Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en daarbij heel snel en ontiegelijk lenig is... (dat uit zich bijvb zelfs bij enkele best goede ruiters dat hij mét de juiste hulpen toch nog met gemak in de verkeerde galop aanspringt alsof het zo hoort hihi...)
beginnertjes krijgen dus sowiso eerst zitlessen enz voordat ze alleen mogen rondrijden, want dan gaat elly een beetje tegenwerken. ze bokt niet ofzo, maar gaat gewoon lekker de andere kant op dan zij willen

maradhja schreef:En veel mensen die zeggen dat je op alle paarden kunt rijden zijn vaak manege ruiters. (die kennen niet anders)
Dit is niet bedoelt om deze ruiters aan te vallen, maar een eigen paard is toch net wat anders.
maradhja schreef:En veel mensen die zeggen dat je op alle paarden kunt rijden zijn vaak manege ruiters. (die kennen niet anders)
Dit is niet bedoelt om deze ruiters aan te vallen, maar een eigen paard is toch net wat anders.
Nimmy schreef:Wat ik voor mezelf een fijne bevestiging vind dat mn paard goed gereden is dat bijna elke andere ruiter er zo mee weg kan rijden. Hij accepteerd ook de leiding van andere mensen (mits ze hem overtuigen van hun capiciteit als leider)..
Ik denk dat op een normaal gereden paard de meeste mensen wel zo weg kunnen rijden, mits ze ook op een normale manier met het paard omgaan en niet pats boem allerlei gekke dingen vragen...
Zelf kan ik echt niet uit elk paard t maximale halen wat erin zit, maar dat ligt dan bij mijn eigen onkunde en niet bij t paard...
En dat een paard je moet liggen is deels waar, maar als ruiter heb je t vermogen je aan te passen aan t paard, soms moet je gewoon een andere weg inslaan dan je gewent bent omdat t beter werkt voor t betreffende paard...
maar hij is gelukkig wel erg eerlijk.