Nashua @ Uden, Z1 (oefenwedstrijd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua @ Uden, Z1 (oefenwedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:32

Pas heb ik met nashua in Uden een oefenwedstrijd gestart. Omdat we binnenkort een overstap naar het Z1 gaan maken, leek me dit een supergoede kans om daar vast eens van te proeven.
Thuis in de training zijn we op het moment toch wel met een aantal dingetjes bezig. Vooral met mij eigenlijk.
- het wennen aan de stang en trens (2 teugels, best lastig in het begin, en ik moet zeker opletten dat de stang mooi los blijft hangen)
- Het appuyement. Het appuyement opzig gaat erg goed, alleen ga ik tegenhangen en dan houd ik hem tegen in zijn beweging. Nashua is natuurlijk weer zo braaf om lekker door te walsen, maar het is zeker een aandachtspunt. Het rare is dat ik in de travers bijna altijd wel goed meedraai.
- het achterover hangen. Het word steeds beter, maar soms komt mijn lelijke oude zit nog om de hoek kijken, maar het is al enorm verbeterd.
- Thuis ben ik elke dag bezig met het scherp maken en houden van nashua, ik vind dat zijn achterbeen er steeds beter onder zit, maar soms mag hij nog wat beter blijven zitten.
- Het staakgedrag van Nashua is zo goed als verdwenen (voor de mensen die Nashua al langer kennen)
- de kapstokjes van mezelf, die ook al enorm verbeterd zijn, maar af en toe nog even hoi komen zeggen.

Nashua liep best lekker deze wedstrijd, hij was fijn aan de voorkant en achter scherp genoeg. Ik kon het proefje zo doorrijden en dat resulteerde in 223 punten. Ik was harstikke blij met deze eerste Z wedstrijd.
de jury had gezegd dat ik een paard heb met veel cadans en swung, dat hij heel bruikbare gangen heeft en dat hij over veel kwaliteiten bezit. citaat: 'Je ziet meer slechtere dan betere'. Mijn dag kon niet meer stuk natuurlijk Bloos

Ik heb ook nog een ITP topic, zeker een kijkje waard!
[ITP] mooie foto's van Nashua door MissBambi

Al bij al een super geslaagde wedstrijd.
De foto's zijn gemaakt door MissBambi op bokt. Heel erg bedankt Haha!

De eerste paar zijn van het losrijden:
Soms nemen we al een wisseltje mee:
Hier heb ik mijn binnenhand wat strak, dit is een momentopname.
1.
Afbeelding

Ik neem tijdens het rijden voortaan regelmatig even een stop om nashua gerust te stellen en hem even te belonen, het is en blijft een staker, en ik merk dat dit ontzettend veel profijt heeft!
2.
Afbeelding

lekker opwaarts drafje, onwijs blij met dit plaatje, hij gaat mooi zitten, is er achter goed bij en is mooi bovenin. Jammer dat ik wat inzak.
3.
Afbeelding

stukje middengalop
4.
http://img370.imageshack.us/img370/3517 ... 054iu8.jpg

lekker galopje ( ik leg hier mijn been aan om de achterhand iets naar binnen te gaan zetten op de volte, waar Nashua lekker los van word, ik prik hem hier dus niet)
5.
Afbeelding

mooi vierkant en gesloten halthouden
6.
Afbeelding

een keer de grote volte opdraaien, hij mag hier van mij ietsjes meer gaan zitten, maar toch een fijn beeld. Ik hang te veel achterover
7.
Afbeelding

pasje verruimen, ook nog iets te veel achterover in mijn schouders
8.
Afbeelding

een pasje later, waar ik me meteen corrigeer, haha Bloos
9.
Afbeelding

weer even naar dat rustpunt en belonen
10
Afbeelding

vragen hoeveel er nog voor me zijn
11.
Afbeelding

vhv middendraf, waar ik voor mijn doen verassend goed recht zit in een middendraf Knipoog
12.
Afbeelding

inzet uitgestrekte draf, hier duikt hij teveel, op de volgende foto zie je dat ik hem gecorrigeerd heb
13.
http://img370.imageshack.us/img370/5427 ... 084lm2.jpg

vhv uitgestrekte draf (dit bedoel ik dus)
14.
Afbeelding

appuyement, dit puntje dus, dat ik tegenhang.
15.
Afbeelding

halve grote volte contragalop
16.
Afbeelding

op AC lijn richting het afgroeten
17.
Afbeelding

Heleen_B

Re: Nashua @ Uden, Z1 (oefenwedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:42

Wat een geweldige plaatjes! Echt heel fijn Ja
Je zit idd nog wat achterover. En tijdens het appuyement zit je tegen. Maar volgensmij ben je je heel bewust van je eigen fouten Ja
Heel veel succes in de Z1! Mocht je trouwens met bandages rijden?

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:42

Wat een prachtig paard Kwijl
Ik vind jullie een mooie combinatie Ja

Eigenlijk geen commentaar, op sommige foto's hang je een beetje achterover, let daar op Knipoog

Veel succes nog samen Lachen

chermey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:43

ik vind over het algemeen je paard erg netjes lopen.
goede hoofd-hals houding en los door het lijf.

waar je zelf wel op moet letten is bijv bij foto 1, dat je op je kont blijft zitten en je benen lang maakt.

je trekt je hakken op, en dat is zonde van het plaatje!

veel succes!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:45

ziet er netjes uit mooie combinatie
heb eigelijk geen commetaar maar het moet hiero
let op je handen dat je die wel recht houd
suc6 veder met de wedstrijden!!!!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:55

Ik vind het een heerlijk paardje om naar te kijken, en loopt ook super leuk! Ik vind alleen dat je je houding wel erg nog moet verbeteren, hakken meer uitdrukken/ tenen naar binnen draaien. En niet zo achterover zitten. Zit je paard soms moeilijk door? Misschien kan je het eens oefenen door zonder zadel te gaan draven.
Vind jullie een super leuke combi!
Laatst bijgewerkt door jUst_eVa op 16-10-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:00

jUst_eVa schreef:
Ik vind het een heerlijk paardje om naar te kijken, en loopt ook super leuk! Ik vind alleen dat je je houding wel erg nog moet verbeteren, hakken meer uitdrukken/ tenen naar binnen draaien. En niet zo achterover zitten. Zit je paard soms moeilijk door? Misschien kan je het eens oefenen door zonder zadel te gaan draven.
Vind jullie een super leuke combi!

haha, ik zal eens een keertje een filmpje oploaden, nashua zit echt super moeilijk:P draaft heeeeel groot ruim en gedragen, erg lastig doorzitten Knipoog maar ik leer er steeds beter mee omgaan!

@ Urose,
Het was een oefenwedstrijd, ik mocht dus inderdaad met bandages rijden Lachen

@ de rest, bedankt voor de leuke reacties Lachen

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:08

haha, ik zal eens een keertje een filmpje oploaden, nashua zit echt super moeilijk:P draaft heeeeel groot ruim en gedragen, erg lastig doorzitten Knipoog maar ik leer er steeds beter mee omgaan!

Ja dat maakt het altijd heel anders! In je profiel gestiekt, ook gezien dat je het wel kan Haha! En zo te zien kan je heel veel van je paardje leren Pling

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:10

jUst_eVa schreef:

Ja dat maakt het altijd heel anders! In je profiel gestiekt, ook gezien dat je het wel kan Haha! En zo te zien kan je heel veel van je paardje leren Pling

Thanks Haha! Fijn dat je daar idd ff kijkt, want dit zijn slechts momentopnames, en ik schrok op de foto's eerlijk gezegd een beetje van mijn zit.. Zo slecht is het meestal niet Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:32

Zo te lezen weet jij heel goed waar je aan moet werken, leuk om te lezen! En wat een positieve feedback van de jury zeg, altijd leuk om te horen natuurlijk. En met die punten voor een eerste Z wedstrijd, mag je zeker thuiskomen. Zou ik mogen vragen op welke moment/waarom Nashua staakte, die van mij heeft namelijk zo nu en dan ook de neiging daartoe, en misschien steek ik er nog wat van op, hoe los/loste jij het op? Van goed belonen ontspant die van mij zich ook telkens beter.

Je hebt in ieder geval een plaatje van een paard, welke mooi in de oprichting loopt. Zoals je zelf al zei let erop dat je niet gaat tegenhangen en dat je rechtop blijft zitten, maar ik weet zelf ook hoe moeilijk dat dat is.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:01

echt een plaatje van een paard om te zien.. alleen ik vind jou houding er dan wat slordig bij.
Je zit erg ingezakt en ook naar achteren. Probeer veel trotser op dat mooie paard te gaan zitten.
Dat maakt t geheel een stuk mooier.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:02

wat een prachtig paard heb je echt waar, En hij loopt echt super op de fotos te zien. ook je punten waren super netjes onder HC deelname Lachen
dat over dat belonen dat is een heel handig idee zeg denk dat ik dat ook maar is toe ga passen Lachen
(dus bij deze bedankt voor de tip)

wat ik wel vind is dat je houding erg naar achter is helaas. en je hebt je schouders ook wat raar hangen teminste zo lijkt het op de fotos.
Verder heel vele succes in het Z

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 19:06

Mijn rug moet inderdaad beter,
maar ik moet zeggen dat dit vooral momentopnames zijn, als je bijvoorbeeld het filmpje gaat kijken dat ik gemaakt heb (wat nog niet op de computer staat helaas) zie je dat het allemaal wel meevalt Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:13

paard loopt super, heerlijk dier.
zoals je al zei je eigen houding met name je rug.
maar wat mij ook opvalt is dat je helemaal achterin het zadel zit en stuwt bijna.
probeer helemaal voorin het zadel te zitten zodat je voet heup etc. op 1 lijn is, en niet te zwaar zitten, wat je nu doet. je zit nu op het weekste gedeelte van de rug. hoe verder jij naar voor zit hoe sterker het gedeelte van de rug.

succes verder !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:13

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:28

Zo te zien gaat het steeds beter met jullie!

Probeer eens aan het werk te gaan zonder beugels.
Zal in het begin lastig zijn en je zal spierpijn krijgen maar dan leer je wel voelen hoe je moet gaan zitten oa in je appuyementen.
Heb je spiegels thuis? altijd handig Knipoog

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:26

Frannik schreef:
jUst_eVa schreef:

Thanks Haha! Fijn dat je daar idd ff kijkt, want dit zijn slechts momentopnames, en ik schrok op de foto's eerlijk gezegd een beetje van mijn zit.. Zo slecht is het meestal niet Knipoog

Nee dat begrijp ik. Gewoon lekker blijven oefenen Knipoog Misschien kan je eens zonder zadel draven ofzo Pling

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:28

Nou heb je zo''n lekker ding onder je kont, meid ga er ook neffens zitten!! Een beetje eigenwijs gaan zitten he... Tong uitsteken

Het ziet er goed uit hoor! Wat een aansprekend paard heb je.
Je geeft eigenlijk zelf je probleempunten al aan!
Probeer wat rechter op te gaan zitten. Je laat je schouders hangen volgens mij.

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:01

Waaaaauw wat een knapperd onder je kont !
geweldige plaatjes. ziet er super uit

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:34

wat een ge-wel-dig paard Vingers aflikken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:58

Ik vind dat je behoorlijk vooruit bent gegaan! Fijn beeld en wat een mooie hals heeft je paard!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:26

Oh my Gosh, Wat een lekkr ding(het paard natuurlijk)!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:38

Wat heb je toch een heerlijk dier zeg!! Vind het een super mooi paard en hij lijkt super mooie gangen te hebben Ja
Fijn dat je oefendebuut zo goed ging! Is fijn om dat zo te oefenen he, met een onderlinge ofzo.. Ik ben laatst ook op een Onderlinge voor het eerst M2 gestart, dan kom je er toch mooi achter hoe zo'n proef in elkaar zit en wat je nog moet verbeteren!
Vind dat je je paard mooi aan het lopen hebt, ziet er idd fijn en ontspannen uit maar denk wel aan je eigen houding Knipoog
Succes in het Z1 Lachen

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:39

wow echt super mooi.
De foto's zijn ook super mooi

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:45

Wat een heeerlijk paard man! Ja
Vind het er netjes uitzien, op foto 1 heb je inderdaad een te strenge binnenhand.
Verder vind ik om het plaatje af te maken nog wat meer op je hakken moet gaan letten.
Vind het fijn dat je soms zo'n moment van rust neemt, lekker ontspannen! Perfect!

Ik vind je vriendelijk rijden en veel succes veder nog!