Na het aandringen van sommige
waag ik me dan ook maar ns aan HAW. Sinds een paar weken rijd ik dit knappe toppaardje van mijn instructrice ( trots
). Het is een 13 jarige ruin met als afstamming Weltmeyer II x Ramiro. De bedoeling is om hem vanaf deze winter op B niveau te gaan starten.
De foto's zijn genomen tijdens een priveles. Zat er hier de 10e keer op ( ongeveer).
* Ons niveau : Paard is door mijn instructrice uitgebracht in de Lichte Tour , maar niveau van de ruiter is momenteel B.
* Waar zijn we mee bezig : Omdat ik hem nog niet zo vaak gereden heb, en omdat hij zo fijn aan de hulpen staat, zijn we elkaar nu vooral aan het aanvoelen. We werken hard aan de basis : zorgen dat hij ontspannen & over de rug loopt, overgangen maken , uitvoeren van 3 correcte basisgangen,... Maar het is wel verleidelijk om af en toe eens n wat moeilijkere oefening erbij te nemen..
* Wat kan er beter / welke problemen lopen we tegenaan :
Ik ben als ruiter nog net iets té actief op mn paard en wil te veel doen: Hierdoor word het voor hem onduidelijk , omdat ik teveel hulpen in 1x keer geef ( onbewust).
Stelling en lengtebuiging gaat vaak nog moeizaam ( vooral tijdens de stap. ( en overgangen naar de stap)
Als ruiter moet ik zelf ook letten op mn benen : durf deze al wel eens optrekken. En zo zijn er nog wel 101 aandachtspuntjes...
Ik krijg nu 2x week priveles met hem.
Begin november maken we ons debuut...Zijn we er klaar voor?
Handige tips zijn heel welkom!!

# 1 handen rechtop!!

# 2

# 3

# 4

# 5

# 6

# 7

# 8

# 9 hier mag ik wel recht blijven zitten

# 10
Filmpje van de 2e keer met hem rijden :

Maar nogmaals, toen zat ik er voor de 2ex op. Ondertussen hebben we toch al iets vooruitgang geboekt!