Conqueridor II eerste keer HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evelynebeek

Conqueridor II eerste keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:39

dit is mijn PRE conqueridor II
we zijn druk bezig met trainen met ups en downs
ik heb helaas alleen oude fotos van 3 maanden geleden of ouder maar ik wil ze er toch graag opzetten er blijft altijd ruimte voor verbetering en we zijn er nog lang niet!!
zondag hebben wij onze eerste onderlinge wedstrijd in de B klasse mijn doel met hem is ook wedstrijden rijden en rijden op de ontspannen manier maar dat is soms nog erg moeilijk omdat Conqueridor een erg druk, sensibel en werkwillig paard is maar ook erg snel gestrest
op dit moment heb ik ook een nieuw zadel want zoals jullie gaan zien hang ik erg naar voren met mijn vorige zadel ik hoop dat ik snel fotos heb van hoe het nu gaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Re: Conqueridor II eerste keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:41

Wauw! Wat een mooi paard zeg!

Wat ik zie op foto 4 in de galop dat je hele lichaam verkrampt en je handen vastzet op je benen. Probeer je handen voor je te houden en op het moment dat je verkrampt even je spanning uitzuchten.

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:43

Maureen95 schreef:
Wauw! Wat een mooi paard zeg!

Wat ik zie op foto 4 in de galop dat je hele lichaam verkrampt en je handen vastzet op je benen. Probeer je handen voor je te houden en op het moment dat je verkrampt even je spanning uitzuchten.

dankje ja klopt ik verkramp heel erg ik probeer de rust in mijn paard te brengen maar ik moet het eerst in mijzelf brengen en dat is nog een hele opgaaf ik vind zelf de galop een beetje spannend omdat hij weleens erg jolig kan zijn ik ga mijn best doen!! ik wil graag ontspannen kunnen rijden :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:55

Wat een gaaf paard, wow! Op de foto's is duidelijk te zien dat je op 'spannende' momenten wat naar voren gaat zitten en je handen naar beneden brengt. Probeer op dat soort momenten (of desnoods in iedere hoek) voor jezelf te voelen of je nog lekker diep in het zadel zit, en goed op je billen :D Ik denk dat je je handen dan automatisch ook wat hoger houdt, maar ook dat is een stukje zelfdiscipline door het steeds voor jezelf te checken. Hopelijk dat je nieuwe zadel daar ook al wat bij helpt. Succes met je wedstrijd zondag!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:12

Mooi paard! Je zet inderdaad je handen op bijna iedere foto vast. Daarmee druk je het paard op de voorhand, en bovendien laat je geen enkele speelruimte. Zo te zien kropt je paard zich toch al snel op, en ik zou dan ook liever zien dat je dit paard leert om voorwaarts neerwaarts te lopen, met neusje eruit.

Folskvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:31

Wauw wat een geweldig mooi dier!
Ik zou vooral veel kleine stukjes gaan schakelen. Ik vind dat de foto's al best wel een fijn beeld geven. maar als je hem wat meer op de achterhand kan krijgen, waardoor hij lichter aan de voorkant word zal een stuk fijner rijden. let er dan ook op dat terug rijd op je zit, zodat je niet nog strakker word in je hand. als hij aan de voorkant makkelijker word kan je ook makkelijker achterover gaan zitten.
Succes!

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 08:12

dankje voor de tips, tips zijn altijd welkom!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:54

Als ik jouw was zou ik de beugels ook 2 gaatjes korter doen. Je staat nu gewoon in de beugels. En kunt daardoor ook niet rustig lichtrijden. Ook mag je minder steun op je handen hebben.

Denk dat je aan het volgende artikel al heel veel hebt.
http://www.dehoefslag.nl/tip/imke-houding-en-zit-3

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:53

Ik heb het idee dat op deze foto's het tempo veel te hoog ligt, vooral op foto 1, 3 en 6. Probeer daar meer controle in te krijgen. Terug schakelen, niet te veel vooruit schakelen. Zelf meer rust en ontspanning in je lichaam brengen. Heb je les?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:53

Wat een power paard! Probeer iets zover naar voren te hangen, dan heb je al meteen een heel ander beeld. Super veel succes!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:15

Wat een knappie... Jammer alleen dat jij niet "echt" zitten gaat, en dus instabiel blijft, waardoor hij zn achterkant niet mee neemt. Zonde!! Ik zou zeggen, lekker werken aan zitten, zitten zitten. Ontspan je schouders, voel je buikspieren en rijd eens "Omhoog" ipv naar beneden...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:53

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:13

Allereerst wat een onwijs gaaf paard!! Wat mij opvalt is dat je je handen best breed zet. Doe je dit met een reden?

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:51

anitas1994 schreef:
Allereerst wat een onwijs gaaf paard!! Wat mij opvalt is dat je je handen best breed zet. Doe je dit met een reden?

ja klopt dat doe ik omdat het dan makkelijker voor ons is om hem naar beneden te rijden voorwaarts neerwaarts

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:52