Zafira voor het eerst in HAW!

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janevm

Re: Zafira voor het eerst in HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:59

Wat een Fjord heb je daar! Julie zien er uit als een leuke combi. Goed dat je zelf al bewust bent van je verbeterpunten. Wat je zei over te lange teugels; ik kan me goed voorstellen dat je snel het gevoel hebt dat ze te kort zijn. Misschien kan je dat mooi als geheugensteuntje gebruiken: teugels te strak, maar wel te lang, gelijk die handen naar voren en zo nodig de teugels weer op maat nemen.

Het kan namelijk goed zijn dat ze door die spanning van voor juist "door blijft denderen". Als je de neiging hebt om je handen vast te zetten, kan je op die momenten onmogelijk ontspannen zijn -je zet immers niet alleen je handen daarmee vast, maar je hele bovenlijf.

Wat bij mij goed heeft gewerkt voor dit probleem is een aantal keren achter elkaar iemand meenemen die je daar continue op attendeert. Als dat niet mo gelijk is, kun je misschien de afspraak met jezelf maken om steeds na een oefening of een rondje even te kijken en te voelen hoe je handen en armen op dat moment zijn geplaatst. Wel heel consequent, want alleen dan leer je het jezelf aan om daar actief op te letten.
Wat bereft die spanning: hard op zingen is nog veel effectiever dan zuchten ;-). Oké, heel verhaal... Nog even voor de duidelijkheid: ik vind jullie een leuk setje en dit lange verhaal komt vooral omdat ik dit van mezelf herken. Hopelijk heb je er iets aan! Blijf zo doorgaan en nog veel fijne kilometers gewenst met Zafira!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie