Siou@work (3.5 jarige oo-seven x havidoff)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke1

Siou@work (3.5 jarige oo-seven x havidoff)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:04

Plaats hier voor het eerst foto's van mijn paardje Siou. Siou heb ik eind juni gekocht van Claudia (atseven). Hij was toen een maand of 3 onder het zadel en deed dit alles erg braaf. Hij is erg fijn in de omgang en hij heeft mijn hart gestolen! Wat een toppertje!!

Vandaag reed ik hem voor het eerst in de buitenbak en meneer heeft nergens op gekeken, wat een stoere Knipoog
Ik rij hem nu een keer of 4 in de week en hij gaat erg goed vooruit. De moeilijke punten op dit moment zijn de stelling op de linkerhand en vandaag ging het aanspringen in de galop ook wat minder goed dan anders. Ook moet ik er meer op letten dat ik mooi recht blijf zitten, kantel nu af en toe wat naar voren. Verder doet hij het erg goed!
We vragen voor 2009 een startkaart aan, maar start pas met hem op het moment dat hij stabiel genoeg loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door annelieke1 op 28-09-08 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Re: Siou@work (3.5 jarige oo-seven x havidoff)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:06

Probeer goed naar achter te blijven zitten en meer lengte in de teugels te nemen, hij loopt nu behoorlijk opgekropt imo.
Verdre super leuk paard!!! mooie combi!
en nog succes met evt. wedstrijden!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:08

oeeeh I like your horse:P
Ik vind dat je wel wat rechter mag zitten en misschien
lijkt het zo maar het lijkt wel of je een beetje gespannen dr opzit!!
en misschien je teugeltjes iets langer:) en bij de eerste paar foto's
heb je je handen bij het zadel (of het lijkt zo)
probeer ze te dragen
Verder ziet het dr netjes uit

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:09

Ik vind ook dat hij wat langer in de hals mag. Ook zit je veel voorver, probeer rechtop te blijven zitten. En lachen als er foto's gemaakt worden hè Haha! Verder vind ik dat je een heel leuk paardje hebt en dat je hem leuk rijdt!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:09

Leuk paard!
Ik zou hem alleen graag wat meer over de rug zien, dus wat minder opgericht en graag wat langer/lager. ik vind hem te eng in de hals worden.
Zeker met zo'n jong paard moet je hem nog niet teveel opgericht rijden, anders gaat hij snel de rug teveel wegdrukken. Kijk eens of je vanuit dit punt hem wat meer uit kan schuiven en hem wat meer de hand kan laten volgen. Ik denk dat dit een goede oefening voor hem zou zijn. Ja

Succes ermee!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:11

hey wat leuk dat is bij franken! herken de vangrail!! haha.
ziet er netjes en correct uit, persoonlijk zie ik hem op de leeftijd nog net iets meer met het neusje eruit op sommige stukken.
Succes ermee. En doe ze daar op stal maar de groeten.

gr Wesley

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:11

wat een aansprekend dier zeg! Vingers aflikken

Ik zou hem proberen nu wat lager in te gaan stellen in de hals, zodat ie wat meer over de rug komt, en dan hals wat verlengen zodat neusje op de LL blijft.

nogmaals een erg leuk paard!
ga je vast veel plezier mee beleven Ja

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:13

ik cind het een prachtig paardje, maar ik vind het niet zo'n lekker beeld geven eeerlijkgezegd.... jij moet nog wat sleutelen aan je houding, en je paard loopt echt krampachtig.. hij mag veel vmmer ruimte van voren...

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:14

Dank je wel voor de berichtjes. We werken er ook aan dat hij wat lager loopt en het halsstrekken pakt hij ook al wat aan. Alsl ik hem wat langer laat loopt hij ook wat ronder, maar het is nog niet zo dat dit continue regelbaar is..... wordt aan gewerkt Lachen

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:20

Navidad schreef:
ziet er netjes en correct uit, persoonlijk zie ik hem op de leeftijd nog net iets meer met het neusje eruit op sommige stukken.

gr Wesley

Ja, klopt..... bekend daar??

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 01:13

annelieke1 schreef:
Navidad schreef:

gr Wesley

Ja, klopt..... bekend daar??

ja. ik ben ruiter geweest bij doris van vuuren, waar je tegen aan kijkt als je bij jullie achter op de weide kijkt laat maar zeggen. ik heb een jaarling denk zeker een jaar bij franken in de "opfok" gehad. En mijn tante heeft daar gestaan en een kennisje van mij staat of stond daar met haar paard (susan, van my way en zidane)

maar goed weer effe ontopic, en anders effe verder via pb.. want anders krijgen de mods veel werk hehe!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 02:55

Wat een plaatje van een paard ! Echt een dressuurtypje Lachen

Is ie officieel van de A-jaargang? Gezien Siou niet zijn echte naam kan zijn als ie een 3,5 jarige wpner is Knipoog

De aandachtspunten worden al genoemd, blijf zelf goed rechtop zitten, nu gooi je teveel je gewicht naar voren, dit is voor een jong paard ook erg moeilijk te verwerken.

Verder een flink stuk laten zakken in de hals, meer over de rug, meer van achter naar voor gaan rijden.
Hij loopt nu op alle foto's te hoog, echt te hoog. Dus daar zou ik echt hard aan werken, voor hij er problemen mee krijgt in zijn lijf.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 06:24

Erg mooi paard, ik heb precies hetzelfde commentaar als de andere, ik zou hem lekker lang en laag gaan instellen. Zo drukt hij zijn rug niet weg en kan hij daar lekker spieren ontwikkelen. vwnw dus Lachen

Verder zelf wat meer naar achteren gaan zitten en ik snap dat je paard erg mooi is maar je moet toch echt voor je gaan kijken Knipoog

Wat is je merk zadel? Hij lijkt me onwijs fijn zitten!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:17

Leuk paardje hoor. Mooie kleur ook.

Zou vooral op lang en laag gaan werken als ik jouw was, en natuurlijk de overgangen. Qua houding mag je meer achterover gaan zitten en natuurlijk de handjes rechtop Knipoog .

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:23

Pfoe, wat hoog en kort al voor zo'n jonkie! Ben het helemaal met de rest eens, goed proberen lang en laag te gaan rijden, want op deze manier gaat hij echt zijn bovenlijn al "strak zetten"..
Wel een erg lekker dier zeg! Vingers aflikken

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:18

Zelf wat rechter gaan zitten, handen rechtop en paard mag wat langer in de hals en ronder in de rug.
Verder vind ik het een erg knap ding, gaat vast helemaal goedkomen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:21

Lekker beesje heb je onder je kont!

Let erop dat je hem wat meer lengte geeft hij is pas 3,5 en je mag wat rechterop zitten. Veel succes met hem!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:22

annelieke1 schreef:
Dank je wel voor de berichtjes. We werken er ook aan dat hij wat lager loopt en het halsstrekken pakt hij ook al wat aan. Alsl ik hem wat langer laat loopt hij ook wat ronder, maar het is nog niet zo dat dit continue regelbaar is..... wordt aan gewerkt Lachen

Dan liever te lang en wat onstabiel en wat minder continue regelbaar, dan het op te lossen door hem meer op de hand te pakken en op te richten. Dan leert hij beter op eigen benen en eigen balans.

Wel een super mooi ding! Veel succes!

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:29

Bonechi_ schreef:
annelieke1 schreef:

Dan liever te lang en wat onstabiel en wat minder continue regelbaar, dan het op te lossen door hem meer op de hand te pakken en op te richten. Dan leert hij beter op eigen benen en eigen balans.

Wel een super mooi ding! Veel succes!

Meer in de hand pakken??? Hij heeft zo'n fijne aanleuning, voelt super in de hand! Hoe kom je daar nou bij. Hij loopt ontspannen.... hij heeft van nature makkelijk deze houding en we rijden hem ook wat lager en ronder, maar uit een serie van 100 foto's waren dit mooie plaatjes.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:37

Dat hij van nature in deze houding loopt, wil niet zeggen dat dit ook de juiste houding ís. Lager en ronder is voor zo'n jong dier veel beter!
Gelukkig geef je zelf aan dat je ook laag en rond rijd, maar aan de andere kant zeg je dat dit de mooie plaatjes zijn en dat spreekt dan weer tegen! Dit ziet er misschien wel leuk uit, maar ik zou een foto met een lange en lage hals eerder een mooi plaatje noemen!
Verder denk ik dat Bonechi het "op de hand pakken" niet zo negatief bedoelde als jij nu interpreteert, maar daar kan ze het best zelf op ingaan Lachen

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:39

deniece schreef:
Erg mooi paard, ik heb precies hetzelfde commentaar als de andere, ik zou hem lekker lang en laag gaan instellen. Zo drukt hij zijn rug niet weg en kan hij daar lekker spieren ontwikkelen. vwnw dus Lachen

Verder zelf wat meer naar achteren gaan zitten en ik snap dat je paard erg mooi is maar je moet toch echt voor je gaan kijken Knipoog

Wat is je merk zadel? Hij lijkt me onwijs fijn zitten!

Ja, ik mag inderdaad wat meer voor me gaan kijken Haha!

En het zadel is een kentauer

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:40

Hij loopt ook naar mijn mening opgekropt... Ik raad aan echt naar de ontspanning toe te werken, het plaatje van nu ziet er niet echt ontspannen uit, hij mag een stuk lager en ronder lopen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:41

misschien een rare vraag maar waarom rijdt je met sporen?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:43

annelieke1 schreef:
Meer in de hand pakken??? Hij heeft zo'n fijne aanleuning, voelt super in de hand! Hoe kom je daar nou bij. Hij loopt ontspannen.... hij heeft van nature makkelijk deze houding en we rijden hem ook wat lager en ronder, maar uit een serie van 100 foto's waren dit mooie plaatjes.

je hebt een prachtpaard, een sporttopper als ik het zo zie. Dat ze makkelijk in deze houding lopen heeft dan te maken met aanleg, of je dat al wil op deze leeftijd, op dit moment is een tweede. Ik zie hem op de meeste foto's pal op de loodlijn of erachter. Dat betekent dat als je je hand bij wijze van 10 cm naar voren zou steken, hij zou kunnen zakken en meer over de rug kan lopen. Dat bedoel ik nu met op de hand pakken, ik zeg niet dat je een harde hand hebt, maar je geeft het paard wel de kans om zo te lopen. Hij kan wel steun zoeken op jouw hand, ipv op zijn benen. Ik denk dat hij dan meer ontspannen kan lopen dan op deze foto's. Nogmaals, ik vind het plaatje niet slecht, maar voor een jong ding zou ik hem meer naar de hand laten zoeken.

Nogmaals, als je hem ook lager instelt, prima! Beter voor zijn rug, bespiering. En dan heb je mooi mazzel dat als je ooit toe bent aan het M/Z, hij makkelijker deze richting op kan dan het gemiddelde paard.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:43

vind je paard erg leuk om te zien.
verder zou ik hem langer rijden dus dat hij beter ze rug gaat gebruiken en niet zichzelf opkropt van voren..
mijn pony deed dit ook heel erg.
probeer anders eens niet meteen kort te pakken maar begin van lang en laag rijden en dan steeds wat korter nemen maar wel ervoor zorgen dat ze lang blijft en lager in de hals.

ik moest ervoor zorgen dat hij vanaf t begin lang en laag gereden werd..zodat hij beter ze rug ging gebruiken.
en leerde ze rug niet weg t drukken..
hij hoefde niet meteen gelijk rond t lopen maar in t begin moest hij echt laag over de rug leren lopen dus dat hij nog net niet met ze neus over de grond loopt.
misschien zou je hem ook eens lang en laag moeten gaan rijden want hij heeft best een dun nekje ook en komt dit gewoon niet mooi uit en met lang laag rijden gaat hij meer spieren ontwikkelen
als je hem zo kort blijft rijden gaat hij de foute spieren ontwikkelen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-09-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt