Ze wordt gebruikt als fokmerrie en ik probeer haar dressuurmatig wat te trainen.
Vorig jaar mei heb ik haar ingereden en sindsdien heb ik haar 1/2 x per week onder het zadel gehad.
Van oktober t/m begin mei dit jaar heeft ze stil gestaan ivm dracht en drukte.
We zijn nu zover dat ik eindelijk zonder veel stress lekker fijn ontspannen kan rijden.
Miscommunicaties zijn er nog wel eens en dan pompt ze zich helemaal op, maar de laatste tijd laat ze zich steeds fijner relaxed rijden.
Probeer haar dan ook grootste deel van de tijd lekker lang en laag te hebben en pak haar zo af en toe eens op om wat meer op t achterbeen te rijden.
Doe steeds vaker wat stukjes schouderbinnewaarts, wijken, keertwending om achterhand en veel overgangen en figuren.
Ben erg blij met hoe ze er nu bij loopt, volgende stap is het neusje er steeds verder uit te rijden.
Ze doet dit vaak al wel, maar zo in het land is ze iets opgefokter dan in de bak, en kan ik er naartoe rijden wat ik wil, maar neusje eruit wil niet echt.
Ze is wel heerlijk fijn los in het lijf nu
Ook moet ik nu echt eens leren mn bekken wat meer te kantelen en mn rug niet zo hol te maken.. wordt er gestoord van, haha! Int echt sta ik ook vaak met doorgeknakte rug... even recht houden die boel!
Mn zit is niet meer wat het geweest is, maar daar ga ik na deze foto's maar weer hard aan werken. Mn schouders lekker ontspannen en bovengenoemde puntjes

Paar weekjes terug:

Vandaag:
Oppompen, niet fijn door lijf en ik zit er als een zoutzak op met mn onderbenen lekker naar voren
ps:, haha

Neusje mag er heeel wat meer uit, maar wel fijne wegzetting van benen

Onderstaande plaatjes gewoon wat verdere plaatjes waar ik niet veel commentaar op heb, haha! Ben supertrots op dr!
Gekke pownie doet t allemaal maar met 1/2x per week rijden en half jaar stil gestaan te hebben in 14 maanden dat ze nu beleerd is!

Voorzichtig stukje wijken

En de meest briljante van allemaal:
Otje says HAAAY!!!

!