Hij was echt super braaf met losrijden, ondanks dat hij wat spanning opbouwde. Deze spanning kwam er vooral uit in de ring (natuurlijk weer een andere omgeving), en dan gaat hij zijn tong uitsteken. Niet over het bit, maar gewoon 'hup, eruit en er weer in'. Dit kost echt veel punten, dus een winstpunt zat er niet in. Was verder erg tevreden over de punten, stonden genoeg 7-ens en ook een 8 op de coupons, en de beide jury's vonden ons een fijne combinatie en moest 'm maar gewoon mee blijven nemen.
Gisteren ook weer weg geweest, naar Harmelen, met losrijden bouwde hij enorm veel spanning op en gingen we nog even errug hard (er speelden kinderen in het grind naast de bak, die hij alleen kon horen, zelfs stoicijnse Erik schrok ervan
), dus hij was érg in de weer met de tong. In de ring had ik al veel meer controle als vorige week, kon er fijner aan rijden dus ben daar héél tevreden over. Als ik op elk onderdeel waar 'tong' als commentaar staat 1 punt optel kom ik in beide proeven op een winstpunt uit.Denk dat de conclusie is dat we maar gewoon kilometers moeten gaan maken op vreemd terrein, want thuis is er eigenlijk nooit wat aan de hand! Als er mensen zijn die ervaringen hebben met bijv. Bach Bloesem hoor ik die graag
, want misschien kan dat het een beetje ondersteunen. Verder moeten we blijven werken aan de lengtebuiging en de oprichting/gedragenheid moet nog veel constanter
.Edsko Takens heeft de foto's gemaakt, waarvoor dank, er zitten een paar hele fijne plaatjes tussen
Zo'n koppie pakt toch iedereen in
... Alleen jammer dat 'ie had besloten zijn hoofd die morgen nog even te stoten

Fijn plaatje met losrijden!

Uitgestrekte stap

En hier kun je dus heel goed zien wat er gebeurt, zó zonde:

Inzet naar middendraf over de middellijn

Héél gaaf plaatje, ben hier heel trots op! Galopperen gaat 'm steeds makkelijker af terwijl hij toen ik net met 'm begon alles nog in 4-takt deed!

Tris flirt nog even met de cameraman tijdens het groeten

Verzamelde stap tussen de keertwendingen

Uitgestrekte galop, beetje scheef, maar toch goed voor een 7

Terug sluiten naar stap voor de eenvoudige wissel

En weer weg in galop, ietwat enthousiast

En klaar!

, dus hij zou inderdaad ietsje afgetrainder mogen. Komt wel weer goed, en niet vergeten dat het nog steeds een Groninger is, die gewoon erg breed en rondgeribt zijn
, hij is zó ongelooflijk lenig met die tong. Toen ik hem net ging rijden liep hij bijna alleen maar met z'n tong eruit en kantelend. Dat heb ik met vriendelijk en eerlijk rijden zo goed als helemaal opgelost. Spanning uiten deed hij toen met enorm afgaan (kop in de lucht en gáán). Nu blijft hij bij me, en komt de spanning eruit door met de tong te gaan rommelen lijkt het wel. Ik hoop (en denk) dat het een fase is waar hij even doorheen moet, hij moet weer op een andere manier leren zijn spanning af te laten vloeien, en ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik hem daar het beste mee kan helpen. Moet ik hem gerust stellen, juist meer aan het werk zetten, 'lichtere' aanleuning opzoeken of meer aanleuning, erg moeilijk op zo'n moment
. In Harmelen zijn de proeven gefilmd en dat is helemaal fijn, dan kun je meteen je gevoel met het beeld vergelijken, erg leerzaam 
Misschien iets voor de tong, een vriendin van mij heeft daar ook last van (haar pony