Na een gelukkig niet al te lange blessure, kunnen we weer lekker aan de slag. We zitten nog wel in de opbouwfase, maar vanaf vandaag kunnen we eigenlijk al weer zoals normaal trainen en vanaf volgende week pakken we de galop weer mee. 12 mei ga ik weer naar les en 23 mei staat dan eindelijk ons debuut gepland

Winston is mijn verzorgpaard en ik rijd hem sinds Juli 2012. We rijden heel veelzijdig. Het springen moeten we nog even mee wachten om zeker te weten dat alles goed blijft gaan, maar qua dressuur zijn we weer hard op weg! En ik moet zeggen, hij loopt beter dan voorheen.
Winston liep midden februari onregelmatig rechtsvoor. Maar, voor zijn doen zo onregelmatig dat het kreupel genoemd kon worden. Dierenarts geweest en om het zeker te weten moesten we naar de kliniek voor foto's. Winston heeft platvoeten! Zijn hoefbeen stond te recht op de zool, daarbij slijten zijn hoeven te snel af en is het pijn gaan doen. Hij staat nu op speciaal beslag wat echt heel goed werkt.
Ik ben met Winston bezig met rechte lijnen rijden, schakelen in tempo en zijwaarts. Ook halthouden/achterwaarts pak ik mee omdat hij vaak scheef gaat. Winston heeft ook de neiging om te kantelen in zijn hoofd/hals houding. Ik zit er hierom aan te denken om een massage te geven, iemand hier ervaringen mee en of dit effectief kan zijn voor dit probleem?
We trainen toe naar ons B-debuut 23 mei. Gezien hoe snel hij het werk weer oppakte denk ik dat wij hier helemaal klaar voor zijn. Wellicht vinden jullie dit wat snel, ik doe dit natuurlijk met verstand. Merk ik aan hem dat hij het nog niet aan kan dan ga ik hem uiteraard niet overvragen.
Normaliter rijden we 1x per week een les op de club. Voor de blessure was dit om de week springen/dressuur. Voorlopig ga ik iig tot aan de zomervakantie elke week dressuren en wil ik na de vakantie het springen weer oppakken in de les. Tot die tijd ben ik nog wel op zoek naar variatie in de trainingen. Winston vind elke keer hetzelfde doen absoluut niet leuk namelijk.
Het rijden ging niet geweldig gisteren. Ik moet nog enorm aan mijn nieuwe laarzen wennen en Winston was wat slomer dan normaal. Sporen heb ik om voor het wijken.

In het begin in de draf valt hij nog wat te veel op de voorhand:

Hier al een stuk beter:

Ik ben wel heel tevreden over zijn achterbeen. Dit is sterk verbeterd!

Ik moet zelf beter gaan letten op dat ik niet inknik in mijn nek/schouders, teugels meer op maat houden en mijn hakken niet optrekken

Hopelijk hebben jullie bruikbare tips voor mij

Groetjes!
Marjo