Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

magic_lover schreef:te weinig impuls is een logisch gevolg van dat ie dus slecht aan het been is
probeer hem dus eerst beter aan het been te krijgen, en niet door met een spoortje te prikken, dan maak je ze juist slecht voor je been.

magic_lover schreef:Ashley: klopt idd over het spoortje, had mijn reactie misschien iets uit moeten breiden,
maar dacht dat er wel gesnapt werd wat ik bedoelde
maar zoals ik het hier las moest ze veel schoppen om maar een reactie te krijgen,
als je dat ook met spoortje doet, dan krijg je ze nog slechter aan been.
Als je idd met je kuit drijft, en keer kriebeltje met spoortje waar nodig,
kun je imo prima ermee rijden, en is het ook niet verkeerd
begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet tegen sporen, rijd er zelf ook mee,
en ook jonge paarden zodra ze het begrip been doorhebben
Moorke schreef:M'n sporen zijn tussenin denk ik (dus gewone?). Ik heb eerst kleinere gehad, maar deze zijn een beetje langer. En er zit een bolletje op.
Ik moet dus bij een overgang:
-mn been een beetje aanspannen
-dan geen reactie been meer aanspannen (ik denk dat dat wel het beste is) of een schopje, maar daar reageert hij meestal helemaal niet op.
-En dan nog geen reactie, een hele grote beenhulp/grote tik dicht bij het been.
en belonen bij een goede reactie.
Moorke schreef:Ik zal in elk geval eerst moeten oefenen om mn been stil te houden. en lang te zitten. Maar met een staafspoortje, voel je dan beter dat je je paard prikt dan met een kleine spoor? En hoe groot moet die dan zijn? of is daar verder geen verschil in?