Ik word hier zoooo moe van.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Ik word hier zoooo moe van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:15

Ik word zoo moe van al die topic met ;
Hoe hoog kan een tinker springen,
of
Wat kan een haf allemaal
of (nog vaker)
Ik krijg geen hoge punten omdat ik een fjord heb!!
Bah,
Hoe hoog een ras kan, verschilt per paard,
wat een ras kan, verschilt per paard,
en dat je geen hoge punten krijgt, zal echt niet aan het ras liggen hoor!
sorry, maar ik zag net weer 2 topic's met dit soort vragen.
en elke week komt er wel weer een nieuwe.

Het spijt me heel erg dat ik hier over aan het zeuren ben.
maar ik word er erg moe van..
wat vinden jullie hier nou van?

ik weet niet of het hier goed staat

Edit:
Ik wil ook weer niet zeggen dat elk paard/pony 1.10 kan springen of z net zo snel behaalt als het paard van je beste vriendin, maar het ligt niet aan het ras, terwijl het daar wel vaak op word afgeschoven.

naomi109

Re: Ik word hier zoooo moe van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:51

Ja je hebt helemaal gelijk!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:52

Lees ze dan gewoon niet en beantwoord ze zeker niet dan zakken ze vanzelf

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:53

Mee eens. Lachen
Het maakt niet uit hoe het paard eruit ziet of wat het is, als het maar correct gereden wordt, een nette proef laat zien en normale basisgangen heeft.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:01

jeeeh antwoord, ik was al bijna bang dat iedereen mijn mening stom vond omdat er geen reacties waren Bloos

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:06

Keek net in je profiel heette yannick by de oude eigenaar Moos?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:08

ik zou het eerlijk gezecht niet weten, op zijn papieren staat gewoon Yannick...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:09

ik heb soms ook echt zin om te reageren: een haflinger kan 90 cm springen. Dat is feitelijk bepaald.Tong uitsteken

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:01

Ben het met je eens..ga het probleem eerst eens bij jezelf zoeken en niet direct bij je paard,ongeacht het ras/stokmaat etc etc
Ik heb vorige maand nog een super gave dressuurproef L2 van een Fries gezien..om te kwijlen!! En..2 keer eerste plaats met winst Knipoog

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:29

Ik ben het met je eens dat je niet te snel over een ras moet oordelen. Maar ik ben ook van mening dat het ras wel degelijk iets met de uiteindelijek prestatie te maken heeft. Een fjord is nou eenmaal niet echt gebouwd om te springen. Dat wil nog niet zeggen dat hij het nooit zou kunnen, zeker niet, maar ik neem aan dat niet voor neits geen enkele springruiter een Fjord koopt, maar een ander ras. (Weet zo snel niet mer welke.) En dit zal natuurlijk zeker ook met de grote etc. te maken hebben, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:57

LoveBaileys schreef:
Ben het met je eens..ga het probleem eerst eens bij jezelf zoeken en niet direct bij je paard,ongeacht het ras/stokmaat etc etc
Ik heb vorige maand nog een super gave dressuurproef L2 van een Fries gezien..om te kwijlen!! En..2 keer eerste plaats met winst Knipoog

Ha ha een Fries maar het is wetenschappelijk bepaalt dat Friezen gewoon top Dressuur lopen.
Oke vraagje hoe hoog kan een haffie dan springen is nog geen onderzoek naar geweest.

Is een grapje natuurlijk allemaal, gelukkig kan ik nog grapjes maken want heb een zware week achter de rug.

Friezen worden steeds beter in dressuur maar vroeger waren ze daar echt niet geschikt voor, te lomp.
Nu worden ze steeds luxer, groter en steeds meer rijpaardachtig gefokt, eigenlijk is dat een beetje begonnen door de invloed van de hengst Naen.

Fjorden haffies zijn er eigenlijk ook wat te lomp voor, ze zijn gefokt om te werken, toch zie je ook bij vooral haflingers dat ze steeds eleganter worden en groter en sommige kunnen ook echt super springen.

Maar de echte springpaarden zijn toch wel de Holsteiner, Thrakhener enz.
Niet omdat het betere paarden zijn maar door het fokprogamma.

Je ziet ook de Kwpners steeds beter worden in de springsport en in de dressuursport blinken ze natuurlijk uit.
Er is veel invloed van Holsteiners, TRakheners, en Hannoveraan terug te vinden bij onze Kwpners met resultaat dat ze steeds beter gaan springen.
Niet voor niets zijn nederlandse gefokte paarden gelieft over de hele wereld en natuurlijk niet vergeten ons zwarte goud Het friese paard.

Nou ja het is nietmoeilijk te begrijpen denk ik dat bepaalde kwaliteiten gewoon rasgebonden zijn met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ik zou wel erg verbaasd zijn om tijdens jumping amsterdam een fries of tinker of haffie tegen te komen.
Zou wel ontzettend leuk zijn trouwens.

(edit) vergeet ik nog antwoord te geven op je vraag, ach wat is irritant het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, gewoon het topic niet aanklikken als je het niet wilt lezen toch.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:02

Een fries is geen slecht rijpaard(niet meer althans) Er lopen en een stuk of wat grand prix en tig in de Z. Tong uitsteken

Maar voor de rest wel een beetje met de ts eens. Maar precies zoals berpie zegt. Elk ras heeft wel weer zijn eigen kwaliteiten. Dat is terug te vinden in prestatie in de sport maar oko in de omgang...

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:27

Ben het eens met de TS. Het ligt niet aan het ras, ze hebben allemaal hun dingen. Fjorden kunnen ook hoog in de dressuur lopen, zelfs shetlanders kunnen een eind komen. Het is alleen niet voor elk paard voorbestemd, maar dat heb je met elk ras. Een KWPN'er hoeft ook niet per sé geweldige gangen te hebben.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:31

hai,

je hebt gelijk,
Ik zou zeggen lees het dan niet, er zijn genoeg andere dingen om te lezen hier op bokt.

dus in het vervolg niet meer lezen hé

gr

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:59

pinuts schreef:
ik heb soms ook echt zin om te reageren: een haflinger kan 90 cm springen. Dat is feitelijk bepaald.Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

AnnaRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:34

helemaal mee eens. ik raak er zo geiriteerd van.
net hadden jullie het over friezen dat die steeds sierlijker worden, en dat is waar.
Minse is echt een echte fries zo'n grote lompe slome die karren kan trekken.
Femke is een "nieuwe" Fries en loopt dus keihard is superdruk en heeft een heel lang lichaam lange nek enz.
zij loopt ook veel beter Lachen soory voor dit overbodige bericht

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:36

Ben het wel een beetje met je eens.
En anders inderdaad gewoon niet zulk soort dingen lezen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:37

Ik weet wel 100% zeker dat een tuigpaard nóóit op de olympische spelen zal komen Knipoog en ook een minishetlander zal nooit 1.60 hoog springen Knipoog

JLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:26

Ja ben het helemaal met je eens..

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:43

ja ik ben het ook met je eens. Ieder paard heeft wel iets wat hij/zij wel of niet goed kan en dat ligt niet aan het ras. Maar ik snap ook wel dat een fjord, haflinger, fries of iets dergelijks het waarschijnlijk niet zou halen in de (top)springsport.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:45

watdanhe schreef:
Ik weet wel 100% zeker dat een tuigpaard nóóit op de olympische spelen zal komen Knipoog en ook een minishetlander zal nooit 1.60 hoog springen Knipoog

Met dat laatste ben ik met je eens, maar er zijn ook wel tuigpaarden die niet zo... tuigpaardachtig lopen..
je snapt wel wat ik bedoel toch?

Maar dat een shet nooit 1.60 zal spring ben ik het ook mee eens Knipoog

elufju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:04

Als jij daar zo moe van wordt....lees het dan gewoon niet en negeer het... Knipoog

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:07

Er word inderdaad heel snel geoordeeld op ras, bij sommige paarden klopt het vooroordeel ook wel, maar van welk ras dan ook zijn goede paarden! Ja Ik vind het ook zonde dat er zo snel een oordeel is over een bepaald ras. Ik denk dat je daar niets aan kunt doen, vooroordelen blijven er altijd.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:13

Hoe ?
Gaan jullie me nu zeggen dat ik met mijn andalusier nooooit z ga kunnen springen ? Huilen

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:57

_Lunaa schreef:
Hoe ?
Gaan jullie me nu zeggen dat ik met mijn andalusier nooooit z ga kunnen springen ? Huilen

Waarom zou jij met je andalusier geen Z kunnen springen? Van oorsprong is de Andalusier een super veelzijdig oorlogspaard. Iberische paarden zijn zeer allround. Het berust echt op een misverstand dat ze niet zouden kunnen springen of dat het niet goed voor ze zou zijn. Enkele topruiters, zoals Michael Withaker, hebben het heel ver geschopt met hun Iberische paarden. Hier in Spanje zijn ze bovendien het ideale leerpaard bij springstallen. Ze hebben een prettig karakter en door hun bouw (met name de halspartij) is het veel gemakkelijker om tijdens de sprong goed te blijven zitten.