Door de activiteit die je van haar vraagt, zal ze vanzelf nageeflijk worden, maar je moet er wel wat voor doen, dmv contact houden. Eerst impuls, daarna pas nageven. Ik weet niet of crossmonster bedoeld dat je ze van voor 'in de krul moet trekken'. Waarschijnlijk heeft ze het een beetje ongelukkig verwoord.
Ik denk dat ze bedoeld dat je de activiteit (energie) van de achterhand moet opvangen van voor. Zo zal je paard nageven en blijft de activiteit in het lichaam.
Laat je je paard met lange hals een beetje snel rondjes draven (overdreven uitgelegd, dit is niet op jouw gericht

) dan zal de energie van de achterhand zomaar uit je paard vloeien zonder dat er iets mee gebeurd is. Het loopt dan als het ware van achter naar voren weg.
Ik denk dat ze dat bedoeld, maar dat kan ik niet voor haar zeggen

Dit is dus heel wat anders dan een paard in de krul rijden. Dan laat je de achterhand niks doen en ben je alleen maar gefocust op het hoofd. Er zit dan geen activiteit in het achterbeen, waardoor die energie dus niet van achter naar voor kan worden gebruikt.
Op foto 5 zie je dat je wel op de goede weg bent. Ze bied zich aan, nu moet jij daar nog een beetje meer energie 'opwekken' en van voor opvangen, dat ze net iets met haar neusje richting de loodlijn gaat. Ik vind dat je nu op de goede weg zit! Wellicht kan een goede instructrice je verder helpen