. Roc wilde niet meer fijn worden en dat zal ook best met mijn wedstrijd stress te maken hebben. Na een heuse vlechtworsteling met Roco de avond van te voren (Roco háát vlechten) ging ik zonder al te veel verwachtingen op wedstrijd. Niet zomaar een wedstrijd trouwens. We vertrokken richting een outdoorconcours in Naaldwijk op De Hoeve, waar die dag alleen maar kür op muziek werd verreden. Zoals sommige van jullie misschien wel weten, is dat mijn favoriete onderdeel, dus leek het me leuk om na de lange rustperiode weer met het leukste te beginnen. Met losrijden wilde hij niet echt fijn worden. Ik heb de stang heel los ingehangen (dus op wat losrijfoto’s lijkt hij er misschien erg strak bij, maar de kinketting had amper druk). Ik heb veel achtjes gereden, overgangen terug, controleren, loswerken, maar meneer wilde niet constant losblijven
. Maarja, ik was er nu toch al, dan maar proefje rijden ook. Dus uiteindelijk toch een beetje bovenin gereden en de kür door gestuurd. Je begrijpt het al, lengtebuiging was niet genoeg, losgelatenheid minimaal en Roc miste z’n swung en gedragenheid. In een normaal proefje is dat niet fijn, maar met een kür die een strak ritme heeft als de mijne is het finest, want niks past meer lekker. Erg jammer, want ik had eigenlijk vooral fijn willen rijden en tijd kunnen maken tijdens het rijden van m’n kür om te genieten, maar ik was alleen maar met rijden bezig. Mijn eigen houding is ook nog steeds niet optimaal (wel al beter dan de vorige foto’s op HAW). Er moet nog veel aan m'n schouders gebeuren en ik moet echt eens vooruit gaan kijken. Ik vond het jammer dat het niet ging zoals gehoopt, want ik had graag fijn gereden. Maar ik was toch ook wel weer trots toen Roc als een of andere hengst helemaal ingeknot z’n ogen uitkeek toen hij de trailer afkwam en toen ik het losrijterrein betrad, dacht ik even: It’s good to be back
. Uiteindelijk had ik 60,625% gescoord. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op in vergelijking met voorgaande persentages van het jaar ervoor, maar het is weer een begin. Nu is het thuis weer verder werken om Roc los in zijn lijf te krijgen. Lekker op trensje verder werken en er komt wat meer grondwerk aan de lange lijn bij. Ik heb sinds 2 weken ook weer les, dat zal vast ook veel gaan helpen. Ook word het Divaatje donderdag 2 uur lang gemasseerd en behandeld
. Als er weer een wedstrijd aankomt ga ik wat experimenteren met stangen & trensen, want ik wil uiteindelijk wel graag dat Roc ook op stang & trens kan lopen. Voorlopig blijft hij nog eventjes thuis om verder te trainen.M'n pa heeft de foto's gemaakt, thanks pa!
Genoeg gekletst, de foto's

1: Losstappen

2: Losdraven

3: Galopje, te strenge binnenhand, wel fijn achterbeen

4: Wat lager, mag meer bijelkaar (maar dit was nog losrijden), ikzelf m'n rug recht!

5: Fijn beeld zo
(een van de zeldzame momenten
)
6: En de baan in, die was overigs best spannend, zelfs voor droge Roc

7: Schouderbinnenwaarts (niet helemaal het goede moment)

8: Afwenden in draf

9: Middendraf, die ik heel gedoseerd reed omdat meneer het nogal grappig vond om in de dagen ervoor iedere keer in galop aan te springen

10: Uitgestrekte galop naar contra toe (vandaar m'n beenligging, want hij changeert nog wel eens), recht zitten.

11: Contra galop

12: Terugrijden na middengalop

13: en klaar! Toch wel een klopje waard, hij deed z'n best
.
14: Kür nakijken op de videocamera tijdens het uitstappen

15: En Roc op de trailer

Dat was het, wees lief
.