Ramzes weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 22:09

Ik heb er lang over getwijfeld om dit topic te plaatsen, maar ik doe het dus toch, al is het met een klein hartje.

Dit zijn de vorige topics en filmpjes van Ramzes:
[RT-HAW] Ramzes is back!
[RT-HAW] Ramzes @ work, tips gevraagd!
https://skydrive.live.com/?cid=95b47a2d ... WSjK46yVJQ
http://www.youtube.com/watch?v=bgycvqeD ... e=youtu.be

Ramzes is een ruin van 19 jaar oud, dus geen drachtige merrie...
Hij is te dik, en daar ben ik me zeker van bewust. Ik ben de eigenares, tevens mijn lesgeefster, op een subtiele manier proberen aan het vertellen dat hij echt geen krachtvoer nodig heeft, want vlakaf zeggen of tips geven had geen invloed. Hij krijgt nu een halve schep krachtvoer 's morgens en een halve 's avonds (ik denk muesli: https://skydrive.live.com/redir?resid=9 ... oto%2c.jpg , ik ben nog een beginner dus een beetje leek in de soorten krachtvoer) en hij krijgt ook pulp (zijn buik is blijkbaar nog niet genoeg gevuld...)

Vandaag ging er nog eens een vriendin van me mee, maar ze was haar fototoestel vergeten, dus heeft ze gefilmd met mijn Ipod, vandaar de slechte kwaliteit.

Ikzelf vind dat zijn tempo wel gebeterd is ten opzichte van in het begin. Het is nog niet wat het moet zijn maar wel al wat beter. Het longeren helpt goed, en ik doe vooral overgangen van stap-draf, halt-stap en halt-draf. Die maken hem wel wat actiever, maar soms moet ik dan bij het halthouden echt trekken aan de teugel, weet iemand hoe ik ervoor kan zogen dat hij én nog goed actief blijft, maar wel nog wil stoppen zonder hard aan mijn teugels te trekken?
Ik rijd nu afwisselend met en zonder sporen. dit was vooral voor de zijgangen, maar die lukken langs geen kanten meer. Mét sporen net iets beter, maar niet goed... Toen ik met slof reed gingen die wel, maar die slof wil ik er niet meer aan hangen! Iemand dus nog tips voor de zijgangen. Voorlopig stop ik daar even mee.

Verder vind ik mijn houding echt heel slecht, en het ambetantst van al is dat mijn lesgeefster (eigenares van Ramzes) hier niet naar kijkt, en dat vind ik best jammer. Ik zit vaak veel te ver naar voren, zeker in de bochten, en mijn benen zijn dan teveel naar achteren. Als iemand hier tips voor heeft, die zijn meer dan welkom!

Ook heb ik de moed bijeengeraapt en gevraagd of ik mocht gaan wandelen met iemand ernaast, en het antwoord was een 'nee'.
De eigenares zei dat als ze zelf tijd had, wou ze wel eens mee fietsen, maar ik denk dat dat nog niet voor binnenkort gaat zijn...

Ik vermoed dat ik nog een heleboel aandachtspunten ban vergeten, maar die worden dan waarschijnlijk wel vernoemd.

Hierbij dus het filmpje van vandaag, ik heb vooral gedraafd en gestapt. Op het filmpje zijn enkele draf figuren te zien. (Even op de hoogste kwaliteit zetten, al helpt dat ook niet super veel)

http://www.youtube.com/watch?v=-Pcplxcn ... e=youtu.be

Graag had ik dus tips of onderbouwde commentaar, bedankt om een kijkje te nemen :)

Menyanthes
Berichten: 204
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:19

Ik heb in stilte je topics gevold.. Het ziet er al in elk geval een stuk beter uit als in je vorige topics :)

Wat betreft je houding vind ik het opzich wel mee vallen. Recht op zitten is een kunst :+ hoe ik het aanpak heeft wel echt effect op mij gehad. Als ik rijd, en ik rijd bijv bij de E of de B en dan ga ik bij mezelf na of ik goed zit o.i.d. Maar dit vereist wel dicipline. Dus blijf er voor jezelf op hameren of je goed zit of niet.

Wat betreft het halthouden is dat je hem ook terug kan rijden met je zit. Wat ik bedoel is dat je "zwaarder" gaat licht rijden. Je blijft dus net iets langer in je beugels staan dan je normale licht rij tempo. Je paard valt dan terug in tempo en zal op een gegeven moment gaan stappen. Vervolgens kan je hem dan laten halt houden.

Vanuit de draf terug rijden en dan lichte druk houden op de teugels. Per slot van rekening is "Ho is Ho"

Succes!

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 00:35

Bedankt voor je uitleg en de tips!
Ik zal me eens wat beter proberen te concentreren op dat zwaarder maken :)

NinaTeugels
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:36

Je filmpje is een beetje aan de donkere kant maar je zit is lang niet zo slecht hoor, probeer alleen wat rechter op te gaan zitten en houd je benen stil. Die bengelen vaak nog wat heen en weer.
Het halthouden kan je ook gebruiken door je nog zwaarder te maken wanneer je aan het doorzitten bent. Weer je benen lang maken en je schouders ontspannen

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 15:31

Ja het was wel al vrij donker... Ik zal haar zaterdag nog eens laten filmen tijdens mijn les, dat is 's morgens, dus niet donker.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:47

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: Ramzes weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:39

Dit is nog een filmpje van vorige week. Ik had toen geen les, dus heb zelf gereden (eigenares was wel aanwezig). Dit was het beste stuk van die training, want het lukte echt niet... Ik zat steeds buiten de letters te rijden, en weer tegen de draad aan de zijkant. Ik weet dat het probleem bij mijn handen ligt, maar ik zie niet juist wat ik fout doe. Als ik me er dan op concentreer ga ik helemaal de mist in en lukt het niet meer, krijg ik hem niet meer recht.

Wat vinden jullie hier van?
http://www.youtube.com/watch?v=02sHLZss ... e=youtu.be
(zet volume maar af, ik ben het geluid er vergeten af te halen ;))

ps: Zijn gewicht is eindelijk aan het beteren! Ik zal morgen of overmorgen nog eens een foto trekken! Ik merk het nog niet langs de zijkant, maar wel als ik langs voor en langs achter kijk. Hij is al wat minder 'opgeblazen'. En ik krijg de singel al van de eerste keer zonder moeite op het 2e of 3e gaatje, in plaats van super veel moeite te doen voor het eerste gaatje.

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:28


Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:34

TS ik vind dat je goed werk hebt geleverd, niet verkeerd!
Hij loopt tenminste weer enigszins normaal en je zit er best netjes op. Lekker doorgaan zo! Paard ziet er ook al 10x beter uit dan eerst.