Ik heb weer wat foto's en filmpjes om met jullie te delen!
Winston is mijn verzorgpaard sinds Augustus 2012. Sindsdien zijn we enorm gegroeid samen. Het dressuurwerk gaat steeds beter, zijn tempo ligt al een stuk hoger dan in het begin en het springen hebben we serieus opgepakt en gaat ook erg goed.
Sinds 1 Maart rijden we ook op de ponyclub en hebben we 1x in de week les. Ene week dressuur, andere week springen. We vinden het erg leuk op de club en ik merk echt vooruitgang!
Ons grote aandachtspunt is de galop. Hij vind het erg moeilijk en gooit nog wel eens zijn hoofd omhoog bij het aanspringen. Dit gaat al wel een stuk beter! Soms gaat hij een beetje in mijn handen hangen. Hij moet ook meer op zijn achterhand gaan lopen ipv op de voorhand vallen. Iemand tips voor leuke oefeningen?
Tegen eerdere adviezen van Bokkers in ben ik toch met spoortjes gaan rijden, maar ik heb het ook met mijn instructie overlegd (Springen én Dressuur) en die zijn van mening dat spoortjes wel goed zouden helpen. Ik heb nog niet serieus gesprongen met spoortjes omdat ik er zelf eerst aan moet wennen. Ik heb namelijk nooit met die dingen gereden, maar merk al wel dat Winston er fijner bij loopt en ik mijn benen al een stuk stiller houd. Ik merk wel dat ik mijn benen meer afsteek omdat ik 'bang' ben om hem te veel te prikken.
Ik wil graag in 2015 gaan starten met Winston. Springwedstrijden doen we alleen onderling.
Eerdere topics van ons:
[SPR-ITP] Winston weigert... (April)
[RT-HAW] "Sportfjord" Winston aan het werk! (April)
De fotos zijn afgelopen zondag gemaakt op de club. Ze staan overigens niet op volgorde.

En het longeren. Ik longeer Winston altijd met de longeerhulp. De eigenaresse zelf gebruikt volgens mij een dubbele longe of gewoon niks. Ik vind dit beide niet fijn, met de dubbele longe raak ik zelf in de knoop en vind ik Winston te opgekropt lopen en zonder hulpteugels doet hij gewoon niks. Ik heb deze longeerhulp overgenomen van een vriendin en ik vind dat hij er heel erg fijn bij loopt.
Meestal longeer ik zo'n 20 minuten. De filmpjes zijn gemaakt aan het einde van de training.
Linksom:
Rechtsom:
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoop dat er een aantal goed bruikbare tips zijn voor mij!
Groetjes,
Marjolijn.