Mega hengst Wilke (Z) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Mega hengst Wilke (Z) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:12

Nou Wilke gaat gelukkig nog de goede kant op. Een paar maanden geleden liep hij een blessure op en nu zijn we nog aan het opbouwen. We mogen nu ongeveer een half uur draven en de galop zijn we ook aan het opbouwen.
Nou toen we deze foto's maakte was meneer wat sloom omdat het best wel weer warm was ineens dus hij echt zo iets van pfffffffff Knipoog

Voor de mensen die hem niet kennen:
Wilke is een 9-jarige friese hengst van Fabe. Hij heeft met mij pas 2 Z1 wedstrijdjes gelopen maar toen werd hij helaas kreupel. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ik ben nog steeds HELEMAAL VERLIEFD op m'n knappe vent.

waar me nu aan werken:
- ontspanning, ontspanning, ontspanning (nou dat lijkt me duidelijk)
- lengte in de hals
- activiteit
- souplesse
- kracht opbouwen en conditie

eigen tip: GEEN KAPSTOKKEN! Bloos

erg veel dus.
Als je nog meer wilt weten kun je me altijd pb'en of je vragen in het topic stellen.
Hou het aardig en hou er rekening meer dat we nog in de opbouwende fase zitten!
Foto's zijn vooral van de galop en van het losrijden heb ik er helaar geen.

Nou geniet van deze kanjer

Afbeelding
simpel drafje

Afbeelding
Galopje. ben erg blij met zijn halslengte op deze foto! hij loopt nog niet helemaal bij elkaar zoals het moet maar dat verwacht ik absoluut nog niet van hem de hele tijd.

Afbeelding
Oeh wat kijkt hij ernstig zeg, maar wel al meer bergopwaarts!

Afbeelding
net een moment verder. Pff volgens mij ziet hij echt niets met die voorpluk Bloos

Afbeelding
Beetje wegrijden in de galop. Net iets te veel lengte voor het beeld, maar liever dit dan dat hij zijn kin op z'n borst doet Knipoog

Afbeelding
Kijk hier willen we naartoe, bergop!

Afbeelding
raaaaaar moment Tong uitsteken maar k vond hem wel mooi omdat ik wel tevreden was over mezelf (en dat gebeurt niet vaak!)

Afbeelding
Kijk dat gaat ergens op lijken! Hier ben ik erg blij mee!

Afbeelding
nog even een schepje er bovenop wat betreft berg op Haha! knappe Wil!

Afbeelding
ja en toen wilde hij weer even zijn trucendoos opentrekken (zijn favorite ding --> Piaffe) maar daar was ik het niet helemaal mee eens aangezien hij dat nog niet mag. Maarja hij wil zo graag dus echt kwalijk kan ik het hem ook niet nemen

Moment later:
Afbeelding
Wilke GEEN PIAFFE! wat denk Wilke --> GAAAAAAAAN
ja dan krijg je dit haha heel goed achterbeen gebruik maar een ruiter die een beetje de balans kwijt is haha (tja krijg je hej met een fries met van die grooooote gangen)

Afbeelding
nog een beetje verruimen. Helaas niet scherp en met een vreselijk hoofd van mij, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden.

edit: er is ook en itp-topic
[ITP] Over Macho gesproken... Wilke itp

Nou dat waren ze Haha!
Laatst bijgewerkt door snoeppig op 07-10-08 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pony_Arie

Re: Mega hengst Wilke (Z) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:17

zo ik ben nooit weg van friezen mar jij heb zeker een heeeelle mooie fries!!!ik ben helemaal wel van je fries!
ik moet jammer genoeg cometaar geven
niet op alle foto's maar je moet wel opletten op je pianohanden
heel veel suc6 met hem jullie komen wel veder
mooie combinatie

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:18

vind het echt een geweldige macho.

vind hem nog steeds erg kort lopen.
zou je niet eerst wat meer basis erbij kunnen pakken voordat je hem zo hoog opkropt. want daar zijn friezen heel goed in.
ben wel benieuwd hoe dit paard loopt als je hem bijv lang en laag instelt. basis is toch het belangrijkste!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:18

dankje!
Ja die was ik er iid vergeten bij te zetten, pianohandjes en kapstokjes haha ik blijf er op letten maar het blijft moeilijk, als je druk bezig bent met je paard goed voor mekaar tekrijgen is dat het eerste wat erbij inschiet haha

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:21

_Lott schreef:

zou je niet eerst wat meer basis erbij kunnen pakken voordat je hem zo hoog opkropt. want daar zijn friezen heel goed in.
ben wel benieuwd hoe dit paard loopt als je hem bijv lang en laag instelt. basis is toch het belangrijkste!

ja jammer genoeg heb ik daar geen foto's van, maar ik heb hem eigenlijk alleen even voor de foto's opgepakt. Zeker nu we aan het opbouwen zijn rij ik hem ik denk 80% van de tijd lang laag over de rug.
Alleen in de galop doe ik dat niet omdat hij dan te veel uit elkaar loopt en dit geen positief effect heeft het herstel van zijn blessure.
Je moet me maar op mijn woord geloven Knipoog maar lang een laag loopt hij best makkelijk. zolang er voldoende activiteit is gaat dat echt super goed!
Hij heeft nou eenmaal snel de neiging wat kort te worden maar dat gaat echt steeds beter....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:21

helemaal prachtig!!!ik moet wel lachen om jou gezicht!!
Zooooo geconcentreerd,het resultaat mag er dan ook wezen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:22

Normaal reageer ik nooit op HAW (wordt toch weer verwijderd Clown ) maar ik moet nu toch even een reactie plaatsen Haha!

Wat een ge-wel-dige fries zeg Lovers Supermooi ding met supergangen, zeker als je nagaat dat ie een blessure gehad heeft!

Rijtechnisch commentaar: Uhh... ik denk dat het een ontspannender beeld geeft als je m af en toe wat meer lengte in de hals geeft Lachen . Ook mag ie op sommige foto's meer bergop maar het merendeel is echt OK dan!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:25

Persoonlijk vind ik hem beter dan eerdere topics, goed zo nu en dan nog kort in de hals, maar ook op momenten goed op lengte. Mooie foto's waarbij hij meer op achter gaat zitten. Verder vind ik dat je erg netjes zit. Ik zie een stijgende lijn. Ga zo door!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:26

Kwijl Wat blijft het toch een prachtige fries!!

Wat mij opvalt is dat hij veel de oren na opzij/achteren heeft. Doet hij dit altijd??
IK vind hem goed lopen en inderdaad beter te ver na voren dan met zijn kin op de borst. Maar volgens mij loopt hij nu niet meer zoveel te diep als voor de blessure. Of heb ik dat verkeerd?

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:27

Wouw, wouw, wouw. Zo dat lijkt me duidelijk. Vork
Wat een ontzettend mooie fries! Vingers aflikken
Maargoed dat weet je zelf denk ik ook wel haha.
Even commentaar zoeken, probeer misschien net iets ontspannender te zitten, veel succes verder! Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:28

WIL !!!!!!
Lekkerding dat het is Tong uitsteken

haha en ik zie ze toch een beetje ( pianohandjes Tong uitsteken) ik denk dat je gewoon op zoek bent naar nog een carriere naast de paardjes alleen dan in de muziek Tong uitsteken
hhaha

Meis het zijn super leuke foto's en het rijden gaat weer helemaal goed komen. vind het knap hoe jullie het toch weer blijven over winnen Knipoog

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:30

nou meid,van mij alleen maar complimenten!!!!
vind je er super netjes opzitten,en je fries is geweldig.
enige comentaar dan voordat dit berichtje verwijderd word....
hou je tong binnen en doe je mond dicht Haha! Knipoog Clown
maar dat zal niet meevallen als je zo geconsentreerd aan het rijden bent.
vind je helemaal top meid,gaat weer helemaal goed komen met jullie
super!!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:31

Wat een mooi beest

Ik vind je aanleuning erg verbeterd!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:32

Wat een mooie Fries Afgod Die manen ook!! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het een hengst?
Jullie gaan zeker weten heel ver komen! Pling ( commetaar dat er bij moet! idd soms piano handjes) maar verder echt top! OK dan!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:32

@geerke: ja als ik ergens een hekel heb is het aan mijn gezicht als ik aan het rijden, maar k kan er echt neits aan doen haha hoe vaak je het ook zegt tegen me, als ik druk bezig ben trek ik weeeer van die gekke bekken.

@Aranel: Dankje! Ja ik rij hem ook het grootste deel, zeker nu we aan het opbouwen zijn lang en laag. Las ik hem dan even oppak en ik merk dat hij weer wat meer spanning krijgt ga ik gelijk terug naar lang en laag om de ontspanning weer op te zoeken.

Nikka: ik ben het helemaal eens met dat hij beter loopt dan eerdere topics. We zijn nu veel meer een team samen, ik ken hem nu veel beter en weer beter hoe ik met problemen (zoals dat te diep lopen) om moet gaan.

@biancanij: ja zeker als ik buiten rij. meneer wil dan nog wel eens denken: MERRIES!!!!!! en dan gezellif lopen hinniken en mij negeren. Nou dat heb ik er snel even uitgestampt want daar had ik geeeeeeen zin in. ik zorg er telkens voor dat hij zijn aandacht bij mij heeft en niet bij zijn omgeving. Vandaag denk ik dat hij bijna altijd op de foto staat met zijn oren naar voren of achteren (zou ik ook doen als ik als ik mijn oren naar voren doe een boze ruiter heb haha)
hij loopt idd veel meer op lengte nu en daar ben ik ooke cht blij mee. we hebben er vanaf het moment dat ik er weer op mocht veel aandacht aan besteeds en dat heeft zijn vruchten afgeworpen!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:36

wow jullie gaan wel snel! haha

@Skip_Bo: ik zit soms idd wat gespannen maar dat komt omdat ik, zeker met verruimen in draf, moeite heb met hem uit te zitten haha maar dat gaat al beter:P

@flamon: ja ik wil de nieuwe Wibi worden! haha

@amazone77: wow wat een complimentjes Knipoog heel erg bedankt! en ja ik ga echt een keer een curus doen van "hou kijk ik normaal bij inspanning". Echt ik erger me daar zo aan maarja als het het rijden ten goede komt vind ik het best haha

@jUst_eVa : ja hij is helemaal 100% hengst

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:53

ik vind je paard echt prachtig! ik ben zoiezo helemaal weg van friezen,maar de jouwe is echt mooi zeg.. die manen.. echt kicken!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:55

Ohhh prachtig plaatje dit! Wat een mooi dier, met mooie gangen.

En heerlijk die grote bos manen erbij.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:57

Wat een super gaaf dier zeg en die manen!!!! Bloos!

Ik vind het er netjes uitzien. Je ziet zelf jullie zwakke puntjes ook en toch vind ik het allemaal wel meevallen. Heel veel succes en plezier met elkaar.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 22:02

@Solide: dankje! ik vind het ook wel erg belangrijk dat een ruiter zelf zijn of haar zwakke punten ziet, dan weet je tenminste waar je aan moet werken!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:08

snoeppig schreef:
_Lott schreef:

ja jammer genoeg heb ik daar geen foto's van, maar ik heb hem eigenlijk alleen even voor de foto's opgepakt. Zeker nu we aan het opbouwen zijn rij ik hem ik denk 80% van de tijd lang laag over de rug.
Alleen in de galop doe ik dat niet omdat hij dan te veel uit elkaar loopt en dit geen positief effect heeft het herstel van zijn blessure.
Je moet me maar op mijn woord geloven Knipoog maar lang een laag loopt hij best makkelijk. zolang er voldoende activiteit is gaat dat echt super goed!
Hij heeft nou eenmaal snel de neiging wat kort te worden maar dat gaat echt steeds beter....

ik ben benieuwd naar die foto's!

bij de galop doe ik het ook niet hoor met mijn fries. dan gaan ze helemaal duiken.

ik herken het ook hoor, dat kort lopen. bedoel het ook niet als kritiek. meer als een tip!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:09

Heel gaaf dier heb je, heb je deze van de Bartels gekocht? Fijn dat je hem nu weer kunt opbouwen. Iets te lang worden is voor een fries idd minder erg dan het opkroppen. Dat ronde is volgens mij heel makkelijk weer te verkrijgen dus niet druk om maken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:09

*is jaloeeerss!*
Wow, wat een prachtbeest!!! Echt een gaaf dier heb je daar onder je kont! Clown

Rijtechnisch: Let op je handen, die heb je soms een beetje schuin, of pianahandjes en dicht op de hals Knipoog (of dat lijkt door zijn enorme (mooie) bos manen!)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:52

Wilke is een super knapperd.
Heb jezelf nog les bij tineke bartels?

Enige commentaar is dat ik hem graag wat meer op lengte zie. Je geeft hetzelf al aan dat hij daar al moeite mee heeft en dat jullie daarmee aan de slag zijn.
Heb je hem van te voren lekker vwnw gereden voor je hem oprichte?
Lijkt me namelijk, vooral nu je in de opbouwfase zit goed voor hem.
Succes!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:04

Ik hou helemaal niet van friezen, maar die van jou wil ik wel in mijn rugzakje meenemen. SUPER!