rondje oefenspringen met Noah

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

rondje oefenspringen met Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:46

Vandaag heb ik weer een keer een rondje meegedaan met het oefenspringen bij ons op stal.
een klein informatieblokje:
Noah el Nadir, Arabische volbloed Applause x Prins Abdullah Nomar, 14 jaar
stokmaat 1.56, dressuur L1 startgerechtigd, springen BB90 en eventing BB tussen de paarden

Waar ik heel erg veel moeite mee heb ik hem voorwaarts durven laten gaan. Ik rijd hem zelf vaak te veel terug, wat bij de 2e hindernis goed te zien is. Dan ben ik bang de controle te verliezen, en rijd ik hem terug waardoor hij ritme verliest en minder fijn uitkomt -O- Daarnaast rijd ik hem in de wendingen veel te weinig door, hij verliest daardoor sprong en ritme :( Ook vergeet ik regelmatig adem te halen tussendoor, en hou ik veel te veel spanning in mijn schouders en armen.
Halverwege draai ik een volte, toen ik aan wou rijden stond de andere ruiter namelijk precies tussen de dubbel met zijn paard :+ Bij het aanrijden van de dubbel viel hij compleet door mijn rechterbeen heen, en loopt hij zo scheef als de toren van pisa op de dubbel aan #)
Al met al denk ik dat het paardje goed zijn best doet, en ik als ruiter echt beter mijn best moet gaan doen. Ik heb de ene week dressuurles en de andere week springles.

Alle tips zijn zeer welkom :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:39

Je rijd hem netjes. Jammer dat die ruiter net voor de hindernis ging staan zeg.
Je mag hem idd op een iets vaster tempo laten lopen maar aangezien je dat zelf al aangeeft denk ik dat je daar al aan werkt. Anders echt gaan doen. veel succes gewenst.

evelien11

Re: rondje oefenspringen met Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:42

Leuk dat je het gefilmd hebt! Kan je mooi terugkijken wat er beter kan... Ik vind dat je al heel goed door hebt waar je aan moet werken! Dat is het begin om verder te komen... Succes!!!

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:36

Ik heb het gevoel dat jij een beetje te streng bent voor jezelf, ik zie hier nl. een behoorlijk netjes gesprongen parcours.. Enige tips dat ik je kan geven is relax en denk niet té veel na bij het springen ;-) Succes, jullie komen er wel! :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 14:08

Dankjulliewel! Relaxen is in het parcours zo moeilijk voor mij :') maar ik ben er mee aan het werk!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:29

Wat een leuk dier!
Jullie hebben er veel plezier in!
Je moet niet te streng voor je zijn hoor, ik vind dat je het parcour heel netjes hebt gesprongen (naja je pony dan :') )

Ik vind je tempo juist iets te snel, het mag veel beheerster. Heb nu het idee dat je achterna gezeten wordt. Kom je op de hindernis aanrijden, blijf aansporen.
Over het 'zo scheef lopen al de toren van pisa' heeft denk ik nog aan jullie balans te maken. Probeer meer rust te nemen in de wendingen, ik vind haar soms namelijk nog iets te 'hard' op de hindernis af gaan. Rustig in galop erop af en zo lang mogelijk blijven zitten, dan pas uit het zadel komen. Probeer veel op je zit te rijden..
Wat mij in de wending, waar ze helemaal wegloopt, ook opviel was dat je buitenhand een beetje ver naar buiten ging. Probeer haar meer op je benen te rijden, handen netjes op maat en mee in de sprong zodat je haar genoeg ruimte geeft in de sprong.
Verder mag je stiller zitten, je duwt haar nu als het ware in de galop, door stiller te zitten krijg je veel meer rust in Noah.
Succes! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:40

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:08

Relax! Ziet er echt netjes uit hoor, niet te veel denken en lekker ontspannen aanhouden. Paard heeft een mooie aantrekking tot de sprong, probeer hier in mee te gaan zodat je een goede telling krijgt richting de hindernis! Succes.

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:08

Ik vin d het er erg netjes uitzien hoor, inderdaad wat rustiger kan wel. Ik vind het tempo waarmee je springt ook heel mooi. Je mag bij het opnieuw aangallopperen wel wat rustiger zitten zodat ze wat rustiger kan aanspringen, ze 'vliegt' nu als het ware weer verder na een klein foutje :P

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:16

Ziet er netjes uit ! Maar indd RELAX, je doet het voor de lol toch ? Het gaat erom dat jij en je paard er plezier in hebben ;-)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:17

Ik vind het er best netjes uit zien! Jammer dat het meisje net tussen de dubbel stond. Leuk paardje heb je ook onder je kont. :j

dirkjedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:53

Netjes, leuk paard en volgens mij gaat dat wel goed! Iets rustiger aankomen dan gaat het beter wanneer je na de sprong verder gaat.

salami_worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:55

je hebt je commentaar eigenlijk al eigenlijk zelf gegeven.
probeer hem rustiger rond te rijden.
om te oefenen kun je als hij zo hard er op af gaat even een volte rijden om hem daarna weer opnieuw aan te rijden, maar dan rustiger :)