Comeback - Roc en ik @ kür op muziek (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Comeback - Roc en ik @ kür op muziek (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:10

Het is alweer 13 maanden geleden sinds ik voor het laatst in m’n appenpakkie de ring ik reed. Vandaag was het tijd voor een rentree in het Z1, maar de voorbereiding was alles behalve fijn. Roc liep al een maand geweldig fijn op z’n trensje, donderdag in de les ging het op stang & trens ook goed, maar daarna was het over met de pret Clown . Roc wilde niet meer fijn worden en dat zal ook best met mijn wedstrijd stress te maken hebben. Na een heuse vlechtworsteling met Roco de avond van te voren (Roco háát vlechten) ging ik zonder al te veel verwachtingen op wedstrijd. Niet zomaar een wedstrijd trouwens. We vertrokken richting een outdoorconcours in Naaldwijk op De Hoeve, waar die dag alleen maar kür op muziek werd verreden. Zoals sommige van jullie misschien wel weten, is dat mijn favoriete onderdeel, dus leek het me leuk om na de lange rustperiode weer met het leukste te beginnen.

Met losrijden wilde hij niet echt fijn worden. Ik heb de stang heel los ingehangen (dus op wat losrijfoto’s lijkt hij er misschien erg strak bij, maar de kinketting had amper druk). Ik heb veel achtjes gereden, overgangen terug, controleren, loswerken, maar meneer wilde niet constant losblijven Clown . Maarja, ik was er nu toch al, dan maar proefje rijden ook. Dus uiteindelijk toch een beetje bovenin gereden en de kür door gestuurd. Je begrijpt het al, lengtebuiging was niet genoeg, losgelatenheid minimaal en Roc miste z’n swung en gedragenheid. In een normaal proefje is dat niet fijn, maar met een kür die een strak ritme heeft als de mijne is het finest, want niks past meer lekker. Erg jammer, want ik had eigenlijk vooral fijn willen rijden en tijd kunnen maken tijdens het rijden van m’n kür om te genieten, maar ik was alleen maar met rijden bezig. Mijn eigen houding is ook nog steeds niet optimaal (wel al beter dan de vorige foto’s op HAW). Er moet nog veel aan m'n schouders gebeuren en ik moet echt eens vooruit gaan kijken.

Ik vond het jammer dat het niet ging zoals gehoopt, want ik had graag fijn gereden. Maar ik was toch ook wel weer trots toen Roc als een of andere hengst helemaal ingeknot z’n ogen uitkeek toen hij de trailer afkwam en toen ik het losrijterrein betrad, dacht ik even: It’s good to be back Cool . Uiteindelijk had ik 60,625% gescoord. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op in vergelijking met voorgaande persentages van het jaar ervoor, maar het is weer een begin.

Nu is het thuis weer verder werken om Roc los in zijn lijf te krijgen. Lekker op trensje verder werken en er komt wat meer grondwerk aan de lange lijn bij. Ik heb sinds 2 weken ook weer les, dat zal vast ook veel gaan helpen. Ook word het Divaatje donderdag 2 uur lang gemasseerd en behandeld Gaaaap . Als er weer een wedstrijd aankomt ga ik wat experimenteren met stangen & trensen, want ik wil uiteindelijk wel graag dat Roc ook op stang & trens kan lopen. Voorlopig blijft hij nog eventjes thuis om verder te trainen.

M'n pa heeft de foto's gemaakt, thanks pa!

Genoeg gekletst, de foto's Lachen

1: Losstappen
Afbeelding

2: Losdraven
Afbeelding

3: Galopje, te strenge binnenhand, wel fijn achterbeen
Afbeelding

4: Wat lager, mag meer bijelkaar (maar dit was nog losrijden), ikzelf m'n rug recht!
Afbeelding

5: Fijn beeld zo Ja (een van de zeldzame momenten ROFL )
Afbeelding

6: En de baan in, die was overigs best spannend, zelfs voor droge Roc
Afbeelding

7: Schouderbinnenwaarts (niet helemaal het goede moment)
Afbeelding

8: Afwenden in draf
Afbeelding

9: Middendraf, die ik heel gedoseerd reed omdat meneer het nogal grappig vond om in de dagen ervoor iedere keer in galop aan te springen Clown
Afbeelding

10: Uitgestrekte galop naar contra toe (vandaar m'n beenligging, want hij changeert nog wel eens), recht zitten.
Afbeelding

11: Contra galop
Afbeelding

12: Terugrijden na middengalop
Afbeelding

13: en klaar! Toch wel een klopje waard, hij deed z'n best Bloos .
Afbeelding

14: Kür nakijken op de videocamera tijdens het uitstappen
Afbeelding

15: En Roc op de trailer Lovers
Afbeelding

Dat was het, wees lief Haha! .

Doei!

_Lynn

Re: Comeback - Roc en ik @ kür op muziek (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:13

Ziet er goed uit, heel mooi paard!
Soms mag je wat rechter gaan zitten Tong uitsteken

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:15

Hier is de nieuwe Anky Knipoog
* Op sommige foto's je rug recht houden, verder ziet het er echt GE-WEL-DIG uit !
Je hebt trouwens ook een prachtpaardje, heel mooi koppie...!
Julie komen met gemak hogerop ! Clown

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:31

T ziet er heel netjes uit! Zoals je zelf al aangaf mag je indd soms op je binnehand lette maar voor de rest ziet t er heel goed uit. Welke muziek heb je gebruikt als ik vrage mag?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:40

Dankjewel, haha *LOL*

@ Conquesta: Ik rij op de muziek van Pirates of the Caribbean, ik heb de kür zelf gemaakt. In deze YouTube video kan je de kür zien, toen ik hem vorig jaar juni reed: http://www.youtube.com/watch?v=qP8YEm41oNE

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:44

Zal een heerlijk gevoel zijn om na zo'n lange tijd weer in de ring te rijden. Ik heb je kuur van vorig jaar juni inderdaad gezien, prachtig!

Jammer dat het nu niet helemaal goed ging, maar dat komt vast ook wel weer.
Verder heb ik geen specifiek commentaar. Vind jullie een erg mooie combi.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:49

Leuk om jullie weer op wedstrijd te zien, jullie waren altijd al een mooi stel samen.
Fijne plaatjes erbij, succes verder. Lachen

Eh, oja, HAW Clown ... je geeft de dingen zelf eigenlijk al aan, wat rechterop zitten en voor je kijken.
Maar ik blijf erbij dat ik het zo een fijne comeback vind.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:54

Ziet er goed uit zeg. En fijn dat het zo goed ging.
Vind wel dat je op fotos 3 en 4 (en ik denk ook 2, maar dat zie ik niet goed) (en waarvan je zelf zegt dat het nog maar losrijden is en een fijn beeld geeft) de stang er wel behoorlijk aan hebt. Ik zou toch wat vriendelijker zijn daarmee. Verder idd probeer wat beter recht op te zitten en je handen wat meer te dragen. Dat maakt het beeld completer denk ik. Verder vind ik het echt een heel leuk dier zeg. Jullie zijn zeker een leuke combinatie.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:26

Fijn dat je na zo'n lange pauze toch weer terug de ring in komt! En dan zeker op een PotC kur moet dat erg leuk zijn geweest! Je gaf zelf al aan dat het op ST niet geheel vlekkeloos liep, maar waarom pakte je hem op de wedstrijd dan niet even met een trensje? Ja hij moet er alsnog goed doorheen komen met ST, maar dat was voor je eigen rentree misschien leuker geweest! Knipoog

Les je nog steeds bij Anita? Lekker hard door blijven trainen en dan vliegen de scores vanzelf wel weer omhoog!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:43

Gaaf beest. VInd alleen dat je soms je hakken optrekt en je zit een beetje voorovergebogen:)

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 07:58

Mooi hoor!! Heb net even je youtube filmpje gekeken, vond dat je er toen netter op zat. Maar goed dit kan natuurlijk een moment opname zijn!

Hoop dat ik ook ooit zo kan rijden Haha!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:05

Zo he, dat is leuk om te zien! Je vertelde het zaterdag wel dus ja ik was benieuwd hoe het gegaan was. Jammer dat het niet helemaal lekker ging, laat je plezier daardoor niet vergallen, volgende keer gaat het vast een stuk beter.

Je houding kan beter maar dramatisch vind ik het niet hoor, denk dat dat meer je eigen gevoel is. Wat deed ie met je stang en trens, vasthouden of te los of onrustig? Want je kunt inderdaad nog wel een hoop andere kanten op met S&T, zijn hoop mogelijkheden voor wat betreft soorten stang en strakheid enzo. Succes in ieder geval en nu gewoon weer lekker aan de gang!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:20

Leuk dat je weer je comeback in de wedstrijdring hebt gemaakt!
Jullie blijven een mooie combinatie samen!

Probeer zelf goed aan je houding te blijven denken, rechtop en je hakken goed uit blijven drukken.
Ook mag hij iets meer "aan elkaar" lopen, ik vind hem nog iets lang worden.

Succes!

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:00

Het meeste heb je zelf al gezegt , maar omdat het verplicht is toch maar even zeggen dat je dr op moet letten dat je goed recht op blijf zitten , leuk koppie zit dr op je paard trouwens Lachen

heb je youtube filmpje gezien en is dat niet bij het concours van R.V. het Colinsland in tinte geweest ?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:07

Ik vind zijn stang toch erg ver doorslaan, waarschijnlijk heeft hij er geen hinder van, maar voor het plaatje zou ik toch een oplossing zoeken. In de contragalop mar je misschien wat meer stelling in de galop waarin in je zit inplaats van naar binnen te buigen (in je proef althans, met losrijden is het natuurlijk een fijne manier op hem los te krijgen) Ziet er verder erg fijn uit.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:57

hier MOET ik even op reageren...
WAT EEN ONTZETTEND MOOI PAARD HEB JE!!! Lovers
echt schittereeeeend, wat een plaatje Lovers
het enige wat ik te zeggen heb, is ga zo door en blijf rechtop zitten Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:32

die laatste foto dat je de kur aan het reugkijken bent vind ik de mooiste! Maar goed, al het commentaar is verder al gegeven een hoofdzakelijk door jezelf. Super dat je het weer oppakt en ik ben benieuwd naar je volgende concours... je hebt wel een moeilijk rentree uitgekozen zeg! maar met jullie gaat het wel goedkomen! Mooi paard en mooie combi!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:42

Ook in 't echt zijn jullie super leuk om naar te kijken Ja heb vanaf dat je aan 't losrijden was zitten kijken vanuit een stoeltje Haha!, herkende Rocco van foto's van bokt.
Heb je toevallig de modeshow gezien? Daar liep ik in mee.

Commentaar omdat 't moet: rechtop blijven zitten en handen niet te laag brengen op sommige momenten. Verder een fijn en leuk debuut!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:05

@ Exodus: Het ging juist niet goed Tong uitsteken . En zoals aangegeven schaart de stang inderdaad wat ver door, maar de kinketting zat heel los.

@ Sologirl: Dat zou ik inderdaad gewoon eens moeten proberen, maar ik denk dat het ook een kwestie van vertrouwen is om de stang erbij te houden. Als hij zich grootmaakt en gaat showen op wedstrijden, dan kan ik hem met stangetje bij handelen, maar op trensje ben ik gewoon bang dat het niet lukt. Ik les inderdaad bij Annieta Ja

@ wino: Ik keek net even terug en ik zie inderdaad dat ik op een aantal foto's m'n hakken opgetrokken heb, maar dit zijn denk ik moment opnames, want ik doe dat eigenlijk nooit.

@ Renszke: Dat is geen moment opname hoor, ik zat toen inderdaad veel netter. Ik heb 13 maanden geen wedstrijd gereden en ben er ook eventjes uit geweest Lachen

@ Daffodil: Hij wordt gewoon sterk in de kaak en achter z'n oren, net niet door willen komen zeg maar. In z'n lage lijn is hij wel los, maar zodra hij hogerin moet wordt het lastig. Ik heb hem vorig jaar een tijd op een anatomisch aurigan stang en trens gehad en daar liep hij een stuk beter op. Ik denk dat ik dat stang en trens ga aanschaffen en tot die tijd lekker op trensje doortrain.

@ classeygurl: Helemaal mee eens, hij moet er veel meer bijelkaar Ja

@ KanCa: Dat was inderdaad op het Tinteconcours Ja

@ Cleo: Doetie ook hoor, maar hij had er geen hinder van. Ik ga ook zeker overschakelen op andere bitjes Ja . Bedankt voor de contragalop tip!

@Montignac: Voor mij was kür rijden juist het makkelijkste, omdat ik daar altijd het meeste plezier mee beleefde. Het is wel een kijkerige baan, daar heb je gelijk in.

@ AnneB: Nee, ik heb de modeshow helaas niet gezien, was met Roc bezig. Leuk dat je Roc herkende!

Iedereen bedankt voor het commentaar Lachen

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:00

Wauw mooi paard, jij rijd ook erg netjes ga alleen wat rechter zitten.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:56

Geen specifiek commentaar, maar wat ziet dat proefje er spannend uit zeg onder de Pirates muziek Haha! haha.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:10

Heb je ook zien rijden, ben speciaal even gebleven om jou kür nog te zien. Been dol op POTC dus wilde dit niet missen. Erg leuke kür met originele lijnen erin en geweldige muziek. Je zag inderdaad nog de spanning en dat je hem gewoon net nog niet helemaal voor elkaar had. Maar zeker een combinatie met potentie, gelukkig weer terug in de ring en niet alleen met een camera langs de kant Knipoog Fijn dat jullie weer op de goede weg zitten OK dan!

pOard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:31

Vind dat je goed rijd,en een mooi paard Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:27

Normaal gesproken reageer ik niet in HAW-topics, maar nu maak ik even een uitzondering.
Wat een onwijs leuke kür heb je geschreven zeg! De muziek past heel goed bij de oefeningen, en Pirates is natuurlijk zowiezo leuk Haha!
Als verplichte tip wil ik je meegeven dat het voor het plaatje mooier is als je met het losrijden je handen iets dichter bij elkaar houdt. Verder vind ik het echt een prachtig paard Haha!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:36

Leuk paard heb je!
let wel op dat als je je kinketting erg los hebt dat je stang dan makkelijk door kan klappen.
Succes verder!