Sinds lange tyd is hier weer mijn Fries EindeLoo's Agossie. Een inmmiddels 8-jarige merrie, Rypke×Dirk. Ze is nu anderhalf jaar onder het zadel en doet het opzich super! Wegens tydgebrek nog niet gestart, wel 2groentjes gereden met geweldige resultaten, maar vanaf januari is het dan eindelijk zover.
Punten waar we aan werken:
- Het te diep lopen wanneer ze gespannen of gestressed raakt, komt al bijna niet meer voor.
- Het wijken, dit vind ze erg lastig maar we boeken enorme vooruitgang, grootste probleem is teveel stelling.
- Middengalop, het wegrijden en de middengalop zelf zijn super af en toe het terugkomen wat lastig.
Verder werken we veel met overgangen stap-galop en andersom. Ook zijn we bezig met keertwendingen, contra, en beginselen van travers.
Achterwaarts gaat super.
Haar halshouding ben ik heel tevreden mee, het heeft maanden geduurt, maar eindelyk kruipt ze niet meer achter de teugel en kan ik haar lang en laag, naar voren en bovenin ryden, hier hoef ik zelf dus niks meer aan te verbeteren want ze doet het allemaal super!
Graag jullie commentaar, ook even naar mijn houding kyken aub. Heb zelf niet zo 1, 2, 3 wat te zeggen hierover, maar annermans mening is altyd interessant!
xx.
De Foto's.
1. Ik & Agossie

2. Stap, wat ronder ingesteld.

3. Draf.

4. Draf, wyken.

5. Draf.

6. Agossie

7. Wijken andere hand.

8. Galop.

9. Middengalop.

10. Draf.

11. Modderpoten.

12. Uitgestrekte draf.

13. Nogmaals.

14. Oog.

15. Ciao.

Ben benieuwd naar jullie mening.
Met dank aan myn personal fotograve, Rachel!
xx
)
het ziet er heel netjes uit, mooie combi en harmonie samen..