3 jarige dressuurtopper@work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

3 jarige dressuurtopper@work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 17:55

bij deze naar aanleiding van het commentaar van de vorige topics nieuwe foto's van het rijden.

avalon is een 3 jarige merrie van gribaldi x samber en is nu bijna 5 maanden onder het zadel.
we zijn aan het trainen om volgend jaar april te kunnen gaan starten in de B.
ze liep in het begin graag erg kort in de hals.
dat zag je ook op de foto's waardoor ik erg veel commentaar kreeg over dat ik met teveel druk rijd en niet zo aan zo'n jong paard moest rijden terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik juist aan het trainen was om meer lengte in de hals te krijgen en aanleuning want ze liet graag het bit los.
dus bij deze HET BEWIJS!!!

even spiertjes opwarmen Knipoog
Afbeelding

dan in stap de ontspanning opzoeken
Afbeelding

drafje rechtsom.(moeilijke kant Tong uitsteken ) lekker voorbeendje he Haha! eft ze toch
Afbeelding

darfje linksom!hier volgde ze braaf mijn hand.
Afbeelding

iets meer verzamelen!! dressuur paard Pling
Afbeelding

volte
Afbeelding

galopje wel lekker opwaarts Haha!
Afbeelding

ook daar kunnen we ontspannen!! oh ja en het bochtje om Tong uitsteken
Afbeelding

andere kant op!! das moeilijk Cool
Afbeelding

Afbeelding

nog even uitdraven en halsstrekken zonder dat ze loslaat jeee Haha!
Afbeelding

en ja halthouden kunnen we ook al!!
Afbeelding

en nog ff mooie foto's gemaakt!! bedankt kimberly Pling

Afbeelding
Afbeelding

bedankt voor het kijken!!!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 21-09-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nikia

Re: 3 jarige dressuurtopper@work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:58

je zegt dat je paard 3 jaar is en al 5 maanden onder het zadel.
dat vind ik veel te vroeg. dit paard moet eerst nog ontwikkelen voordat er mee gewerkt gaat worden.
rijtechnisch vind ik dat je vooral rechter ( trotster ) mag gaan zitten. is wel een heel mooi paard

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:59

Nancy,
Alsjeblieft, voor de foto's.
Je ziet echt duidelijk vooruit gang top.
let wel op je houding he..
en wat heb je een cool setje..
Blijf zo trainen en dan kunnen we in april op wedstrijd

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:00

Heel leuk dier.
Ik heb je vorig topic niet gelezen.
Ik vind dat je paard er op het eerste zicht wel ontspannen bij loopt. Natuurlijk is dat moeilijk te zeggen op foto's maar ag! Lachen
Ik vind wel dat je met je schouders redelijk gaat "hangen" zoals ze dat bij ons noemen en je zo wat de indruk geeft naar voor te gaan liggen. Kan ook aan mij liggen verbeter me als ik fout zit Lachen
voor de rest heb ik niet echt opmerkingen! succes verder Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:01

Dat paard kan dus ook 3 jaar en 11 maanden zijn Knipoog Dus dat zegt niks Nikia!

Leuk paardje, maar toch zou ik graag zien dat ze meer de neus eruit doet en er af en toe meer contact is. Je hebt vaak waslijntjes van je teugels.
Hou ook in de gaten dat ze haar schouder er niet uitgooit naar buiten.

Succes verder!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:02

Nou, van mij hoef je niets te bewijzen (heb je andere foto's niet gezien), maar ik vind het er netjes uit zien voor een jong paard. Je bent niet te streng in je handen (tenminste, ik zie het niet), en je paardje loopt er heel ontspannen bij voor z'n leeftijd. Ik houd er niet zo van om vroeg te beginnen en dan meteen al zo'n wedstrijddoel te hebben, maar dat is mijn mening.

Tips:
- Ga niet te schuin in de galop. Blijf zelf rechtop zitten en houd haar in balans. Zeker de galop is een gang die een jong paard goed moet aanleren, anders krijg je een paard wat alleen maar rent en niet netjes kan galoperen.
- Blijf zelf goed rechtop zitten! Ook als je gaat staan in galop om haar rug te ontlasten, houd je houding in orde. Je helpt je paard er veel mee en hij kan veel gemakkelijker zijn houding ook in orde maken!
- Rijd vaker met dit setje Knipoog Staat jullie erg goed!

Veel succes

@ nikia, ik weet het ook niet, maar een paard van 3 jaar oud kan best al een heleboel maanden 3 jaar zijn... Tsja, en verder is dat natuurlijk de keuze van de amazone zelf.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:05

HEb je een medische reden waarom je zo op je paard zit? Zo ja, okee dan moet het maar zo. Zo niet, ga je dan heel diep schamen. Van je paard verwachten dat hij z'n best doet en zelf er zo op zitten.
Ik ben zelf voorstander van het uit laten groeien van een paard, maar zal die discussie niet weeeer aansnijden.
Verder vind ik het een prachtig dier om te zien en een geniaal setje! Ook zie ik wel degelijk ontspanning, maar die houding............... Succes in de toekomst.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:11

hoi

mijn houding is idd zo Bloos als ik loop loop ik ook met gebogen schouders net of ik een soort bocheltje heb.
daar heb ik vroeger zelfs therapie voor gehad maar het mocht helaas niet baten.
ondanks dat probeer ik er wel op te letten maar het wil niet altijd lukken.

avalon is geboren op 17 april 2005 dus ze is idd 3 jaar en bijna 6 maanden.

mijn vorige topics kun je vinden als je op mijn berichten zoekt of op gribaldi merrie.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:14

ziet er goed uit, ik heb zelf ook een drie jarige en we zitten ongeveer nu op het zelfde niveau.ik vind het er erg netjes en ontspannen uit zien ik heb zelf ook als doel om volgend jaar te starten, ook buitenseizoen. probeer alleen wat meer je schouders naar achteren te houden en je niet uit het zadel te laten trekken, voor de rest ga zo door dan komen jullie er wel (Y)

Slinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:44

Leuk om weer een nieuw topic van je te zien. Ik had je vorige ook gelezen en ben helemaal verliefd op je paardje (is ze toevallig te koop? Knipoog ) Ik zag dat je haar al hebt sinds ze jong is. Leuk om zo een band op te bouwen.

Commentaar is al gezegd: je houding kan rechter. Wellicht is er nog wat aan te doen met een fysiotherapeut?
Verder vind ik het er heel goed uitzien voor een jong paard, lekker ontspannen!

Veel succes met haar!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:49

Mooi setje! Je moet wel een beetje aan je houding werken! lekker recht op zitten en trots zijn dat je op je paard zit. Mooi paard lekker ontspannen. veel succes verder!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:03

nikia schreef:
je zegt dat je paard 3 jaar is en al 5 maanden onder het zadel.
dat vind ik veel te vroeg. dit paard moet eerst nog ontwikkelen voordat er mee gewerkt gaat worden.
rijtechnisch vind ik dat je vooral rechter ( trotster ) mag gaan zitten. is wel een heel mooi paard

Wat een dikke onzin zeg!!! Paard is 5 maanden onder het zadel. Maar hoe staat er niet bij!
Werkt ze 2 of 3 dagen in de week dan kan dat makkelijk. Paard ziet er niet bepaald uit als of hij nog heel veel ontwikkeld (zonder werk)

Nancy je houding laat nogal wat te wensen over. Maar dat weet je zelf ook wel. Verder heb je haar fijn aan het lopen. Zeker voor de tijd dat ze nu onder het zadel is. Probeer het voorwaarts-neerwaarts nog wat verder uit te werken. Dan komt het allemaal goed.

En in april wedstrijden gaat helemaal goed komen. Het is een zeer aansprekend paard. Heel veel plezier met haar hoor!!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:05

hee meid op je mooie paard! ga eens trots zitten!!

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:07

het paard loopt 2 tot 3 dagen in de week sins een maand nu eerst 1 tot 2 dagen

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:02

bedankt voor alle leuke reacties!! Knipoog
en kimberley bedankt voor het onderbouwen we zijn idd heel rustig aan begonnen en zijn nu pas echt aan het opbouwen Cool

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:13

Die kleur van het dekje staat haar zo ongelooflijk goed!!
Leuk weer foto's van jullie te zien. Knipoog

Wat betreft je houding daar kan je aan werken, ik vind het er netjes uitzien verder.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:19

Mooi beestje hoor Lachen En ze heeft er plezier in zo te zien Lachen Al zie je ook de opperste concentratie!
Ik heb er verder weinig aan toe te voegen, alleen je houding vind ik idd storend op de foto's. Probeer goed op je billen te zitten. Dus je bekken kantelen dat je echt op je billen zit en je schouders naar achteren rollen. Iedere keer aan denken, dan word het vanzelf beter!
Succes!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:22

voor een jonk dier vind ik het er netjes en ontspannen uit zien..
basis voorwaarts neerwaarts, ga zo door!!
volgende stap, achterbeen meer d'r onder gaan zetten en meer op je houding letten, trotser op je paard gaan zitten,
ze is eem mooi dier, dus mag je d'r echt wel trots op gaan zitten

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:24

Vind het er netjes uitzien! Je mag zelf wel wat trotser op je paard gaan zitten, je hebt immers een mooi beestje onder je kont;)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:49

Jeetje ik dacht dat ik krom zat op mijn paarden maar dit slaat alles.. Haha! Dus werk aan je houding!
Voor de rest leuk paard en volgens mij ben je er best goed mee bezig.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:07

Over je houding is nu wel genoeg gezegt! Haha!
Geef je ook mee ; Gewoon lekker aan gaan werken.
Lekker trots op je peerd zitten, het is een plaatje.. Dus Haha!

Vind het echt een prachtig paard! Bloos!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:13

Je moet je helemaal niet 'diep gaan schamen'.. zulke uitspraken maken me echt boos! Ik vind het een prachtig paard en ja je moet gaan werken aan je houding maar dat gaat zeker lukken. Zelf zit ik zonder rugproblemen ook naar voren gebogen, mn zus zegt weleens dat ik beter een springruiter had ik kunnen worden met opgetrokken benen en naar voren-zittend. Toch is het flink verbeterd met veel zitlessen en oefenen Lachen Ik doe het vaak omdat ik zo druk bezig ben dat ik mezelf even helemaal vergeet, om de minuut denk ik bij mezelf; zit ik goed? nee? Dan weer lekker op je kont gaan zitten bekken kantelen en ontspanning Lachen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:14

Ik ken ook een afstammeling van Samber (die is wel bont) en die heeft precies zo'n mooi hoofd als jouw paard! Prachtig! Ook zijn bouw is heel mooi. en idd over je houding hoeven we het niet meer te hebben Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:20

Wat een plaatje van een paard heb je!!!

Ik zal niets over je houding zeggen, dat is al genoeg gedaan.

Ik vind het paard absoluut met te weinig impuls lopen in draf, nergens zie ik een lekker vlot paardje met voorwaartse drang. Vooral in het begin is het erg belangrijk dat je dat wel doet. Daardoor word de aanleuning ook beter. De galop en de stap zien er wel goed uit, ondanks je houding.
Ga lekker voorwaarts rijden in draf, rij haar van achter naar voor toe met een soepele verbinding tussen je hand en haar mond. Daardoor zal ze fijner aanvoelen in haar mond en zal je een betere verbinding krijgen. Vergeet niet dat je impuls heel erg belangrijk!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:51

Hoi,
ik heb je vorige topic wel gelezen.
en ik ben blij dat je ook deze foto's laat zien, ik ging al ernstig twijfelen over jouw opvattingen over AdB Knipoog Knipoog
Dit geeft echt een heel ander beeld. Je paard heeft nu een betere houding en het neusje is er nog niet helemaal uit, maar gaat zeker de goede kant op. Die houding vind ik niet slecht hoor!
komt helemaal goed!!!