Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotte1990 schreef:Als je paard over de buitenschouder weg wijkt, dan heb jij hem te weinig begrensd met je buitenteugel en je buitenbeen. Als jij naar rechts wil en je gaat alleen aan je rechterteugel hangen dan is het voor je paard erg makkelijk om door de buitenteugel heen te lopen. Die moet je dus ook gewoon op contact houden. En je buitenbeen er goed bij!! Zweepje in buitenhand en bijtikken kan ook helpen.
Maar ik ga het toch zeggen: neem les!! Want in je eentje ga je dit écht níet oplossen.
Lotte1990 schreef:Als je paard over de buitenschouder weg wijkt, dan heb jij hem te weinig begrensd met je buitenteugel en je buitenbeen. Als jij naar rechts wil en je gaat alleen aan je rechterteugel hangen dan is het voor je paard erg makkelijk om door de buitenteugel heen te lopen. Die moet je dus ook gewoon op contact houden. En je buitenbeen er goed bij!! Zweepje in buitenhand en bijtikken kan ook helpen.
Maar ik ga het toch zeggen: neem les!! Want in je eentje ga je dit écht níet oplossen.
yvette46 schreef:Hij is een loopje met je aaan het nemen. Hoe oud is het paard? Is hij voldoende doorgereden? Heb je zelf voldoende ervaring?
Ik zou ook juist nu les gaan nemen zodat je hem beter onder controle krijgt en zelf beter leert hoe hier mee om te gaan.b Het lijkt erop dat dit paard een consequente ruiter nodig heeft. Wij hebben hetzelfde gehad met mijn dochter, nu een goede instrutrice erbij en het gaat al een stuk beter.
_Tara_ schreef:In je beginpost geef je aan nog geen les te nemen omdat je eerst het paard wil leren kennen. Dus dat mensen je dan aanraden om toch nu al les te nemen vind ik niet zo gek
Bedoel het ook niet vervelend ofzo, wilde het gewoon even zeggen. Suusje92 schreef:yvette46 schreef:Hij is een loopje met je aaan het nemen. Hoe oud is het paard? Is hij voldoende doorgereden? Heb je zelf voldoende ervaring?
Ik zou ook juist nu les gaan nemen zodat je hem beter onder controle krijgt en zelf beter leert hoe hier mee om te gaan.b Het lijkt erop dat dit paard een consequente ruiter nodig heeft. Wij hebben hetzelfde gehad met mijn dochter, nu een goede instrutrice erbij en het gaat al een stuk beter.
zelf heb ik genoeg ervaring qua streken en paarden maar hier kom ik echt neit uit, heb hellemala kapot meppen met de zweep heeft geen nut een tikje reageert hij niet op vroeg reageren doe ik al minstens 20 m voor de bocht al. Het paard is goed doorgereden het meisje wat m heeft ingereden kon er van alles mee volgens de eigenaresse.
daniella74 schreef:Dit is wederom een typisch voorbeeld van een meisje dat denkt dat ze veel verder is dan ze werkelijk is, niets van een ander wil aannemen, denkt dat ze zonder les kan en het dan o zo vreemd vindt dat ze deze problemen heeft.
Geloof mij, als er iemand dringend les nodig heeft ben jij het, met of zonder dit paard. Blijkbaar schort er zoveel aan jouw basiskennis dat jij bepaalde dingen als bijv. het begrenzen van een (uitbrekend) paard niet begrijpt. Dit paard is heel verkeerd gedrag aan het aanleren dat binnen de kortste keren gaat uitmonden in gevaarlijke situaties die jij echt niet kan oplossen. Een ander mag straks jouw prutswerk rechtzetten. Er zijn goede tips gegeven maar ik denk dat al deze tips tegen dovemans oren gezegd zijn omdat jij niet de ernst van deze situatie inziet. Jouw paard weet donders goed dat hij de baas is als hij ergens geen zin in heeft en dat hij achter je aan sjokt heeft niets met respect of leiderschap te maken maar puur met zijn eigen belangen. Een paard is een spiegel, het probleem zit bij jou en niet bij dit paard.