Want hij gaat met sprongen vooruit sinds we op de club lessen

In de even weken dressuur, in de oneven weken springen. En vooral de springlessen vind hij zo super leuk!!

Nou, maar even de verplichte HAW achtergrond informatie

Winston is een 13 jarige fjord die ik sinds September 2012 bijrijd. Sindsdien hebben we wat privélesjes gehad maar eigenlijk niets voor vast. Begin dit jaar begon toch het lessen op een ponyclub wel heel erg te kriebelen. In februari heb ik de beslissing genomen. Per 1 april zou ik stoppen op de manege en per 1 maart zou ik starten op de ponyclub. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad!! We hebben nu 3 dressuurlessen achter de rug en hij is al zo goed vooruit gegaan! Afgelopen dinsdag liep hij helemaal geweldig in de les. Hier heb ik een filmpje van die ik hier ook zal posten.
Het grootste probleem wat steeds kleiner word is de activiteit. Winston is een beetje lui aangelegd en het is soms lastig om hem te activeren. Dit gaat echt al steeds beter gelukkig.
Ook hebben we allebei een probleem op rechts. Hij neemt niet graag rechterstelling aan maar gaat liever terugtrekken. Gevolg: Ik zet mijn arm en hand vast en het word een touwtrek spel. Verkeerde manier dus

Ook moet ik wat meer achterover gaan zitten en niet zo enorm voorover vallen.
De galop is ook nog een aandachtspuntje maar ook dit gaat steeds beter.
Een echt niveau hebben we nog niet, maar ik wil volgend jaar wel wedstrijden gaan rijden. Ik heb het meest aan een eerlijke, goed onderbouwde reactie dus ik hoop ook dat jullie mij dit kunnen geven!!
Eerst het filmpje van de les vorige week:
En dan de foto's van gisteren. Hij liep niet zo fijn als dinsdag, hij was gisteren erg sterk en tegen de hand. Toch even goed doorgezet en uiteindelijk best fijn kunnen rijden. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

En achteraf heb ik hem lekker afgespoten, laten rollen en op stal gezet