboomeffekt met je benen die dus naar achteren gaan. Dat bekken kantelen kan je ook heel goed zonder paard doen en zal je in het begin best wel moeite geven. Ik denk dat jouw probleem van naar binnen vallen daar ook mee te maken heeft, in sommige gevallen geef je hierdoor ook de verkeerde hulpen met je benen.
Probeer met je instructeur dit op te lossen. Het komt best goed met jullie samen.

sammy_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:14

echt een super leuk paard heb je probeer alleen bij het los rijden contact te houden met je paard

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:22

Relax, paardrijden is leuk!!! Ik krijg geen gezellig beeld bij de foto's; de ruiter zit een beetje in elkaar gebogen, neemt onnatuurlijke houdingen aan, toont gespannen en dus idem voor het paard.

Ga lekker gezellig, rechtop op je paard zit, lekker makkelijk. Denk maar dat paardrijden oersimpel is, stapje naar links, overgangetje naar voren, voltetje hier, gebroken lijntje daar. Maar dwing je paard niet! Vráág hem om de volte op te gaan, om stelling te nemen, om bol te worden in de bovenlijn. Blijf zelf vooral ook rechtop zitten, jij hoeft geen verticale stelling aan te nemen Knipoog

Ik denk dat daar ook je galop probleem zit. Laat je instructrice eens goed naar jullie kijken, ik heb ook heel grote problemen met de galop gehad, door zowel fout van mijzelf als pony. Van liever lede (na ¾ jaar) gaat het vrijwel altijd goed míts ik correct zit, maak ik een fout, doet hij dat ook.
Probeer je houding te analyseren; wat doe ik met aanspringen? Blijf je dan ontspannen, of kruip je in elkaar, blijft je binnenbeen ontspannen en lang en gaat je buitenbeen een klein beetje naar achteren, of niet?
Zelfde met het galoperen zelf; zit je zelf ontspannen, hoe is je houding, zit je rechtop, knik je niet ergens in, zijn je schouders wel gedraaid in de goede richting?

Ik hoop dat je er samen met je instructrice wat aan kunt gaan doen, want je hebt een erg leuk paard onder je kont en de draffoto's tonen mooi ruime gangen.

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:13

ziet er goed uit
ikga mee met het commentaar Ja
En het setje staat erg goed Haha!
welke camera gebruik je? erg mooie en scherpe fotos

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:22

Je hebt em lekker aant lopen, En jouw dekje *slijm.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:21

Wat een knapperd! Leuk koppie zit erop Lachen

Ik ga mee met de rest mee wat betreft je houding. Je valt voorover, waardoor je je benen te ver naar achteren legt. Je tenen steken ook regelmatig naar buiten, dus ik zou je spoortjes nog even aflaten tot je een correcte beenhouding hebt. Ook vielen je handen me op. Op een aantal foto's is je binnenhand te streng, ook zou je ze meer mogen dragen. En als laatste: je hebt een prachig paard, maar probeer toch vooruit te kijken en blijven zitten in galop.

Succes!

Rafiki_Lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:47

Mooii beetsje =)
Je houding vind ik dan wat minder(de rest blijkbaar ook):je tenen meer naar binnen,contact blijven houden en vooral RECHTER zitten!
Succes!

Armanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:11

dankjulliewel voor de leuke reacties + tips.
ik ga er op letten en zitten zeker nuttige tips voor me bij Schijnheilig

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:05

Jullie zijn een leuke combinatie!!! Ziet er echt goed uit.
Tips : ik kan mij goed voorstellen hoe gij voelt en op zich is er niet zoveel verkeerd dat je eens je hand opent, maar probeer daarbij op een aantal zaken te letten. Goed zitten, is zeker een belangrijk punt, in galop verlies je precies een beetje je evenwicht. Het is jou paard die zich aan jou moet aanpassen, niet omgekeerd, blijf rustig zitten en duw met je binnen been tegen je singel, opdat hij naar je buitenteugel toe springt.
Laat hij moeilijk de binnenkaak los en lukt het niet op de gewone manier, is even je teugel openen geen probleem. Let daarbij dat je genoeg met de andere teugel mee geeft en geef na (een over de manenkam strijken) voor je je hand weer netjes op zijn plaats zet. Dit mag niet langer dan een paar galopsprongen duren.
Een leuke oefening is bvb cirkel verkleinen en vergroten in galop. Het vergroten gebeurt dus met je binnenbeen goed aande singel en hem zo naar buiten drijven.
Succes

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:43

Hartstikke leuk paardje heb je Ja
Kan geen extra commentaar geven op wat al eerder is gezegd.
Wel vind ik dat je de neusriem een gaatje mag laten zakken.
Succes en geniet van je paard!
Mooi setje trouwens Knipoog

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:19

Op foto 7 ( en een paar andere ) krijg ik het idee dat het zadel je niet helpt een goede houding aan te kunnen nemen. Je zit dan niet in het midden van het zadel, maar meer op de lepel waardoor je wat naar voren komt en je onderbeen naar achter gaat. Het zadel lijkt kwa zitting niet te klein. Ik weet niet wat het is met je zadel, maar heb je zelf ook het gevoel door het zadel wat naar voren te zitten? Bij foto 4 heb je wat spanning lijkt het. Probeer je schouders los te houden en een knik in je ellebogen te houden je rechterhand wat lager en je linkerhand wat hoger en naar voren te steken. Dus precies anders om dan je nu doet, net zoals QuickSilver aangeeft. Succes!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:33

Leuk beestje hoor, set staat hem goed!

Door de manier waarop jij met je binnenhand inwerkt, kan hij eigenlijk niet anders dan omspringen in de galop. Probeer goed op je kont te gaan zitten, je binnenhand te ontspannen en je paard met je buitenhand kaarsrecht te maken.
Als hij daarbij echt naar binnen valt, kun je op een volte gaan rijden en deze in galop gaan vergroten en verkleinen om meer aandacht voor je been te krijgen. Let erop dat je hierbij niet meer druk op je binnenhand neemt, maar de grootte van de volte juist met je buitenhand en binnenbeen (of buitenbeen bij het verkleinen) aangeeft.

Ik weet zeker dat als je hem recht maakt, hij nog beter gaat lopen!

mis_honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:16

leuk beestje, alleen meer op je kont zitten en benen niet zo ver naar achteren

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:53

Echt een heel leuk paardje!
Ik sluit me aan bij voorgaande opmerkingen over je houding. Maar vooral bij de opmerkingen van Lysander! Doordat jij in de gallop meer gaat vragen met je binnenhand zie ik je buitenhand naar voren gaan. Bedenk dat je je paard rijdt op je buitenteugel. Hem in de gallop rechtmaken voorkomt dat hij zijn kont, en daarmee vaak zijn hoofd naar binnen doet. Probeer inderdaadde oefening met volte openen en sluiten en focus daarbij op je buitenhand. Om meer gevoel te krijgen bij het rechtmaken van je paard kun je hem op lange zijdes eens naar buiten stellen.... Zelf netjes rechtzitten en naar voren denken...
SUcces!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:36

Wat is dat met je onderbeen? Ga eens op je kont zitten, dan liggen je benen ook gelijk goed!! Haal je beugels er een maand vanaf en maak dan nog eens foto's, je zal zelf versteld staan van het verschil!!!

Ik vind het contact niet heel goed, of je hand is te streng of je hebt geen druk.. Komt dit omdat je een onrustige zit heb en daardoor ook een onrustige aanleuning of is het andersom?

Iig genoeg om aan te werken.. je hebt een super gaaf beestje en het ziet er verder wel heel netjes uit..

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:02

Leuk paard!

galoppeer je hem altijd zo los?

tip: teugels wat korter nemen, en hem dan wat ronder rijden, en je handen wat dichter bij elkaar op dezelfde plek houden, dus sturen met je benen, en niet zo vaak aansporen gelijk, bij 1 keer! want bij de laatste foto's valt dat erg op, amar ver mooi hoor

ik hoop dat je er wat mee doet
gr

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:13

Mooi paardje! Wat zit er eigenlijk rechts op z'n gezicht? Of is dat gewoon glans..
Erg mooie kwaliteit foto's!! Alleen die lucht op foto 12 ziet er niet best uit! Knipoog