linzie voor t eerst bij HAW met nieuw zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

linzie voor t eerst bij HAW met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:36

Hallo,

eigelijk heb ik nog nooit rijfoto's op bokt geplaatst, nu met mijn nieuwe zadel, barefoot london leek mij dat een leuke reden om wat foto's hier te plaatsen!
Wij rijden gewoon recreatief, lekker buitenritjes, dressuurlessen en zo nu en dan een sprongetje.

deze foto's zijn van 2 weken geleden toen ik de barefoot london aan het testen was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even testen ofdat je er ook mee kan springen!! dat kan dus!!

Afbeelding

deze foto's zijn van vandaag, had vrijdag me eigen barefoot london opgehaald Haha!

zijn lekker naar buiten gegaan en me vriend mee op de fiets om foto's te maken! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog even in de bak voor de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

wat vinden jullie van mijn zadel? Haha!

tips en reacties welkom!

groetjes Cherish

Mariek_

Re: linzie voor t eerst bij HAW met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:22

Hey, het ziet er lekker ontspannen uit. Merk je nou verschil nu je een boomloos zadel hebt?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:26

dank je wel!
ja ik merk wel verschil, ze loopt veel ruimer en ontspannener.
met de london liep ze ook lekkerder dan een andere barefoot.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:02

ziet er leuk uit, mooi zadel.
wel moet je je benen wat minder ver naar achteren leggen op sommige momenten.(ik moest commentaar geven)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:20

bedankt voor de tip! klopt inderdaad, ik zou er op letten!

wel jammer, zoveel is er gekeken en dan maar 2 reacties.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:41

Wat een leuk paardje heb je Lachen Mooi zadel ook
hoor. Wat zijn nou precies de verschillen met een
gewoon zadel?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:44

Leuke foto's en idd een leuk paard. maar ik zou je zadel een stukje naar achter leggen. Op de laatste foto's vind ik hem wat te ver naar voren.
Verder denk ook idd aan je hakken Haha!.
(maar ga lekker door hoor hihi )

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:46

bedankt!
ten eerste natuurlijk de boom, ik heb de london met het nieuwe vps systeem dus die verdeeld de druk nog beter.
en ik vind met paard er echt lekkerder(ruimer) mee lopen en het zit ook echt heerlijk!

ja hij moet ook iets verder naar achter, had een banaansingel ervoor gekocht maar weet echt niet hoe die moet en lijkt niet echt te werken.. dus moet zowieso een kortere singel kopen, maar bedankt!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:55

Hoi Cherish. Linzie ziet er goed uit zeg!
Denk indardaad aan je benen en houd je duimen rechtop.
Ik vind jullie echt een leuke combinatie, ik kan echt zien dat je veel vooruit bent gegaan, leuk zeg.
Het springen gaat zo te zien ook erg goed.
Je nieuwe zadel staat haar mooi.
Jullie hebben ook een mooie omgeving om buiten te rijden daar.
Leuk dat je vriend die foto,s wilde maken.
Hoe was de fjordentrektocht gegaan?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:38

heej iris!! alles goed met jou?
ja t gaat goed met lin! bedankt voor de tips!

trektocht was erg leuk! leuke tochten en ook erg leuke overnachtingen!! was weer toppiej! en t weer was helemaal geweldig! we zaten in die eene mooie week begin augustus!

jij leuke vakantie gehad?

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:43

Mooi paardje Haha!
Rechtop zitten en je handen meer dragen. Probeer ook je benen mooi lang en langs het zadel te houden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:33

Hoi Cherish,leuk foto's van jou tegen te komen, ziet er goed uit Haha! .
Mooi zadel! Linz loopt lekker ontspannen zo te zien met het zadel. Veel plezier ermee!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 18:55

heej! bedankt! zit echt lekker t zadel! dus ik heb bij de volgende trektocht geen kontpijn haha

zijn talita der drukkingen al weg? lin heeft alleen nog witte plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:56

hahaha, dat is mooi!
Ik ga ook kijken voor een nieuw zadel, weet aleen nog niet wat ik wil. Daar ben ik mij nu een beetje op aan het orienteren.
Taliet heeft nu wat witte haartje waar de wintervacht doorheen is gekomen. Het valt niet zo heel erg op en ik hoop dat de wintervacht er volledig overheen groeit.

Quinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:32

Ik vind het een leuke pony!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:45

Ik vind de London heel goed bij jullie passen, ligt mooi op je mooie pardje en jij zit er heel netjes in op de meeste foto's.
Ik heb zelf een tijd terug ook de London uitgeprobeerd maar helaas had ik een maat 2 nodig en dus was het zadel veel te groot voor mijn kleine hafje Bloos
En je vriend kan leuke foto's maken Knipoog

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 15:40

bedankt!! helaas ligt mij eigen london die ik vorige week heb gekocht, die je op de laatste paar foto's ziet, niet echt lekker, glijdt erg naar voren.
de london met t blauwe dekje was een testzadel en lag veel beter.
komt denk ik door nieuwe vps systeem.
baal er echt van maar ben bang dat die terug moet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:54

Kun je niet aan een ouder model zonder VPS komen dan?
Die zijn er zo overal toch ook wel 2dehands te krijgen, die oude?
Anders moet je eens een belletje geven bij verschillende verkopers van Barefoot, ik heb laatst het oude model gehad als testzadel van www.stoeterij-angelbeeck.nl , deze was ook te koop en eigenlijk geheel nieuw maar omdat ik deze mensen dus ken mocht ik die even proberen.
Misschien eens bellen of zij hem nog hebben of ergens anders?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 15:56

nou ik heb hem al gekocht, dus ga eerst een kijken wat ik daar kan doen.
mag hem 2 weken op zicht hebben, dus heb nog een week.
dus zij helpt me verder er wel mee.
mja toch erg balen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:59

Ja dat is idd balen, je gaat er dan stiekem toch wel vanuit dat het past.
Hoop dat er een 'passende oplossing'voor jullie komt want ik vond het testzadel erg mooi liggen.

Is het niet zo dat het een tijdje duurt voordat zo'n zadel goed ligt?
Het moet zich neem ik aan toch eerst gaan vormen naar de rug.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:06

ja hoop ik ook, anders misschien toch ander model van barefoot..

ja misschien duurt t wel een tijdje, daar zou die mevrouw over informeren, maar hij schuift echt giga naar voren helaas, en aangezien hij binnen deze tijd nog terug kan, vind ik t een te groot risico..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:08

Ja daarv heb je natuurlijk ook gelijk in, daar is het allemaal te duur voor om zo'n risico te lopen.
Ik ben erg benieuwd of er dan wel een ander model voor jullie passend zal zijn, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:14

cherish schreef:
bedankt!
ten eerste natuurlijk de boom, ik heb de london met het nieuwe vps systeem dus die verdeeld de druk nog beter.
en ik vind met paard er echt lekkerder(ruimer) mee lopen en het zit ook echt heerlijk!

Ik wil niet vervelend zijn, maar dat is echt totale onzin.

Met een boomzadel is het de BOOM die de druk verdeelt, de rest zijn kussens, vulling en leer. Het is de boom (ja, dat houten ding) wat de druk verdeelt.
Heel simpele uitleg:
Leg een kussen op het ijs. Sta erop. Je zakt er doorheen, zeker weten. Ook als je plat op een matras gaat liggen, zak je door het ijs. Matrassen en kussens zijn heel buigzaam, daardoor komt de druk op een punt (= puntdruk). Dat is geen verdeling van druk, maar concentratie van druk.

Maar leg een grote, brede plank op het ijs, en je zakt er niet door heen. De plank kán namelijk de druk verdelen, de kussen en het matras kunnen dat niet. Daardoor komt de er overal evenveel druk. Dát is drukverdeling.

Als je me niet snapt, probeer dan eens een matras tussen 2 stoelen, of een plank.... dan snap je het wél Knipoog

Omdat een boomzadel ALLEEN MAAR uit kussens en leer bestaat, kan het nooit de druk verdelen.
Zo'n speciale pad die je eronder legt, verdeelt wel wat druk, maar nooit zo optimaal als een goed passend boomzadel. En puntdruk is voor de paardenrug ronduit slecht, het is de snelste manier om de rug naar de Filistijnen te helpen.

Dit moet me even van het hart, deze nonsens wordt steeds weer verkondigd, en slaat absoluut nergens op. Echt mensen..... denk zelf kritisch na. Probeer het desnoods uit Lachen

Nu even mijn RT commentaar: je zit netjes, let idd op je onderbenen.
Verder heb je een typische vrouwenzit Knipoog je zit op je doos, je kunt beter je heupen een fractie kantelen, dat je echt op je billen zit, dan is je onderbeen-probleem aardig opgelost, denk ik zo Knipoog En je zit dan mooier rechtop (geld heb je nog niet gevonden, wel?) wat niet alleen mooier is, maar ook fijner voor het paard Lachen

Je handen: rechtop houden, je hebt piano-handjes nu.
Het staat niet mooi, maar daar kom ik wel overheen Knipoog wat erger is, is dat je zo niet goed kunt nageven. Je elleboog, pols, en bit zijn niet op één lijn, en dat heb je nodig om je schouders los te laten, en na te geven..... je krijgt nooit een paard nageeflijk als de ruiter niet nageeft Knipoog

Ik stop met commentaar geven, anderen moeten ook nog kunnen Haha!
Succes Knipoog

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:34

bedankt voor je tips over t rijden.

wat het boomloos betreft gaan hier al talloze topics over! en waarvan ik ook op de hoogte ben.heb al meerdere boomzadels met goede zadels makers gehad en toch weer die drukkingen.

wat betreft me die plank, een plank is recht een zadel met boom niet.draai het zadel maar eens om, de "kussens" van een boomloze zijn rechter dan een boomzadel. waar of niet?

Ik heb gekozen voor een boomloze, omdat ik er wel in geloof, nja ieder moet dat toch zelf weten!maar hou t nu graag weer on topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:31

Het gaat niet om hoe recht iets is, een zadelboom is uiteraard nooit recht, omdat de rug niet recht is. De kussens zijn bedoeld om het zadel comfortabel te maken om te dragen Lachen
Kussens zijn nooit bedoeld om de druk te verdelen, daar is de boom voor. Omdat die in een boomloos zadel ontbreekt, is jouw opmerking over dat je zadel nog beter de druk verdeelt, totale nonsens.
Iets geloven lijkt me in dit geval niet aan de orde, het is vrij basale natuurkunde, gebaseerd op feiten. Wat jij gelooft en niet, moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar wat betreft zadels lijkt het me verstandiger om je gewoon bij de feiten te houden.

cherish schreef:
wat betreft me die plank, een plank is recht een zadel met boom niet.draai het zadel maar eens om, de "kussens" van een boomloze zijn rechter dan een boomzadel. waar of niet?

Recht of niet is in dit geval niet relevant.
Een paardenrug is niet recht, daarom is een boom dat ook niet Pling Omdat de boom hard is, en gevormd is naar de rug, verdeelt hij de druk.
Op het ijs, wat ik eerder noemde, zou een rechte plank de druk goed verdelen, omdat het ijs recht is. Snappez-vous?

De tips: graag gedaan!