Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Op 2001-06-29 15:17, schreef Sanne:
Nathalie, ik raa het je sterk AF om de eerst te nemen! Dat zijn Argentijnse Doggen, zeer aggresief gefokt en bijten heel snel. Wij hebben er een keertje 1 uit het asiel gehaald, het asiel zei boxer nou mooi niet! Anders was ie mooi niet mee geweest! Doof was ie, maar luisteren deed ie goed naar mij en heel erg lief. Mijn moeder beet ie de hele tijd en mijn zusje ook, na een week beet ie mij ook nog eens!
En nu de kenners uit een boek:
Argentijnse dog:
Groote jachthond
De honden kunnen zeer dominant gedrag vertonen
De hond is beslist geen hond voor beginners, de Argentijnse dog moet een zeer consequente opvoeding krijgen. De Argentijnse dog kan bij verkeerde opvoeding ONVOORSPELBARE KARAKTERTREKKEN NAAR BOVEN HALEN!
Deze honden zijn zeer omstuimig, met katten en andere dieren is de omgang niet onmogelijk, maar ook zeker niet aante raden.(dus geen paardjes), Bedenk goed dat de Argentijnse dog een jachthong is en een kat, schaap of andere dieren ziet als een prooidier. Doofheid komt vaak voor bij dit ras. De Argentijnse dog heeft dagelijks lange wandelingen nodig, altijd aan de lijn, wegens zijn jacht instinct en zeer dominante gedrag tegen over andere honden. Het is ook nodig om met deze hond in training te gaan omdat hij goed onder appel moet staan als hij andere honden waarneemt aan de lijn.
PAS OP: deze honden kunnen ook agressief gedrag vertonen tegenover kinderen en volwassenen.
Dit staat echt in de grote honden enceclopedie, dus pas op, ik zou het niet doen als ik jou was.