Niet verkeerd voor een debuut dus.
Ondertussen trainen we door om de M1 nog beter te bevestigen. Over een maandje beginnen de selecties alweer.
Time flies when you're having fun
Anyway, ik werk veel aan de galop. Hij moet nóg losser in zijn aanleuning en vooral het sluiten vindt Vajnic moeilijk. Met beide onderwerpen heeft hij de laatste 2 weken / maand enorm veel progressie gemaakt. Op de foto's is het hier en daar nog wat minder terug te zien, maar ik kan heel goed voelen dat hij losser wordt aan de voorkant en meer vertrouwen heeft in galop. En da's toch wel een lekker gevoel
Foto's zijn gemaakt door mijn broertje

Even aansingelen, Vaj staat geduldig te wachten

Fijn galopje, mooi op het achterbeen en oprichting.
Hier zie je dat ie al veel meer sluit dan 'ie voorheen deed.

Linksom, fijn los in de bovenlijn, iets wat eerder vooral linksom erg moeilijk was

Zoef zoef bochtje door

Stukje schouderbinnenwaarts, niet helemaal vanuit de goede positie genomen.
Hij had meer lengtebuiging dan hij hier lijkt te hebben

De volgende pas, hier is ie beter op 't achterbeen

Pasje middendraf. Mag losser in de bovenlijn en te zien aan mij bedacht ik me dat ook op dat moment

Even scherp maken in de hoek

Sinds kort zijn we ook meer met de contragalop bezig dan alleen korte lijntjes. Nog moeilijk, moet meer sluiten en op het achterbeen, maar hij doet goed zijn best en dat vind ik het belangrijkste. Hij heeft ook hierin al een flinke vooruitgang geboekt.

Nog een fijn linkergalopje, meer gesloten en op het achterbeen dan in het begin

Uit dezelfde serie

Ik ben heel tevreden met de progressie die we momenteel (vooral in training thuis) boeken. We zullen zien hoe het verder gaat
Beugels korter is geen optie i.v.m. het grote risico dat mijn blessure terugkeert.

. Is het een optie om je bontje weg te laten? Dan zit je namelijk automatisch dichter bij je paard en dat lijkt me dan wel zo prettig. Je been komt dan ook wat lager uit en dat lijkt me ook wel mooi meegenomen.
en hij wordt nog donkerder hoor!)