Sinds ons vorige topic ben ik weer hard aan het werk gegaan met jullie commentaren. Vorige week woendag heb ik afgesproken met een stalgenootje (Toydoll @Bokt) om foto's te maken! Ik ben onwijs blij met de foto's. Zelf heb ik er een hoop aan omdat ze toch een aantal belangrijke punten voor mij duidelijk maakte.
Ons vorige topic: [RT-HAW] Topfjord Winston: Back on track!
Maar eerst. Winston rijd ik sinds eind Juli 2012. We hebben veel dressuur gereden maar ook zijn we gaan springen. Eind vorig jaar eindelijk de financiën bij elkaar om een startkaart aan te kunnen vragen, ons debuut stond in eerste instantie gepland in Februari. Helaas gooide een blessure roet in het eten. Na weken van wandelen en opbouwen zijn we weer volledig aan de slag gegaan en hij loopt beter dan ooit! Ik denk zelf dus dat deze blessure er langer heeft gezeten, maar dat het gewoon niet tot uiting kwam. Dat we er achter kwamen was overigens ook toeval.
Nu zijn we weer helemaal 100% aan de slag en staat ons debuut gepland op 23 Mei, Pinksterconcours in Hoogland! Ik heb er enorm zin in, maar voor die tijd nog even goed aan de bak. Hetgeen waar wij voornamelijk mee bezig zijn, is in eerste instantie activiteit. Winston loopt al een stuk actiever dan voorheen, maar mag toch vlijtiger worden in zijn lopen. Soms is het lastig om hier constant op te letten, maar het gaat al een stuk beter. Ook het verruimen en verkorten van de passen is iets waar ik actief mee train. Vooral omdat Winston de neiging heeft om met het verruimen tegen de hand te komen of zichzelf eruit te willen drukken. Rechte lijnen zijn soms ook nog een uitdaging, maar dit gaat al een stuk beter en ik merk dat ik hem al veel makkelijker tussen twee benen en twee teugels kan houden. We maken ook al beginnetjes met het wijken, maar zijn hier nog niet echt actief mee bezig.
Gisteravond heb ik weer clubles gehad en morgen heb ik privéles thuis.
Naar aanleiding van de foto's zie ik dat ik er echt op moet letten dat ik mijn teugels op maat houd en mijn handen laag. Eigenlijk is dat natuurlijk een wisselwerking. Zodra mijn teugels al korter zijn, heb ik mijn handen automatisch al lager. Ook moet ik erop letten om niet voorover te kantelen in mijn schouders en mijn rug recht te houden.
Ik ben heel benieuwd wat jullie te zeggen hebben

Braaf paard