Sinds enkele maanden is men al bezig hem te longeren en toch lichtjes aan het werk te zetten want Casper is op dat jaar al enorm aangekomen! (Iets te veel zelfs!) Ook heeft mijn vriendin er zelf wat met gereden, maar zij heeft er de tijd niet voor in verband met nog een ander paard te hebben...
Vrijdag 26 september heb ik dan voor het eerst op hem gereden... Zij vond dit er goed uitzien en zo ben ik er zaterdag 28 september met veel plezier terug opgekropen om hem beter te leren kennen en vertrouwen te geven in mij en het rijden.
Een echt niveau hebben we dus nog niet, maar we hebben wel vele dingen waaraan we werken (welke ik hieronder zal opsommen):
- Casper is enorm stijf. We werken dus goed aan het buigen rond het been en dergelijke door cirkels te vergroten en te verkleinen, schouder naar binnen plaatsen, ...
- Ie moet nog beter reageren op het been, maar snapt wel wat het wil zeggen.
- Ie is een enorme sterrenkijker (vooral in het begin van het rijden). Alles wat ie hoort moet ie ook gezien hebben. Buiten dat loopt ie meestal wel netjes, en nu nog vaak te diep... Probeer ik op te lossen met hem iets losser te laten en hem vooruit te rijden.
- Casper staat ook veel te dik waardoor ie zijn rug niet 100% goed kan gebruiken... Hopelijk wordt dat beter als hij wat vermagerd. Buiten dat vind ik dat Casper wel mooi beengebruik heeft. Hij loopt echt zelf en wil ook werken.
- Hij volgt nu ook al beter mijn hand als ik hem wil laten zakken... Beetje bij beetje... We komen er wel!
- ...
Ik heb dus nog vele puntjes om aan te werken, daarom dat ik dus graag tips/commentaar wil die me verder helpen. Graag opbouwend dat ik er iets met ben...
Hou er aub rekening met het feit dat het nog maar de tweede keer was dat ik Casper reed... Mijn houding was echt niet goed... Deels omdat ik hem nog niet ken... Ook is hij in draf niet te zitten (toch niet als ie een goed tempo heeft) en ben zo dom geweest mijn chaps aan te doen in plaats van mijn botten en dan zijn mijn benen echt niet te houden... Mijn excuses!
Alvast bedankt voor het kijken!
En niet te vergeten (wat ik bijna vergeten was!): Helliepel, bedankt voor de heel erg mooie foto's! Is een enorme hulp om mijn verbeteringspuntjes te bestuderen!
Ticcie...
1. Eerste minuutjes. Hij loopt al minder met zijn neus in de lucht in vergelijk met vrijdag...

2. Hij kan het wel... (Hij lijkt te hangen, maar dat is absoluut niet zo. Hij is erg licht in de hand.)

3. Weer iets gezien, maar zijn beengebruik vind ik echt wel goed...

4. Niets mis, denk ik...

5.

6. Oefenen op het buigen rond het been. Rechterhand gaat redelijk, linkerhand is erg moeilijk.
Foei voor mij, die binnenteugel mag zo niet doorhangen... Maar ie reageert dus wel goed op hulpen van de buitenteugel op deze hand...

7.

8.

9. Linkergalop gaat goed, rechts is erg moeilijk... In galop is het vooral de bedoeling dat ie doorheeft wat ie moet doen, galopperen dus! Daarom vraag ik hem hier nog niet te veel. Beginnen bij het begin...

10.

11. De laatste drafpassen en de overgang naar stap gebeurden ook met deze halshouding (waar ik best trots op was toen)!

ga zoo door!